הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראשי משרד הפנים בבריטניה ממליצים לאשר את השימוש בפטריות כדי להתמודד עם משברי בריאות הנפש של הקורונה
שנות הקסם: בין מגיפה עולמית וקיצים של מחאה נראה כי הפסילוסיבין בדרך להפוך לגביע הקדוש של רפואת הנפש בעידן הנוכחי

החל מצבעי מים והחלקה על גלגליות עד להכנת בצק תופח, אי אפשר להתווכח עם המגמות החדשות שנפתחו אלינו בעקבות הקורונה.

חמשת החודשים האחרונים והמונוטוניות שהמדיניות החדשה הביאה עמה, בהחלט דוחקים את האנושות להתנסות בפעילויות יצירתיות במיוחד ולהצית מחדש יצרים ישנים. דרכי המקלט השונות הללו מתועדות בדפי ההיסטוריה על ידי סיפורי אינסטגרם, ציוצי טוויטר וסרטוני TikTok.

בשבועות האחרונים נראית עלייה בפופולוריות של פעילות אחת צבעונית במיוחד: פטריות קסם.   חיפוש  ההאשטאג shroomtok (או לחילופין, #triptok) ב-TikTok,יוביל אתכם לעשרות קטעי וידיאו טריפיים במיוחד,פלייליסטים וטרטוריאלים לגידול הפטריות הפסיכדליות.

טיול קצר במחוזות התיוגים, יחשוף אתכם לטריפים של אנשים בכל העולם כאשר חלקם משתמשים בפילטרים המדמים הזיות, ומעטים מהם מזהירים מפני הסיכונים הפוטנציאליים של שימוש בפסיכודליים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כאשר נראה כי בזמן מגפה עולמית, מלחמת אזרחים קיצית וטיראנות הולכת וגוברת, אין תרופה מושלמת מהן, זה המקום למעט השראה מאבותינו השבטיים, אשר מסעותיהם במעמקי התודעה סייעו ליכולתם לטפח קהילה, לעורר שמחה ולעזור למשתמשים לדמיין מחדש את המציאות.

בריטניה כבר קלטה זאת. שם משרד הפנים  מבקש להסיר את הדה-קרימינליזציה על פטריות הקסם כדי לסייע בהתמודדות עם התנודות הנפשיות של הקורונה.

זאת בזמן שמומחים לתרופות ואנשי אקדמיה טוענים כי השימוש בפטריות כתרופה נגד דיכאון, יתרום למאבק ב"משבר נפשי" עתידי, אשר יגיע בקרוב עם הטראומות שהצטברו אצל חלק גדול מהאוכלוסיה בעקבות הסגר.

לדבריהם, הפילוסיבין,התרכובת הפעילה בפטריות קסם , יכולה לעזור לשליש מהסובלים, אשר אינם מגיבים טוב לטיפולים המקובלים.

אמנם ניסויים בקנה מידה רחב, אשר יוכלו לאשר את הדברים, נחסמים כרגע בשל סיווג הפטריה כתרופה בסיכון גבוה, יחד עם זאת חוקרים מאוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון ואוניברסיטת מנצ'סטר אומרים שהראיות מראות שהיא בטוחה.

"באיסור זה אנו מענישים את עצמנו ללא שום סיבה הגיונית" טוען חבר הפרלמנט הבריטי, קריספין בלאנט, ומוסיף: "כי היתרונות הפוטנציאליים של תרופת קסם זו הם ענקיים, אולם עמדות מיושנות מעכבות את התקדמות התהליך".

בזמן שדיכאון משפיע על כ -1.2 מיליון מבוגרים בבריטניה ואומרים שהוא עולה למשק 94 מיליארד ליש"ט בשנה "זו בהחלט יכולה להיות מתנה לחג המולד לכל אותם ותיקים. הם שירתו את המדינה שלהם ואנחנו לא משרתים אותם ". מציע בלאנט

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE