הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הגשתם את דוחות המס בזמן? יתכן שתקבלו מענק כספי מה-IRS
כ-14 מיליון איש שהגישו את תצהירי המס בין המועד המקורי לאפריל לבין המועד הסופי ביולי, צפויים לקבל החזר כספי נוסף. עם זאת, מדובר בסכום יחסית נמוך, כ-18 דולרים בלבד, ומי שיקבל את הכסף גם יידרש לשלם עליו מיסוי נוסף

אזרחים אמריקאים ותושבי ארה"ב בעלי מעמד חוקי אשר הגישו את החזרי המס שלהם בזמן, צפויים לקבל החזר כספי מה-IRS בתוך מספר ימים, כך על פי משרד האוצר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בהודעת ה-IRS הוסבר כי ישנם 13.9 מיליון איש שיזכו לקבל החזר כספי, אבל להבהיר: מדובר בסכום יחסית קטן - 18 דולר. אם לא די בכך, סכום זה ייחשב עבורכם כהכנסה, כך שתיאלצו לשלם מסים כאשר תגישו את תצהירי המס בשנה הבאה.

"יום המסים האמריקאי" חל מדי שנה ב-15 באפריל, וזהו היום האחרון שבו ניתן להגיש תצהירי מס ל-IRS. בשל מגפת הקורונה, רשות המסים דחתה את המועד האחרון ל-15 ביולי. עם זאת, ב-IRS הפצירו בציבור הרחב בכל זאת להגיש את המסמכים הנדרשים כבר ב-15 באפריל. למען הסר ספק, אלו שיהיו זכאים לקבלת ההחזר הם כאלה שהגישו את תצהירי המס בין ה-15 באפריל ל-15 ביולי.

 

 

בפועל, נוצר מצב שבו רשות המסים החזיקה בכספים שנועדו לשמש לתשלום ההחזרים, אך רבים טרם קיבלו את הכסף. דהיינו, ב-IRS גבו תשלום מתושבים החייבים כסף, אך לא החזירו כסף לכל מי שהיה צריך לקבל.

אי לכך, החוק בארה"ב קובע כי על רשות המסים לשלם את הריבית (5% עבור הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני, 3% ברבעון הנוכחי שמסתיים בסוף ספטמבר).

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להסביר כי מי שזכאי לקבל את ההחזר הנוסף לא צריך לעשות דבר, והסכום יועבר אליו באחת משתי דרכים: בהפקדה ישירה (במידה שאותו אדם מסר את פרטי חשבון הבנק ל-IRS), או לחילופין באמצעות שליחת צ'ק. לכאן או לכאן, לצד הסכום יופיע הכיתוב "INT Amount".

ראוי אף לציין כי במקרים שבהם משלם המסים טרם קיבל את ההחזר הצפוי (לא ה-18 דולר, אלא ההחזר המלא), יתכן שהוא יקבל 2 צ'קים (או שתי הפקדות). דהיינו, הסכום לאו דווקא ישולם ביחד עם ההחזר "הרגיל".

כאמור, התשלום הנוסף אף יחוייב במיסוי, ובחודש ינואר יישלחו טפסי "1099-INT" מיוחדים, אך רק במקרים שבהם סכום התשלום גבוה מ-10 דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE