הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים באוניברסיטה בכירה: "יש לתעדף חיסונים לקורונה לרופאים ומבוגרים"
על אף שתהליך הפיתוח של החיסונים טרם הסתיים, חוקרי ג'ונס הופקינס מזהירים כי ידרשו חודשים ארוכים עד שהחיסון לקורונה יהיה זמין עבור כולם, ועל כן יש לתת עדיפות לארבע קבוצות באוכלוסיה: עובדי מערך הבריאות, שוטרים וכבאים, קשישים ואלו העוסקים בייצור החיסון עצמו

יותר משמונה חודשים עברו מאז שאובחן חולה הקורונה הראשון בארצות הברית (ב-20 בינואר בוושינגטון), אך נדמה שהמשבר עוד רחוק מסיומו.

למעשה, רוב האנשים סבורים שהמשבר יסתיים כאשר חיסון יהיה זמין לכולם, ולמרות שישנה התקדמות בנושא, ידרש עוד זמן עד שניתן יהיה לייצר חיסון בטוח ויעיל בכמויות גדולות. אי לכך, דו"ח שפורסם בימים האחרונים ע"י חוקרי הרפואה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס היוקרתית, מציע לתעדף אוכלוסיות מסוימות על פני אחרות, לפחות בשלב הראשוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בדו"ח צוין כי ישנן ארבע קבוצות באוכלוסיה שצריכות להיות הראשונות לקבל את החיסון: עובדי מערכות הבריאות (רופאים, אחים, שאר עובדי בתי החולים, פרמדיקים, עובדים בתחנות בדיקות הקורונה), עובדים בשירותי החירום שאינם רפואיים (מכבי האש, משטרה וכדומה), אזרחים בקבוצת הסיכון (מחלות רקע, היריון וכדומה) והעובדים בפיתוח והייצור של החיסון עצמו.

"ידרשו חודשים ארוכים עד שמרבית התושבים יוכלו להתחסן. נוצר צוואר בקבוק בשלבים שונים בתהליך הפיתוח, למשל הזמינות של מזרקות, וזה בהחלט עלול לעכב את התהליך כולו", נכתב בדו"ח.

במקביל לכך, בכוונת יצרניות התרופות ברחבי ארצות הברית לייצר ולהפיץ כמויות שיא של חיסונים לשפעת, וזאת מתוך נקודת הנחה שרבים יבקשו להתחסן השנה גם בשל מגפת הקורונה. חשוב להבהיר כי החיסון לשפעת כמובן לא משפיע על סיכויי ההידבקות בקורונה, אולם רשויות הבריאות רואות קשר עקיף בין השפעת לקורונה.

למשל, ככל שפחות אנשים יחלו בשפעת, כך יתאפשר לבתי החולים והמרפאות להתרכז בחולי קורונה: "אומנם אין לנו עדיין חיסון מוכח לקורונה, אבל יש לנו כלי מצוין למניעת שפעת, וזה חיסון", הסבירה לאחרונה ד"ר ננסי מסוניר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE