הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשפה פרשה חמורה בדרום קליפורניה: מאבטח התחזה לסוכן פדרלי
רשויות החוק עצרו את החשוד בתחילת השבוע, וכתב האישום מצביע על תרמית שנמשכה שנים ארוכות, וכללה הדפסת 'תג זיהוי רשמי' והתקנת סירנה ברכבו. מעשיו התגלו די במקריות, שכן סוכנים פדרליים הגיעו למקום עבודתו ללא כל קשר אליו

תושב דרום קליפורניה שהועסק כמאבטח במחוז אורנג' נעצר אתמול (שני) בחשד שהתחזה במשך שנים לסוכן המשרד לביטחון המולדת (DHS), כך עולה מכתב האישום החמור שהוגש נגדו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד, דונובן גווין (צילום: Shutterstock / משרד התביעה הפדרלי במרכז קליפורניה)

 

בהודעת משרד התביעה הפדרלי במרכז קליפורניה (האמון על תיקים פדרליים במחוזות לוס אנג'לס, ונטורה, אורנג' ועוד) נמסר כי החשוד - דונובן פאם גווין בן ה-34, תושב ריברסייד - הצליח "להשיג פריטים ומידע חשוב" בעזרת התרמית. עוד הוסבר כי גווין התחזה לסוכן מחלקת החקירות במשרד לביטחון המולדת (HSI).

חשוב להדגיש כי גווין מעולם לא הועסק ע"י DHS, אולם הוא כן הועסק ע"י חברת אבטחה בפרטית, והוא אכן עבד כמאבטח במתקן של DHS. הוא עזב את התפקיד לפני כחמש שנים לאחר שעלו טענות לפיהן גווין הדפיס 'תעודת סוכן' מזויפת. בעקבות העובדה שפוטר, הוא החל לעבוד כמאבטח בשכונה סגורה שבה מתגוררים אנשים מבוגרים (דומה לבית אבות, אך במקום מבנה אחד מדובר בשכונה גדולה).

 

 

התפנית בפרשה אירעה בחודש מאי האחרון, אז סוכנים פדרליים הגיעו למקום כדי ללא כל קשר לגווין. הסוכנים (בהמשך נודע כי מדובר באנשי אכיפת החוק של משרד החוץ, אולם לא הוסבר מדוע הם הגיעו למקום) פגשו את גווין בכניסה למקום, והוא טען שהוא עובד ב-DHS.

כעבור מספר שבועות, גווין הכיר אנשים שעובדים במשרד התביעה במחוז ריברסייד, וגם במקרה הזה הוא הציג את עצמו כעובד HSI ואף שוחח על תיק פתוח שמשרד התביעה ניהל באותם ימים. לאחר מספר ימים הוא פנה אל מכרים במשרד התביעה והודיע להם שהמשרד לביטחון המולדת אינו יכול לסייע בחקירת התיק.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

העובדה שסוכן פדרלי מועסק במשרה נוספת, בייחוד בתחום האבטחה, לאו דווקא חריגה. חבריו לעבודה סיפרו שגווין הצביע על "עבודתו" ב-DHS כהצדקה להיעדרות ממשמרות רבות.

חבריו לחברת האבטחה אף סיפרו שגווין הראה להם תג של HSI, תעודת הוקרה שכביכול קיבל מבכירי DHS וציוד אישי, לרבות אפוד מגן. מכתב האישום עולה כי בחיפוש שנערך ברכבו של הנאשם נמצאו סירנה ואורות מהבהבים שהותקנו, דבר שככל הנראה מעיד על גודל ההונאה.

על אף סדרת האישומים החמורה, בכתב האישום עצמו מופיע סעיף בודד: התחזות לסוכן פדרלי. אי לכך, גם אם יורשע, בית המשפט הפדרלי יוכל להטיל עליו עד 3 שנות מאסר בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE