הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בקרוב על המדפים: בדיקת COVID-19 ביתית שתאפשר גילוי בזמן אמת גם מקרים אסימפטומטיים
ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, אמר השבוע כי הוא כינס צוות מומחים לבריאות הציבור, מנהלי מעבדות, מנהיגי ממשלה ופילנתרופים כדי להאיץ את המחקר והפיתוח

ראש עיריית לוס אנג'לס מצטרף לקואליצית מומחי בריאות ופוליטיקאים, אשר פועלים למען שינוי קיצוני באסטרטגיית בדיקות הנגיף במדינה בדגש על הדיוק המרבי והתמקדות במהירות ופשטות. 

הרעיון מתמקד בייצור והפצה המוניים של ערכות אבחון עשה זאת בעצמך בעלות נמוכה. הבדיקות יהיו על גביי סטריפים מנייר, בהם ניתן יהיה להשתמש בתדירות גבוהה ולייצר תוצאות תוך דקות ללא צורך בציוד מעבדה או מכשירים מיוחדים. בדומה למבחני הריון ביתיים. 

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, אמר השבוע כי הוא כינס צוות מומחים לבריאות הציבור, מנהלי מעבדות, מנהיגי ממשלה ופילנתרופים כדי להאיץ את המחקר והפיתוח של ייצור בדיקות כאלה.

התומכים טוענים שבדיקת COVID-19 מהירה בבית תאפשר גילוי בזמן אמת מקבצים חדשים של מקרים,  אשר כוללים גם אנשים אסימפטומטיים - לפני שיוכלו להתפשט. הישג כזה הוכח כבלתי ניתן להשגה במסגרת הבדיקות הקיימות היום,  אשר נשענות על דגימות במעבדות שרוב לוקח ימים או שבועות לקבלת תוצאותן.

גרסטי אמר ביום רביעי, כי מדובר בישורת האחרונה של הפיתוח של הבדיקות "אם נעשה את זה נכון, נוכל לעשות כמיליון בדיקות זיהומים בשבוע באמצעות רצועות נייר כאן בלוס אנג'לס".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשילוב עם מעקבים מורחבים לאיתור ובידוד של אנשים שנחשפו לוירוס, ערכות בדיקה מהירות בתוך הבית יכולות להיות יעילות כחיסון בשבירת מחזור הההדבקות של COVID-19, כך טוענים תומכיו של האפידמיולוג של אוניברסיטת הרווארד, מייקל מינה.

"הבדיקות באמת יכולות להוות אלטרנטיבה יעילה לחיסון", אמר מינה בשיחת ועידה שהתקיימה לאחרונה עם עיתונאים, כפי שצוטט על ידי הרווארד גזט. ניתן יהיה להפיק את הבדיקות במחיר של עד דולר ליחידה , הוסיף. "זה משהו שאנחנו באמת יכולים לעשות במהירות שיא."

מינה, גרסטי ומצדדים אחרים אמרו כי פריצת דרך כזו היא קריטי למאבק המקומי של מציאת דרכים לפתוח מחדש בתי ספר, אוניברסיטאות ומקומות עבודה בבטחה.

עד היום הנגיף גבה כ -5,200 נפשות במחוז לוס אנג'לס, אחד ממוקדי ה- COVID-19  המרכזיים של במדינה,  אשר מהווה כמעט מחצית ממקרי המוות בקליפורניה כתוצאה מהמגיפה.

מינה אמר שהוא שם לעצמו להכין ערכות אבחון ביתיות זמינות כך שכמות נרחבת של אזרחים אמריקאים יוכלו לבחון את עצמם מדי יום כדבר שבשגרה.

ערכות הבדיקה החדשות יתבססו על טכנולוגיית גילוי אנטיגן הסורקת רוק או ריר באף לנוכחות חלבונים נגיפיים.

עד כה, שיטה זו, אמנם היתה מהירה ופשוטה,  אך בדרך כלל הרבה פחות רגישה, כאשר התוצאות השכיחות יצאו שליליות במקרים רבים יותר. בתקן הזהב הנוכחי של בדיקת COVID-19, המכונה בדיקת שרשרת פולימראז, או בדיקות PCR, המחפשים עקבות של גנטיות נגיפיות של חומר התוצאות מהירות ומדויוקת הרבה יותר.

הבחירה בין הדגש למהיר או מדויק, לדברי מינה, הביאה לאחד המחסומים הראשיים בחברות הביוטכנולוגיה שאמונות על פיתוח בדיקות אנטיגן ביתיות. "עד שהנוף הרגולטורי לא ישתנה, לחברות הללו אין שום סיבה להביא מוצר לשוק," הוא מסביר.

מינה ואחרים, כולל ד"ר אשיש ק. ג'ה, פרופסור בהרווארד, מתעקשים שמבחינה בריאותית של הדיוק בבדיקות אנטיגן ביתיות מספיק בהחלט.

בפרשנות שפרסם מגזין "טיים" ציטט ג'ה נתונים ממשלתיים המצביעים על כך שמשטר הבדיקות הנוכחי מגלה רק אחד מכל עשרה אמריקנים הנדבקים.

ה- FDA  הצהיר בתגובה כי ישקול אלטרנטיבות, כולל "אסטרטגיה הכרוכה בבדיקות סדרתיות תוך שימוש במדדים פחות רגישים בכדי להשיג ביצועים".

אולם תמיכת ה- FDA באסטרטגיה כזו תלויה במידע זמין המראה כי היעילות עולה על הסיכונים ו"שההתמודדות עם היכולת, לייצר אספקה ​של בדיקות בהן ניתן לבצע מספר מספק של בדיקות לאדם, היא ריאלית"  נמסר מהסוכנות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE