הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוקד הקורונה האמריקאי? נחצה רף 600 אלף נשאי הנגיף בקליפורניה
על אף שהמדינה המוזהבת הפכה לראשונה בארה"ב שחוצה את הרף העגום, ראשיה דווקא מגלים אופטימיות רבה, בייחוד בהשוואה למצב לפני 2-3 שבועות. כך למשל, מקדם ההדבקה בלוס אנג'לס ממשיך לרדת. ראש העיר: "מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה"

קליפורניה הפכה למדינה האמריקאית הראשונה עם למעלה מ-600 אלף נשאי נגיף הקורונה, כמות המדרגת את המדינה במקום החמישי העולמי (לאחר ארה"ב, גם ללא קליפורניה, ברזיל, הודו ורוסיה).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה הבוקר (שישי) הוסבר כי כ-601,075 נשאים אובחנו מתחילת המשבר, ומניין הקורבנות מתקרב לרף ה-11 אלף (10,996).

על אף הנתונים העגומים, במחלקת הבריאות גילו אופטימיות זהירה, שכן נדמה שקליפורניה הצליחה "להשתלט" על ההתפרצות הנוספות שהחלה בשלהי חודש מאי ותחילת חודש יוני (עם פתיחת עסקים וגל ההפגנות ומהומות שנרשם בעקבות פרשת ג'ורג' פלויד).

 

 

למעשה, מקדם ההדבקה במחוז לוס אנג'לס עומד כיום על 0.86. דהיינו, כל נשא של קורונה מעביר את הגיף, בממוצע, ל-0.86 אנשים. לשם השוואה, בשבוע שעבר עמד מקדם ההדבקה במחוז על 0.91, כך שבהחלט ניתן לראות את המגמה החיובית.

ראוי להזכיר כי המטרה היא להוריד את מקדם ההדבקה למתחת ל-1, כך שהנתון ברמת המדינה (0.96) מתקרב ל"אזור בעייתי".

 

אלפי רכבים עומדים בתור לבדיקת קורונה באצטדיון הדודג'רס (צילום: Getty Images)

 

הבוקר, המושל ניוסאם נשאל לגבי אבן דרך העגומה שמדינתו חצתה, אך הוא ביקש להתייחס בעיקר לשיעור ההדבקה - מספר הבדיקות החיוביות מתוך סך הבדיקות שבוצעו - שעומד כעת על 6.2%.

"בחינת שיעור ההדבקה מעניקה לנו תמונת מצב מדויקת יותר בנוגע להעברת הנגיף מאדם לאדם בתוך הקהילות", הוא הסביר והוסיף כי מערך הבדיקות במדינה כולה ימשיך להתרחב (בשבוע החולף בוצעו, בממוצע, 137 אלף בדיקות בכל יום).

עוד הסביר המושל כי קליפורניה תמשיך לבצע כמה שיותר בדיקות קורונה: "אנחנו לא נשחק משחקים פוליטיים עם הבדיקות, ואנחנו לא רואים אותן כדבר שלילי. בסופו של דבר, בהגדרתן, הן מראות כמה אנשים מאובחנים כנשאים".

מעבר לכך, במחלקת בריאות הציבור עדכנו כי נרשם שיפור ניכר בבתי החולים במהלך השבועיים האחרונים: בסוף יולי עמד ממוצע חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים בכל יום על כ-7,000, וכיום הנתון עומד על כ-5,100.

גם אריק גרסטי, ראש עיריית לוס אנג'לס, התייחס לסוגיית האשפוזים: "זה אומנם מרגיש כמו התקדמות מאוד איטית, וההצלחה העתידית שלנו עדיין שברירה, אבל מה שנרשם בשלושת השבועות האחרונים זו בהחלט הצלחה אמיתית. אנחנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE