הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם 'צרעת הענק הרצחנית' הגיעה לראשונה לפלורידה?
נציגי הרשויות ביקשו להדגיש כי למרות הדיווחים, אין כרגע ראיות לנוכחות החרק הקטלני שאחראי למותם של עשרות בני אדם ברחבי אסיה מידי שנה. צרעת הענק האסייתית פלשה לפני מספר חודשים לחוף המערבי בארה"ב והחריבה מספר כוורות במדינת וושינגטון

בכירי משרד החקלאות בפלורידה הבהירו השבוע כי חרף הדיווחים על חשד להימצאות צרעות ענק אסייתיות אין לכך עדויות ממשיות. כתוצאה מכך פלורידה הוגדרה כאזור נקי מאימתו של החרק האכזרי שזכה לכינוי "הצרעה הרצחנית" בשל היותו מסוכן גם לבני אדם.

"בעקבות הדיווחים על תצפיות של צרעות אסייתיות ענקיות, אנו מדגישים כי אין שום ראיות לנוכחות זן שכזה ברחבי פלורידה", נמסר בהודעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חשש שישמידו את אוכלוסיית הדבורים בחוף המערבי. צרעת הענק האסייתית

הבהלה שנוצרה במדינת פלורידה מגיעה כשלושה חודשים לאחר שצרעות הענק האסייתיות, בשמן המדעי, Vespa Mandarinia, זוהו לראשונה בארה"ב.

החרק הקטלני מאיים בעיקר על אוכלוסיית דבורי הדבש בזכות יכולתו להשתלט במהירות על כוורת שלמה ולחסלה. ואכן, מספר מקרי תקיפת כוורות דווחו השנה במדינת וושינגטון בחוף המערבי.

מדענים אמריקאיים עדיין לא הצליחו להסביר כיצד נחיל "צרעות רצחניות", המאופיינות באורך של למעלה משני אינץ', עשה דרכו לתחומי ארצות הברית.

כוורנים רבים כעת חוששים כי צרעות הענק האסיתיות עלולות להשמיד את אוכלוסיות דבורי הדבש בארה"ב.

בעברית מדוברת אנו נוהגים לכנותן 'דבור', אולם גם יחסית אליו הן גדולות באופן משמעותי. צבען הוא בגוונים שחורים כתומים והן בעלות כנפיים ארוכות כמו אצל השפריריות. 

"הן נראות כמו דמויות מפלצתיות מסרטי אנימציה עם פרצוף צהוב כתום ענקי", אמרה סוזן קוביי, מגדלת דבורים בוושינגטון. כאמור, עקיצתן במקרים מסויימים, יכולה להיות קטלנית, ומסוגלת לחדור חליפת מגן שלובשים הכוורנים ולכן נדרשת חליפה מיוחדת להגנה מפניהן. 

 

צרעת ענק כפי שתועדה לפני מספר שנים ביפן לאחר שחדרה לארון בגדים 

"אם נתקלתן בצרעה, אל תנסו להשמידה בעצמכם. התרחקו במהירות מהמקום והזעיקו את הרשויות. חשוב שנדע על מקרי זיהוי החרק", מסר אז משרד החקלאות בוושינגטון. 

צרעת הענק האסייתית היא בעלת תיאבון גדול וניזונה בעיקר מצרעות רגילות ודבורים. בתקיפת כוורות היא תולשת את ראש הדבורים וגם נוהגת לאכול את הגלמים. 

החרק נפוץ בעיקר במדינות המזרח כמו סין הודו וטאיוואן, כמו גם ביפן בה מתים מידי שנה כארבעים בני אדם מעקיצת צרעת הענק שהשמידה כליל את אוכלוסיית דבורי הדבש האירופאיות.

 

 

יש לציין כי הנקבה היא בעלת העוקץ והממדים העצומים. הזכר הוא קטן וחסר עוקץ.

על פי החוקרים, עקיצות רבות יכולות לגרום להלם אנפילקטי, אי-ספיקת כליות ואף לדום לב ולמוות. ה"צרעות הרצחניות", נחשבות לאגרסיביות במיוחד ועשויות לתקוף גם ללא התגרות. פעילותה נפוצה בעיקר בחודשי הקיץ עד לסתיו. 

"עמיתנו במדינת וושינגטון ממשיכים לחקור את תופעת נוכחות צרעת הענק האסייתית בשטחם. יש לנו כל סיבה להאמין שעבודתם ומאמציהם יסייעו במניעת פלישת החרק למרחבם של תושבי פלורידה ו-650 אלף הכוורות בה", מסרו בכירי משרד החקלאות בפלורידה. 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE