הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יואל, השל, זישה ושמואל מצאו טוויסט חדש לתרמית ישנה": אחים מניו יורק עקצו את אמזון ב-19 מיליון דולר
ארבעת האחים ממחוז רוקלנד נעצרו אתמול, וכתב האישום החמור חושף כיצד הם תכננו בקפידה כל פרט ופרט בתרמית שנמשכה כשנתיים. כאשר אמזון השעתה את החשבון שלהם, אחד הנאשמים כתב לאחים: "הכל נדפק, נראה לי שנצטרך לבנות עסק לגיטימי". אם יורשעו, האחים עלולים להישלח לעד 30 שנות מאסר בבית כלא פדרלי

כתב אישום חמור הוגש השבוע כנגד ארבעה אחים מניו יורק - יואל (28), השל (32), זישה (30) ושמואל (24) אברהם - בחשד שהונו את ענקית הסחר המקוון, אמזון, כדי להשיג קרוב לעשרים מיליון דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ארבעת האחים נעצרו אתמול (רביעי) במספר מוקדים, הן בעיר ניו יורק והן בעיר מונסי שבמחוז רוקלנד, כך על פי משרד התביעה הפדרלי, שהוסיף כי סוכני המשרד לביטחון המולדת ושוטרי משטרת ניו יורק השתתפו במעצרים המקבילים.

לפי החשד, הארבעה ניסו להשיג 32 מיליון דולר באמצעות ההונאה, שנמשכה קרוב לשנתיים, אולם הם הצליחו לגנוב "רק" 19 מיליון דולר. משרד התביעה הפדרלי בניו יורק כינס חבר מושבעים גדול, וחבריו קבעו כי תשתית הראיות כנגד הארבעה מספקת על מנת להאשים אותם בקשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק, הונאה מרחוק ו-4 סעיפים נוספים של הלבנת הון.

 

 

במשך שנתיים, ארבעת האחים מואשמים שניהלו תרמית "אובר-שיפינג", בה הם מסכימים לספק למוכר באמזון מוצר כלשהו, אך בפועל הם שולחים מוצרים אחרים ובכמויות שונות ממה שסוכם.

 

אודרי שטראוס, התובעת הפדרלית בפועל בניו יורק (צילום: AP / משרד המשפטים)

 

כך למשל, באוגוסט 2018, הנאשמים חתמו על עסקה עם מוכר באמזון, במסגרתה הם התחייבו לספק לו חבילה אחת של חומר מחטא (המכילה 12 בקבוקים) עבור 94.03 דולר. בפועל, הנאשמים שלחו 7,000 מברשות שיניים שתומחרו ב-94.03 דולר כ"א, ועל כן הם גבו תשלום בגובה 658,843 דולר.

מצדה של אמזון, שמנהלת את מערכת העסקאות, היא ראתה ששני הצדדים סיכמו על עסקה, ועל כן הכספים הועברו ישירות לנאשמים מבלי לעלות חשד.

"יואל, השל, זישה ושמואל אברהם מצאו טוויסט חדש לעוקץ ישן, אך השימוש בטכנולוגיה מתקדמת לא הסתיר את העובדה הפשוטה: הם חייבו את אמזון עבור שירות שהם מעולם לא סיפקו", מסרה אודרי שטראוס, התובעת הפדרלית בפועל.

 

השימוש בטכנולוגיה מתקדמת לא הסתיר את העובדה הפשוטה: הם חייבו את אמזון עבור שירות שהם מעולם לא סיפקו" (צילום: Shutterstock / צילום מסך מתוך אמזון)

 

עוד עולה מכתב האישום החמור כי ארבעת הנאשמים עשו שימוש באפליקציית וואטסאפ ע"מ לתכנן את ההונאה. כך למשל, במאי 2018 כתב יואל בצ'אט קבוצתי (שבו שלושת הנאשמים הנוספים השתתפו): "ממש בא לי 'לדפוק' את אמזון", ו-"מישהו אי פעם ניסה לעשות 'אובר-שיפ' ולהשיג מיליון דולר בשבוע?".

נאשם נוסף, זישה, שאל את יואל כיצד ניתן לעשות זאת, והוא השיב: "עוד לא עשיתי את זה, אבל ניסיתי דברים אחרים וזה עובד". בשלב זה, שמואל הזהיר אותם: "רק תוודאו שיש לכם חשבון אחר, אבל כן, אתה ממש יכול לדפוק אותם. אבל ברגע שזה יגיע למספרים גדולים, החשבון יינעל".

כך בדיוק קרה כאשר אמזון אכן גילתה את התרמית, אולם מכתב האישום עולה כי הנאשמים לא הרימו ידיים, והם פתחו חשבונות נוספים בעזרת שמות בדויים, כתובות מייל שונות ואף עשו שימוש בשרת פרטי כדי להסתיר את כתובת ה-IP שלהם. בשלב מסוים, ארבעת האחים אפילו שוחחו ביניהם על כך שאמזון גילתה את ההונאה. יואל כתב: "הכל נדפק, נראה לי שנצטרך לבנות עסק לגיטימי".

כאמור, כנגד כל אחד מארבעת האחים הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק, הונאה מרחוק ו-4 סעיפים נוספים של הלבנת הון. שתי העבירות הראשונות עלולות לגרור מאסר בפועל של עד 20 שנים, ואילו הלבנת הון עלולה לגרור 10 שנים מאחורי סורג ובריח. דהיינו, אם הם יורשעו, ארבעת האחים עלולים להישלח לשלושה עשורים בבית הכלא הפדרלי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE