הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הצתה מכוונת, לא בהכרח פשע שנאה": נזק רב נגרם לבית חב"ד בדלאוור
רשויות החוק המקומיות ממשיכות לחקור את התקרית, שהתרחשה מוקדם יותר השבוע בקמפוס של אוניברסיטת דלאוור. על אף שחוקרי האש קבעו כי מדובר בהצתה שגרמה לנזק בשווי לפחות 200 אלף דולר, במשטרה מהססים להגדיר את האירוע כפשע שנאה

בית חב"ד באוניברסיטת דלאוור הוצת במכוון, אך רשויות החוק המקומיות טרם מצאו ראיות כלשהן המצביעות על פשע שנאה, כך לפי הדיווחים העיר ניוארק שבצפון המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרוב לשעה נדרשה ע"מ לכבות את הלהבות (צילום: מכבי האש בניוארק)

 

תחילת האירוע ביום שישי האחרון, אז כבאים הוזעקו לקמפוס בניוארק (לא העיר בצפון ניו ג'רזי), ונדרשה קרוב לשעה על מנת לעצור את התקדמות האש ולכבות את הלהבות.

במכבי האש הסבירו כי מספר גורמים הקשו על פעילות הכיבוי, למשל האופן שבו המבנה חולק לחדרים. למרבה המזל, איש לא נכח במקום בעת האירוע, כך שלא נרשמו פצועים. עם זאת, נזק רב נגרם למבנה.

כבר למחרת היום, במכבי האש קבעו כי מדובר בהצתה מכוונת. חרף קביעה זו והעובדה שמדובר במוסד יהודי, בכיר במערך הכבאות במדינה מסר לתקשורת המקומית כי אין כל רמז לכך שמדובר בפשע שנאה.

 

חלוקת החדרים בתוך המבנה הקשתה על פעילות הכיבוי (צילום: מכבי האש בניוארק)

 

אברמל ווגל, רב בית חב"ד, פרסם אמש פוסט בפייסבוק, ובו הסביר כי הנזק למקום נאמד בלפחות 200 אלף דולר: "כואב לנו מאוד בעקבות ההרס המכוון. אנו אומנם מזועזעים בעקבות האירוע, אך גם מרגישים אסירי תודה על התגובה המהירה של מכבי האש, והתמיכה שקיבלנו מהאוניברסיטה, משטרת הקמפוס והקהילה כולה".

סטודנטים באוניברסיטה פתחו קמפיין תרומות באתר GoFundMe, בו הם מבקשים לגייס חצי מיליון דולר לטובת בית חב"ד. נכון לכתיבת שורות אלה, הקמפיין הצליח לגייס קרוב ל-350 אלף דולר.

 

הנזק למבנה נאמד בלפחות 200 אלף דולר (צילום: מכבי האש בניוארק)

 

ג'רי קליפטון, ראש העיר המקומי, כינה את ההצתה כ"מעשה מעורר חלחלה": "המחשבות שלי עם הקהילה היהודית ואלו שהושפעו מן הטרגדיה. יש לי את מלוא האמונה משטרה ורשויות החוק הנוספות, שיצליחו לזהות את החשוד או חשודים ולהעמידם לדין", הוא אמר.

ג'ו ביידן, שייצג את המדינה בסנאט במשך 36 שנה ואף למד באוניברסיטת דלאוור, הגיב אף הוא להצתה: "אלה חדשות מטרידות במיוחד, הן כבוגר האוניברסיטה והן כאזרח ארה"ב. אנו זקקוקים לחקירה מלאה ומהירה של האירוע. אנטישמיות נמצאת בעלייה ברחבי המדינה, ויש לנו חובה מוסרית להתבטא נגדה ולוודא ששנאה לא מקבלת במה", הוא צייץ

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE