הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יו"ר ארגון המורים הגדול בניו יורק: "פתיחת בתי הספר בספטמבר עלולה להיות אחד המחדלים הגדולים בהיסטוריה"
כשלושה שבועות נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים החדשה בתפוח הגדול, אך הימים האחרונים גוברים הקולות הקוראים לדחות את המועד. בארגון המורים UFT דורשים, בין היתר, לבצע בדיקות קורונה עבור כלל הנכנסים למוסדות הלימוד. היו"ר מאיים בשביתה, גם אם היא תהווה עבירה על החוק המקומי: "אם ביהמ"ש יקבע שזו עבירה..שיהיה"

כלל בתי הספר הציבוריים בעיר ניו יורק צריכים להישאר סגורים אם לא ניתן יהיה לבצע בדיקות קורונה עבור כלל הנכנסים למוסדות הלימוד - תלמידים, מורים והורים כאחד. כך טוען מייקל מולגרו, יו"ר ארגון המורים UFT המייצג את מרבית המורים בעיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

אתמול (רביעי) פרסם ארגון המורים רשימה מפורטת של התנאים שבהם ניתן לבצע פתיחה מחודשת בטוחה של בתי הספר במשרד החינוך הגדול בארצות הברית.

מולגרו אף הסביר כי אף בית ספר לא צריך להיפתח אם הוא אינו עומד בכל הקריטריונים שהוצבו: "אם נפתח את שנת הלימודים ב-10 בספטמבר כפי שמתוכנן כעת, אנו סבורים שזה יהיה אחד המחדלים הגדולים בהיסטוריה. ברגע שנרגיש שראש העיר מנסה להכריח אותנו להיכנס למצב שאינו בטוח, ניאלץ לפנות לבית המשפט", הוא אמר.

חשוב להסביר כי הרשימה שפורסמה ע"י UFT אומנם כללת סעיפים מוכרים (חבישת מסכות, שמירה על ריחוק חברתי וכו'), אך ישנם סעיפים נוספים שמעט מורכבים יותר. כך למשל, בארגון המורים דורשים לוודא שפילטרים מיוחדים יוכנסו למערכות מיזוג האוויר בבתי הספר (או חילופין, להקים מערכת לאוורור הכיתות).

 

מייקל מולגרו, יו"ר ארגון המורים UFT (צילום: AP)

 

עוד הוסיף מולגרו כי ארגון המורים לא יהסס לפתוח בשביתה הראשונה מאז 1975, גם אם אותם מורים ייקבלו קנס ואפילו מאסר במסגרת 'חוק טיילור' (חוק ייחודי לניו יורק, שבאופן כללי אומר שנבחר ציבור במדינה יכול לשמש כבורר בסכסוך עבודה, וכזה שלמעשה יכול לבטל את זכות השביתה של העובדים).

"אם בית המשפט יקבע שאנחנו עוברים על 'חוק טיילור'...אז שיהיה", אמר ראש ה-UFT.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, ביקר בחריפות את התנהלות ארגון המורים, ואתמול - עוד בטרם פורסם המסמך ע"י UFT - הוא הגיב לדיווחים על שביתה אפשרית: "הם יכולים לשחק כמה משחקים שהם רק רוצים. זה לא חוקי, וזה ממש לא אחראי מצד ראש של ארגון עובדים כלשהו לדבר על פעילות בלתי חוקית. לנו בעירייה אכפת מהילדים וההורים יותר מהמשחקים האלה. אני מצפה שכל עובדי העירייה יזכרו עבור מי הם עובדים: משפחות הילדים בניו יורק", הוא אמר.

 

המושל קואמו וראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו (צילום: AP / Getty Images / Shutterstock)

 

כזכור, בתחילת החודש הודיע מושל המדינה, אנדרו קואומו, כי יאפשר לכל 750 מחוזות החינוך במדינתו לפתוח את בתי הספר הציבוריים. 

"הורים צריכים להיות מעורבים בגיבוש תוכניות הפתיחה הספציפיות לבית הספר של ילדיהם, ולהאמין שהיא הגיונית ומספקת מענה ראוי", הסביר קואומו והוסיף כי החלטתו התקבלה על בסיס המדע ונתוני התחלואה, בדומה לאופן ההדרגתי שבו המשק במדינה נפתח מחדש בחודשים האחרונים.

"גם המורים צריכים להיות מעורבים בהחלטה, כי אם המורה לא יגיע לבית הספר, אז אין שיעור. כולם צריכים ליישר קו", אמר המושל והוסיף: "היום זה הדד ליין שהצבנו כדי לבחון את הנתונים, ואנחנו רואים שכל האזורים במדינה נמצאים מתחת לרף התחלואה שקבענו. לכן, כל מחוזות החינוך רשאים להיפתח".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE