הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גבר שחור נורה בגבו ע"י המשטרה, חשש מפני גל מחאות נוסף ברחבי ארה"ב
בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ניתן לראות את הצעיר כשהוא מתרחק מהשוטרים, ובשלב מסוים הם יורים בו מקרוב לפחות 7 פעמים. נסיבות האירוע עדיין נחקרות, אולם כבר אמש לאחר פרסום הסרטון, רבים יצאו לרחובות העיר במחאה. לפחות כמה בתי עסק ניזוקו, לרבות סוכנות רכבים שבה נשרפו כ-50 כלי רכב. המושל איוורס: "לא הפעם הראשונה שבה גבר שחור נפצע בידי גופי אכיפת החוק"

גבר ממוצא אפרו-אמריקאי מאושפז במצב קשה לאחר שנורה מספר פעמים מטווח קצר ע"י המשטרה בעיר קנושה שבוויסקונסין. סרטון האירוע הופץ ברשתות החברתיות כבר אמש (ראשון) והוביל לרבים בעיר לצאת לרחוב ולהפגין. בעקבות כך, העירייה נאלצה להכריז על עוצר, וכעת קיים חשש שגל ההפגנות יתפשט בדומה לפרשת ג'ורג' פלויד, שאירעה לפני פחות משלושה חודשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ייקוב בלייק, שניות בודדות לפני שנורה (צילום: מתוך טוויטר)

 

לפני שניכנס לאירוע עצמו, נקדים ונאמר: רב הנסתר על הגלוי, בייחוד בשלב כה ראשוני, ומוטב לא להגיע למסקנה כזו או אחרת עד שיתבהרו כל הפרטים הרלוונטיים (למשל, האם הקורבן היה חמוש, או האם מצלמות הגוף של השוטרים יחשפו ראיות חדשות).

תחילת האירוע בסמוך לשעה 5:00 אחר הצהריים (שעון מקומי בקנושה, 6:00 בערב בחוף המזרחי, 3:00 בצהריים בחוף המערבי). בהודעת המשטרה הוסבר כי הם הגיעו לאזור בעקבות דיווח על אלימות במשפחה, ולאחר מכן "השוטרים היו מעורבים בתקרית ירי".

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ניתן לראות את קורבן הירי, שבהמשך זוהה כג'ייקוב בלייק בן ה-29, כשהוא מתרחק מהשוטרים ומתקרב לעבר הרכב (ככל הנראה רכבו). אחד השוטרים תופס את בלייק כשהוא פותח את דלת הרכב, ובשלב זה ניתן לשמוע לפחות 7 יריות.

 

 

במשרד המשפטים של ויסקונסין אמרו שהשוטרים העניקו לו טיפול ראשוני עד להגעת האמבולנס, שפינה אותו לאחד מבתי החולים המקומיים. גם המשטרה המקומית אישרה את הדיווחים על כך, ובני משפחתו של ג'ייקוב אף הוסיפו כי הוא יצא מניתוח ומצבו יציב.

מושל ויסקונסין, טוני איוורס, התייחס לאירוע במדינתו ואמר: "על אף שאין לנו את כל הפרטים, אנחנו יודעים לומר בוודאות ש[בלייק] אינו הגבר השחור הראשון שנורה, נפצע או נהרג בידי גופי אכיפת החוק במדינה שלנו או בארה"ב כולה".

עורך הדין בנג'ימן קראמפ (המייצג את משפחת בלייק), טען כי שלושת ילדיו של ג'ייקוב היו בתוך הרכב, וראו את הירי מקרוב: "אנחנו דורשים צדק עבור ג'יקוב ומשפחתו, ואנחנו דורשים לקבל תשובות ממשטרת קנושה".

 

פרשת ג'ורג' פלויד עוררה גל של הפגנות שקטות ומהומות אלימות. בארה"ב חוששים שהאירוע בוויסקונסין גם יגרום לכך (צילום: מתוך פייסבוק)

 

כאמור, תיעוד האירוע הופץ ברשתות החברתיות, ובתוך זמן קצר אלפים יצאו לרחובות העיר. בתקשורת המקומית דווח על בזיזה במספר בתי עסק, לרבות בסוכנות רכבים שבה הוצתו כ-50 כלי רכב.

בעקבות כך הוכרז על עוצר לילי, שנכנס לתוקף בשעה 10:15 ופג הבוקר בשעה 7:00. בשלב זה לא ברור אם יוכרז עוצר נוסף הלילה, אולם לפי הדיווחים מאז הלילה נרשמה נוכחות משטרתית גדולה בסמוך למספר מבנים, לרבות העירייה, תחנת המשטרה ובית המשפט. כאמור, החשש הגדול ביותר הוא שהמחאה תתפשט למוקדים אחרים, בדיוק כפי שקרה בשלהי חודש מאי האחרון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE