הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם ישנה דרך טבעית לטפל בוירוס הפוגע בנשימה
מחקרים מעידים כי שמן אורגנו הינו בעל תכונות אנטי ויראליות שמשמשות לטיפול יעיל במגוון רחב של דלקות של מערכת העיכול, השתן, העור והנשימה

אורגנו, המכונה בוטנית בשם אורגנום וולגרי, הוא צמח פורח ממשפחת הנענע ששימש לעתים קרובות כצמח עשיר הנוסף לארוחה.

למרות שמקורו באירופה הוא צומח בכל רחבי העולם והיה פופולרי במיוחד כשהתרבויות היווניות והרומיות הקדומות השתמשו בו למטרות רפואיות. למעשה, השם אורגנו מקורו במילים היווניות "אורוס", כלומר הר, ו"גנוס ", שפירושו שמחה או הנאה.

שמן אורגנו מיוצר על ידי ייבוש העלים והקלעים של הצמח. ברגע שהם מיובשים, השמן מופק ומתרכז בזיקוק אדים.

הוא מכיל תרכובות הנקראות פנולים, טרפנים וטרפנואידים, המחזיקות תכונות נוגדות חמצון חזקות והם אחראים על ניחוחו.

התרכובות שנחשבות לבסיס היתרונות הבריאותיים הרבים של אורגנו הם:

קרוואקרול- הפנול השופע ביותר באורגנו, הוכח כמפסיק את צמיחתם של מספר סוגים שונים של חיידקים.תימול-  מרכיב אנטי פטרייתי טבעי זה יכול גם לתמוך במערכת החיסון וגם להגן מפני רעלים. חומצה רוזמרינית- נוגד חמצון חזק זה מסייע בהגנה מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


להלן היתרונות והשימושים הפוטנציאליים בשמן אורגנו:

אנטיביוטיקה טבעית

אורגנו והקרוואקרול שהוא מכיל עשויים לסייע במאבק בחיידקים.

חיידק הסטאפלוקוס אאוראוס הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר לזיהום, והתוצאה היא מחלות כמו הרעלת מזון ודלקות עור.

מחקר ספציפי אחד בדק האם שמן אורגנו שיפר את ההישרדות של 14 עכברים שנדבקו  בחיידק ומצא כי 43% מהעכברים שצרכו שמן אורגנו חיו במהלך 30 הימים. זאת בשיעור הישרדות כמעט זהה לשיעור ההישרדות של 50% בעכברים שקיבלו אנטיביוטיקה רגילה. מחקרים אף הראו כי שמן אורגנו עשוי להיות יעיל כנגד מספר חיידקים שעשויים להיות עמידים לאנטיביוטיקה. זה כולל פסדומינארס אירוגינוזה ו- אי קולי, שניהם הגורמים השכיחים לדלקות בדרכי השתן והנשימה.

עשוי לעזור להוריד את הכולסטרול

מחקרים הראו כי שמן אורגנו עשוי לעזור בהורדת הכולסטרול.

במחקר אחד, 48 אנשים עם רמת כולסטרול גבוהה יחסית קיבלו ייעוץ לדיאטה ואורח חיים כדי לעזור להוריד את רמת הכולסטרול שלהם. 32 משתתפים קיבלו גם 0.85 גרם (25 מ"ל) תמצית שמן אורגנו כתוסף לאחר כל ארוחה.

לאחר 3 חודשים, אלו שקיבלו שמן אורגנו היו בעלי כולסטרול LDL (רע) נמוך יותר וכולסטרול HDL (טוב) גבוה יותר, בהשוואה לאלה שרק לאחרונה קיבלו ייעוץ לדיאטה ואורח חיים.

קרוורקול, התרכובת העיקרית בשמן אורגנו, הוכח גם כמסייע בהורדת הכולסטרול בעכברים שהוזנו בתזונה עשירה בשומן במשך 10 שבועות.

העכברים שקיבלו קרווקרול לצד דיאטה עשירה בשומן, ירדו משמעותית בכולסטרול בתום עששרת השבועות, בהשוואה לאלה שרק לאחרונה קיבלו דיאטה עשירה בשומן.

 

נוגד חמצון חזק

נוגדי חמצון עוזרים להגן על הגוף מפני נזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. נהוג לחשוב שפגיעה ברדיקלים חופשיים ממלאת תפקיד בהזדקנות והתפתחותן של מחלות מסוימות, כמו סרטן ומחלות לב. רדיקלים חופשיים נמצאים בכל מקום ותוצר טבעי של חילוף חומרים.

עם זאת, הם יכולים להצטבר בגוף באמצעות חשיפה לגורמים סביבתיים, כמו עשן סיגריות ומזהמי אוויר.

מחקר מבחן טוב יותר מבדיקת מבחנה השווה את התוכן הנוגדי חמצון של ב-39 עשבי מרפא נפוצים וגילה כי אורגנו היה בריכוז הגבוה ביותר של נוגדי חמצון.

הוא מצא כי האורגנו הכיל פי - 30 מרמות נוגדי החמצון בצמחי המרפא האחרים שנחקרו, וכללו טימין, מיורם, ויבלת סנט ג'ון.

לא רק השמן, אלא גם האורגנו הטרי הוא בעל תכולת נוגדי חמצון גבוהה מאוד. למעשה, אף הרבה יותר גבוה מזה של רוב הפירות והירקות. 

 

יכול לעזור בטיפול בזיהומי פטריה

שמרים הם סוג של פטריה. הם לא תמיד מזיקים, אך צמיחתם עלולה לגרום לבעיות בטן וזיהומים. השמרים המוכרים ביותר הם קנדידה שהיא הגורם השכיח ביותר לזיהומים. מחקרים מראים כי שמן אתרי אורגנו יעיל כנגד חמישה סוגים שונים של קנדידה, כמו אלו הגורמים לזיהומים בפה ובנרתיק. למעשה, הוא היה יעיל יותר מכל שמן אתרי אחר שנבדק. רמות גבוהות של השמרים שיוצרים קנדידה נקשרו גם הם לתנאי מעיים, כמו קרוהן וקוליטיס כיבית.

עשוי לשפר את בריאות המעיים

אורגנו עשוי להועיל לבריאות המעי במספר דרכים. תסמיני מעיים כמו שלשול, כאב ונפיחות נפוצה יכולים להיגרם על ידי טפילי מעי.

באחד המחקרים נתנו 600 מ"ג שמן אורגנו ל -14 אנשים שסבלו מתסמיני מעי כתוצאה מטפיל. לאחר טיפול יומי במשך 6 שבועות, כל המשתתפים חוו ירידה בטפילים, ו- 77% נרפאו. המשתתפים חוו גם ירידה בתסמיני המעיים והעייפות הקשורים לתסמינים.

אורגנו עשוי לעזור גם בהגנה מפני תלונת בטן נפוצה אחרת המכונה "מעי דולף". זה קורה כאשר דופן הבטן נפגעת, ומאפשרת לחיידקים ורעלים לעבור לזרם הדם. במחקר שנערך על חזירים, שמן אתרי אורגנו נמצא כמגן על דופן בטנם מפני נזק ומנע ממנו להיות "דולף". זה גם הפחית את מספר חיידקי ה- E. coli במעיים.

עשוי להיות בעל תכונות אנטי דלקתיות
דלקת בגוף קשורה למספר השפעות בריאותיות שליליות. מחקרים הראו כי שמן אורגנו עשוי להפחית את הדלקת.

מחקר עכברים אחד מצא כי שמן אתרי אורגנו, יחד עם שמן אתרי טימין, הפחיתו את הסמנים הדלקתיים אצל אלה שסובלים מקוליטיס המושרה באופן מלאכותי.

קרווקרול, אחד ממרכיבי המפתח בשמן אורגנו, הוכח גם כמפחית דלקת.

מחקר אחד בחן ישירות ריכוזים שונים של קרווקרול על  כפות הידייים והאוזניים של העכברים. קרווקרול הפחיתה את נפיחות כפות הידיים והאוזניים בכ35%-61% וב- 33-43% בהתאמה.

יכול לעזור להקל על הכאב
שמן אורגנו נחקר בשל תכונותיו המשככות לכאבים. מחקר שבדק משככי כאבים סטנדרטיים ושמנים אתרים, כולל שמן אתרי אורגנו, ביכולתם להקל על הכאב,מצא ששמן אורגנו הפחית משמעותית את הכאב בעכברים, והפעיל השפעות דומות לאלו של משככי הכאבים הנפנופרופן והמורפין.

מחקר דומה מצא כי תמצית אורגנו הפחיתה את הכאב בחולדות, וכי התגובה הייתה תלויה במינון, כלומר ככל שתמצית האורגנו צרכו את החולדות, כך נראה כי הם חשים פחות.

עשוי לעזור לך לרדת במשקל
הודות לתכולת הקרווקרול של אורגנו, שמן אורגנו עשוי לסייע לירידה במשקל. במחקר אחד שילב עכברים שניזונו מתזונה רגילה עם עכברים שניזונו מדיאטה עשירה בשומן ובדיאטה עשירה בשומן בעזרת קרוואקרול. אלה שקיבלו קרוואקרול לצד התזונה העשירה בשומן עלו פחות במשקל ובשומן בגוף באופן משמעותי מאלו שקיבלו רק דיאטה עתירת שומן.יתר על כן, נראה כי קרווקרול הופך את שרשרת האירועים העלולה להוביל להיווצרות תאי שומן.

כיצד להשתמש בשמן אורגנו
תמצית שמן אורגנו זמינה באופן נרחב בצורת כמוסות וטבליות. ניתן לקנות אותו ברוב חנויות מזון הבריאות או באינטרנט.

מכיוון שכוחם של תוספי אורגנו יכול להשתנות, חשוב לקרוא את ההוראות המנות על המנה האישית לקבלת הוראות כיצד להשתמש במוצר.

ניתן לרכוש תמצית שמן אורגנו בצורת גלולה או כמוסה וללקחת דרך הפה. שמן אתרי אורגנו זמין גם הוא וניתן לדיללו בשמן נשא ולמרוח על העור.

בשורה התחתונה

אף כי אין הוכחה מדעית המראה על ההשפעה הישירה של האורגנו על COVID 19,  נמצא כי הוא מכיל תרכובות העשויות להיות יעילות נגד זיהומים חיידקיים ופטרתיים, דלקות וכאבים, בין יתר המצבים. הוא זמין וזול יחסית ובסה"כ נראה שיש לו יתרונות בריאותיים שעשויים להיות שימושיים כטיפול טבעי בכמה תלונות בריאותיות נפוצות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE