הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטורף: היזם אילון מאסק משיק את הפרויקט שמבשר על סוף האנושות כפי שאנו מכירים אותה
חברת Neuralink של מאסק מתכננת להציג מחר בשעה 18:00 שעון ניו יורק את הפיתוח החדשני שלה המאפשר למוח האנושי לשלוט במחשבים בלי מגע ידיים, זהו רק צעד ראשון אל עתיד חדש

אילון מאסק הודיע כי חברת השתלות המוח Neuralink שלו תציג "מכשיר עובד" באירוע מיוחד שיתרחש מחר, יום שישי.

מאסק הכריז על פריצת הדרך בשידור חי בטוויטר בתחילת יום רביעי, ככל הנראה בהתייחס לממשק המוח-מכונה החדש - קרי, מכשיר שיחבר את המוח האנושי למחשבים - אותו מפתחת Neuralink מאז שהושקה בשנת 2017.

טייקון הטכנולוגיה ציין גם כי Neuralink תחשוף את הגרסה האחרונה של רובוט שנבנה כדי להשתיל אלקטרודות כירורגיות שיאפשרו לבני אדם לשלוט במחשבים באמצעות ראשם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בפברואר הודיע בעלי ספייס-אקס כי המכונה החדשה תהיה "מדהימה" לעומת גרסה קודמת של Neuralink שהוצגה בשנה שעברה.

מאסק - המיליארדר שמאחורי טסלה שחרר רק פרטים מועטים על האירוע מאז שקבע לו תאריך בחודש שעבר אך הציע בציוץ מה-30 ביולי כי Neuralink מתכננת "להראות תאי עצב בזמן אמת", מבלי לפרט מה פירוש הדבר.

הפרויקט השאפתני נועד לארוז אלפי אלקטרודות זעירות המחוברות ל"חוטים" גמישים אל מכשיר הניתן להשתלה במוח שיכול לאפשר לאנשים עם הפרעות נוירולוגיות להשתמש במחשבים או במכשירים אחרים.

בסטארט-אפ מסן פרנסיסקו מוסרים כי הצליחו להשתיל בהצלחה מכשירים כאלה בחולדות ולפי הדיווחים הם מתכנני לבצע ניסויים אנושיים בטכנולוגיה.

אולם ישנם דיווחים כי החברה הוטרדה גם על ידי "תרבות עבודה פנימית כאוטית" שהקשתה על פרויקטים והרגה אותם במהירות. רק שניים משמונת המדענים המייסדים של Neuralink עדיין נמצאים על סיפונה.

בחברה נטען כי רבים מהממצאים בתחקיר הביקורתי היו "שקריים באופן חלקי או מוחלט", והוסיפו כי הסיפורים הללו "נראים טיפשיים".

האירוע המדובר יחל מחר בשעה 18:00, שעון מזרח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE