הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינוי מגמה בקליפורניה: מספרות, מרכזי קניות ועסקים נוספים חוזרים לקבל לקוחות
המושל ניוסאם הציג מתווה חדש לפתיחת עסקים במהלך המשבר. כך למשל, קניונים יוכלו להיפתח, אך כמות הקונים תוגבל ברבע מהקיבולת הרגילה. בתי קולנוע וחדרי כושר גם יחזרו לפעול, אך רק באזורים פתוחים. למרות זאת, לוס אנג'לס הודיעה כי עסקים אלו ישארו סגורים

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הציג מוקדם יותר היום (שישי) תהליך חדש לפתיחת עסקים, וזאת כלקח מהניסיון הקודם בראשית הקיץ, שכזכור הביא להתפרצות נוספת של קורונה ברחבי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

במסגרת המדיניות החדשה, כל 58 המחוזות של קליפורניה יוכנסו לארבע קטגוריות, על סמך שני נתונים קריטיים: כמות נשאי הקורונה על כל 100 אלף תושבים בכל יום, ושיעור הבדיקות החיוביות.

כך למשל, מחוז ובו פחות מנשא קורונה אחד על כל 100 אלף תושבים, ושיעור בדיקות החיוביות הנמוך מ-2%, יוגדר כ"מחוז צהוב" ("מרבית בתי העסק במקומות סגורים יכולים להיפתח עם התאמות נקודתיות").

מחוז ובו 1 עד 3.9 נשאי קורונה (על כל 100 אלף תושבים) ושבו שיעור הבדיקות החיוביות עומד נע בין 2% ל-4.9%, יוגדר כ'כתום' ("חלק מבתי העסק במקומות סגורים יכולים להיפתח עם התאמות נקודתיות"). הדרגה שלישית - "מחוז אדום" - יינתן לרשויות שבהן יש 4 עד 7 נשאי קורונה (על כל 100 אלף תושבים) ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%-8% ("חלק מבתי העסק במקומות סגורים שאינם חיוניים ייאלצו להיסגר").

 

מחוזות שבהם ישנם למעלה מ-7 נשאים על כל 100 אלף תושבים, ושיעור הבדיקות החיוביות גבוה מ-8%, יוגדרו כ"מחוזות סגולים", ועל כן מרבית בתי העסק במקומות סגורים לא יוכלו להיפתח.

לפי שיטה זו, מחוז לוס אנג'לס (13.1 נשאים על כל 100 אלף תושבים, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%) מוגדר כ"סגול". למרות זאת, זמן קצר לאחר ההודעה, הרשויות במחוז לוס אנג'לס הודיעו כי בשלב זה, אין בכוונתן לאשר את הפתיחה ולכן המספרות ושאר העסקים ישארו סגורים לקבלת לקוחות. 

 

 

קליפורניה חולקה לארבע קטגוריות, בהתאם לתחלואת הקורונה המקומית (צילום: Shutterstock / משרד הבריאות בקליפורניה)

חשוב להוסיף שהמעבר בין הדירוגים ייקבע לאורך תקופה: מחוז ידרש לשמור על רמת הנתונים הנדרשת במשך שלושה שבועות כדי 'לטפס' בדירוג. לעומת זאת, ידרשו שבועיים בלבד עם ירידה בנתונים כדי שמחוז ירד בדירוג.

כאמור, כבר ביום שני יתאפשר ללא מעט בתי עסקים להיפתח מחדש. כך למשל, מספרות יחדשו את הפעילות במקומות סגורים. כל החנויות יכולות להיפתח אף הן, אם כי עליהן להגביל את כמות הנכנסים לרבע מהקיבולת הרגילה (הגבלה זו אינה חלה על 'חנויות חיוניות', כלומר סופרמרקטים, בתי מרקחת וחנויות כלבו כגון טרגט ו-וולמארט).

מרכזי קניות יפתחו אף הם, אך בדומה לחנויות, גם עליהם להגביל את כמות הנכנסים ל-25% מהקיבולת הרגילה. בנוסף, אזורים בתוך מרכזי הקניות שבהם עלולות להירשם התקהלויות, למשל האזור של המסעדות, כלל לא יפתחו.

למוזיאונים, גני חיות, מרכזי תרבות דומים ובתי קולנוע גם יתאפשר לחזור ולקבל קהל, אך רק במקומות שבהם ניתן להעתיק את הפעילות לאזורים שאינם סגורים (למשל, לדרייב אין כן יתאפשר להיפתח). מגבלה זו אף חלה על חדרי כושר.

רשימה מלאה של סוגי העסקים, לפי הדירוג החדש שהוצג היום, זמינה כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE