הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תזונה טבעונית ברובה עשויה להוריד את לחץ הדם שלכם גם אם אתם צורכים מדי פעם מוצרי חלב, דגים וביצים
מחקרים חדשים מצביעים על כך שתזונה מבוססת צמחים, עם כמויות קטנות של מוצרים מהחי, עדיין יכולה לסייע בהפחתת לחץ הדם ולהוריד את הסיכון למחלות לב וכלי דם

אם אתo מסוקרנים מהיתרונות הבריאותיים של הטבעונות, אבל לא מוכנים לוותר על בשר וגבינה לכל החיים, יש לנו חדשות טובות עבורכם.

על פי מחקר המודד השפעת תזונה על לחץ דם, תזונה המבוססת בעיקר על צמחים עשויה להספיק, על מנת לשפר את בריאות הלב, להפחית את לחץ הדם, ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




חוקרים מאוניברסיטת וורוויק סקרו מעל 40 מחקרים על מגוון של דיאטות המבוססות על צמחים ומצאו בכולן יתרונות בריאותיים עבור המשתתפים, גם אם הם עדיין אכלו מדי פעם בשר וחלב.

כל הראיות מצביעות על כך שדיאטה עשירה במרכיבים צמחיים טובה ללב שלכם. 


המחקרים הכלולים בסקירה מערכתית זו היו אודות שבעה סגנונות שונים של דיאטה המבוססת על צמחים: דיאטת DASH, שתוכננה במיוחד לחץ דם נמוך יותר; דיאטה צמחונית; דיאטה טבעונית; הדיאטה הנורדית, אשר עשירה בירקות ודגים שומניים; דיאטת סיבים גבוהים מלאה בדגנים מלאים וקטנים ודיאטת פירות וירקות.

כמעט כל הדיאטות שיפרו את לחץ הדם באופן משמעותי בהשוואה לדיאטה המבוססת על בסיס התזונה שהמשתתפים בקבוצת הביקורת צרכו בדרך כלל.

למרבה ההפתעה, השיפורים המשמעותיים ביותר בלחץ הדם לא הגיעו דווקא מהתזונה הטבעונית, אלא היו קשורים לדיאטת דאש ולצמחונות של לקטו-אובו, ששתיהן כוללות ביצים ומוצרי חלב.  זהדבר מצביע על כך שהיתרונות של אכילת תזונה על בסיס צמחי אינם בהכרח תלויים בביטול כל המוצרים מן החי.


הממצאיים מראים שככל הנראה אכילת מזון מלא על בסיס צמחי, המכילים פלבנואידים וחנקות, עלולה להפחית דלקת, לשפר את זרימת הדם, ולהועיל לחיידקי המעיים. זאת  בנוסף להיותה חסכונית יותר בנתרן, או מלח, מאשר רוב הדיאטות. ונתרן גבוה, כידוע,  קשור לסיכונים בריאותיים כמו מחלות לב.

אין ספק שיתרונותיה של דיאטה טבעונית קפדנית נראים מבטיחים, יחד עם זאת הראיות  מצביעות על כך שקשה לדבוק בה לאורך זמן. כך שתזונה המבוססת בעיקר על צמחים (אבל לא רק)  עשויה להיות נגישה יותר לאנשים שיכולים להפיק תועלת מהסך הכולל של ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות בצלחת שלהם.

"זהו ממצא משמעותי מפני שהוא מדגיש כי  אין צורך בהכחדה מלאה של מוצרים מן החי כדיי לייצר הפחתות ושיפורים בלחץ הדם",  מצהיר ג'ושוע גיבס, המחבר הראשי של המחקר וסטודנט באוניברסיטת וורוויק "בעיקרו של דבר, כל שינוי לכיוון תזונה המבוססת על צמחים הוא דבר טוב."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE