הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניצחה את הקורונה? ניו יורק פותחת את חדרי הכושר ומדווחת על שינוי מגמה מעודד במיוחד
המדינה שבמשך שבועות ארוכים היוותה את מוקד התפרצות הנגיף בארצות הברית, רושמת שיעורי יומיים הדבקה נמוכים והכריזה כי חדרי הכושר יכולים לחזור לפעילות בקיבלות מצומצמת תוך הקפדה על עטיית מסכות

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, הודיע הבוקר כי כל חדרי הכושר ברחבי המדינה, רשאים לחזור לפעילות בעוד מספר ימים, כל עוד יקפידו על נהלי הזהירות ובתוכם, הגבלה על לא יותר מ-33% תפוסה ועטיית מסכות במהלך האימון.

על פי הודעתו, המכונים יכולים להיפתח החל מ-24 באוגוסט כל עוד מותקנת בהם מערכת מיזוג ואיוורור העונה על הקריטריונים שנקבעו בידי הרשויות שגם יפקחו על כך בביקורת שתערך כשבועיים לאחר הפתיחה.  

"חדר כושר הוא אחד המקומות בהם עליך להיות זהיר במיוחד ואנו מודעים לכך", אמר קואומו שהוסיף כי ההחלטה על קיום שיעורים בחדרים סגורים כמו ספינינג ויוגה תוכרע על ידי הרשויות המקומיות בכל עיר. 

"נבחרי הציבור המקומיים יחליטו על כך בתחום שיפוטם ועל נציגי מחלקות הבריאות באזורים אלו לפקח בתוך כשבועיים מיום הפתיחה כי הפעילות במתקן מתנהלת כראוי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניו יורק חוזרת לשגרה בהדרגה. כיכר טיימס סקוור. צילום: AFP

הודעתו של המושל קואומו מגיע לאחר קולות מחאה מבעלי חדרי כושר על כך שהם נותרו מחוץ לתכנית החזרה לשגרה שהתוותה המדינה, במהלכה הותר למוזיאונים ומרכזי תרבות נוספים, כמו למשל אקווריום ציבורי, להיפתח מחדש בתוך כעשרה ימים.

בנוסף "עסקי בידור סגורים", דוגמת גלריה לאמנות או אולמות באולינג, ראשים להיפתח החל מהיום. בניגוד לחדרי הכושר ומרכזי התרבות, עסקי בידור יוגבלו ב-50% מהקיבולת הרגילה. עם זאת, גם השוהים בהם יצטרכו לחבוש מסכות, וצפויות מגבלות נוספות בהתאם לעסק עצמו. כך למשל, בבאולינג הוחלט כי כל מסלול שני ייסגר כדי לאפשר שמירה על ריחוק חברתי.

"אם ההליך לא יתנהל כראוי, הוא עלול להוות בעיה וזהו הסיבה שאנו פועלים באופן הדרגתי", הדגיש קואומו, "קצב ההדבקה בנגיף הקורונה עומד על מתחת לאחוז כבר עשרה ימים רצופים ואלו חדשות טובות. זה המקום שרצינו להיות בו". 

מתוך סה"כ 56,891 תוצאות בדיקות קורונה שהתקבלו ביום ראשון, רק 408 היו חיוביות, שיעור של 0.71 אחוזים. 

נכון להיום, ישנם 534 חולי קורונה בלבד המאושפזים בבתי החולים ברחבי מדינת ניו יורק בה מתגוררים קרוב ל-20 מיליון תושבים.

יש לציין כי מדובר בנתונים מרשימים במיוחד עבור המדינה שכזכור הוזכרה עד לא מזמן בשורה אחת עם איטליה וספרד כמוקדי התפרצות עולמיים וסיפקה מידי שבוע תיעודים מתוך בתי חולים קורסים לכאורה.  

עד כה אובחנו מתחילת ההתפרצות מעל 430 אלף תושבים כנשאי הנגיף, מתוכם 32,840 הלכו לעולמם. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE