הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פניית פרסה ב-CDC: "מי שבא במגע עם חולה קורונה לאו דווקא צריך להיבדק"
רשות הבריאות המובילה בארה"ב פרסמה את העדכון המשונה מוקדם יותר השבוע, שבועות בודדים לאחר שהמליצה על בדיקות לכולם, גם כאלו שבאו במגע עם חולים אסימפטומטיים. כעת, ההמלצה לעבור בדיקה תקפה רק נמצאים בקבוצות הסיכון, או כאלה ששהו במשך רבע שעה או יותר בקרבת חולה

לאחר שבועות ארוכים שבהם המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) המליצו שכל מי שבא במגע עם חולה קורונה צריך לעבור בדיקה בעצמו, השבוע נרשמה תפנית משונה ומפתיעה, וכעת רשות הבריאות המובילה לאו דווקא ממליצה לעבור בדיקות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עד לפני כמה ימים, המלצת ה-CDC קבעה כי "כל מי שבא במגע עם נשא נגיף הקורונה, בין אם מאומת או חשוד כנשא, צריך להיבדק". הסיבה לכך הייתה הטענה לפיה "הנגיף יכול לעבור מאדם לאדם גם כאשר מדובר בחולה אסימפטומטי".

חשוב לציין כי ישנם מחקרים מובילים המצביעים על כך שהנגיף אכן מועבר ע"י חולים אסימפטומטיים, כמו גם ע"י חולי קורונה שטרם פיתחו תסמינים (כלומר, חולים שבהמשך כן פיתחו, אך מסוגלים להדביק עוד קודם לכן).

ראש ה-CDC מזהיר: "ארצות הברית בדרך לסתיו הקשה בתולדותיה"

שלשום עדכנו אנשי ה-CDC את ההמלצה: "אם באתם במגע מקרוב עם חולה קורונה במשך לפחות רבע, אך אין לכם תסמינים, אתם לאו דווקא צריכים להיבדק". עם זאת, ב-CDC הסתייגו במעט ואמרו "..אלא כן אתה בקבוצת הסיכון, או במקרים שבהם קיבלת המלצה לעבור בדיקה ע"י בית חולים או רשויות הבריאות המקומיות".

 

המלצת הבדיקות מה-17 ביולי (למעלה), וזו משלשום (צילום: Shutterstock / מתוך אתר ה-CDC)

 

רופאים ומומחים רבים לבריאות הציבור הרימו גבה נוכח שינוי המדיניות, שכן ה-CDC הודו בכך שלפחות מחצית מנשאי הנגיף נדבקו מחולים ללא תסמינים.

"אין כאן שום היגיון, אנשים ללא תסמינים מהווים 50% ממקרי ההדבקה בקהילה. אנחנו זקוקים להרחבת מערך הבדיקות, לא לצמצומו", מסרה ד"ר לנה וון, מרצה לבריאות הציבור באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, ולשעבר בכירה במחלקת בריאות הציבור בבולטימור.

 

 

בחודשים האחרונים, הנשיא טראמפ טען כמה פעמים שארה"ב 'מובילה' במספר נשאי הנגיף אך ורק בגלל שהיא מבצעת הרבה יותר בדיקות מכל מדינה אחרת.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, מיהר לקשר בין שינוי המדיניות לבין אמירותיו של הנשיא: "השינוי פוגע באמינות ה-CDC. הסיבה האפשרית היחידה היא שהם רוצים שפחות אנשים ייבדקו", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE