הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אמת דיגיטל" ילמדו אתכם איך להפסיק לשרוד ולהתחיל לשגשג בעידן הקורונה
עם שני ילדים קטנים, עסק מצליח של שיווק ופרסום באינטרנט ובסיס לקוחות של למעלה מ- 50 עסקים, מיקי ומיטל שולמן עומדים מול האתגרים של COVID-19 ומצליחים אפילו לזהות הזדמנויות חדשות לבעלי עסקים

אלה היו כמה חודשים מאתגרים לכולם, אבל למיקי ומיטל יש תובנה ייחודית אותה הם חולקים בספרם החדש- "שיווק ופרסום באינטרנט בעידן הפנדמיה: עשרה חוקים כדי להפסיק לשרוד ולהתחיל לשגשג." התובנות הללו הגיעו גם בגלל המשפחה שלהם שהתרחבה וגם משום שהם עובדים בצמוד עם כל כך הרבה בעלי עסקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיקי ומיטל שולמן


לאחרונה נולד בנם, נתנאל. מיטל מספרת שהלידה של נתנאל הייתה חוויה יוצאת דופן: "אף אם לא מתכננת ריחוק חברתי ובידוד בתוכנית הלידה שלה. האמת, כל החוויה בבית החולים הייתה סוריאליסטית. נכנסנו עם מסכות, שקיות ניילון וספריי לחיטוי." אך הרגע הקשה מכל היה ש- "מיקי ואני לא יכולנו להיות באותו החדר כשנתנאל נולד, וכשהגענו הביתה מבית החולים, היינו צריכים להיות בבידוד במשך שבועיים, כך שלא יכולנו לראות משפחה או חברים."


התוכנית המקורית הייתה שהמשפחה של מיקי מישראל, כולל אמו, תהיה כאן באותה תקופה, אבל הכל בוטל. בברית מילה היו נוכחים רק שניהם עם המוהל ונתנאל. "אני זוכרת שבכיתי כל כך הרבה כי כאמא חדשה את רוצה את הטוב ביותר לתינוק שלך והנה, שבועיים אחרי שנתנאל נולד ואף אחד לא יכול היה לראות אותו או להרים אותו." מתארת מיטל.


אך מיטל ומיקי אינם רק הורים לנתנאל הקטן. יש להם גם עסק לנהל ובן בכור, אדם בן השנתיים. כל אחד מהם מתאר את הדרך שבה בחרו להתמודד מול אתגרי הקורונה הן מהמקום ההורי והן מהמקום העסקי.


מיטל מאמינה שזה תחום שבו הרבה בעלי עסקים עם ילדים (במיוחד נשים) יכולים להתחבר אליו. בעצת הרופא של הזוג הם החליטו להוציא את אדם ממעון היום שלו, והבית שלהם הפך לקרנבל שלם עם אדם, בגיל שנתיים-הידוע-לשמצה ועם נתנאל שסבל מבעיות קולי בשלושת החודשים הראשונים לחייו.


לפני מספר ימים נתקלה מיטל בציטוט שתיאר את תחושותיה בזמן המורכב הזה- "בזמן COVID אתה יכול להיות הורה, או שאתה יכול להיות בעל עסק, אבל אתה לא יכול להיות שניהם." נאמר בציטוט. עבור מיטל זה ממש הדהד את התחושות שהיו לה באותם חודשים ראשונים. כך היא מתארת את החוויה: "היו ימים שבהם אדם שיחק על המיטה שלי, נתנאל מגהק על הכתף שלי, תוך כדי שאני מנהלת ישיבות צוות כדי לשמור על מורל החברה ועל לקוחות מרוצים."

 

צוות ההנהלה של החברה


עבור מיקי, COVID האיר כמה מהעקרונות העסקיים הבסיסיים ביותר עבורם. לדעתו העיקרון הראשון הוא שבעל עסק צריך צוות שהוא יכול לסמוך עליו. "אתה צריך את הביטחון הזה שאתה יודע שכשאתה מאציל סמכויות לחברי הצוות שלך, זה נעשה בצורה שעומדת בסטנדרט של החברה שלך." הוא מבהיר. הוא ממשיך ומסביר שכדי שזה יקרה, צריך להשקיע זמן ואנרגיה במדריכי הדרכה ותיעוד תהליכים. "יש לנו עסק מאוד טכני ולכן חשוב מאוד שכל אחד מחברי הצוות שלנו יפעל לפי פרוטוקולים קפדניים בעת התמודדות עם אתרים, עמודים עסקיים במדיה החברתית, דומיינים, קמפיינים בתשלום ועוד. אין מקום לטעויות."


לפני כשנה מיטל השקיעה רבות בבניית מערכת תיעוד התהליכים של החברה, על מנת שהצוות שלהם יוכל תמיד להישען על מדריך החברה שבו יש למעלה מ-100 עמודים, במצבים שבהם הם לא זמינים.
שם ההחברה של מיקי ומיטל הוא- "אמת דיגיטל", בקרוב ישיקו השניים ספר חדש שמשתף את הקוראים בסודות המקצועיים של השניים.


"אמת דיגיטל" היא סוכנות שיווק ופרסום שממוקמת בלוס אנג'לס, עם סניף כיום גם בישראל. מדובר ככל הנראה בסוכנות המקומית היחידה בגודל הזה שפועלת בעברית ובאנגלית כאחד ויכולה לשווק בשתי השפות. מיקי מסביר שהמומחיות שלהם היא "יצירת לידים עבור לקוחות שמורכבת משלושה שירותים עיקריים - בניית אתר עוצמתי, ניהול תקציבי פרסום בגוגל, יאלפ ופלטפורמות מדיה חברתית עבור הלקוחות שלנו ואופטימיזציה למנועי חיפוש שזה שילוב של ניהול ושיווק תוכן והגברת נוכחות באינטרנט באופן משמעותי."

 


המקום שבו הם רואים את ההצלחה הגדולה ביותר, הוא המקום שבו עסקים בינוניים שמרוויחים בין 5-1 מיליון דולר לשנה, שיש להם תיאבון לצמיחה, אך אין להם את המומחיות והתקציב לבנות צוות שיווק בתוך החברה. לחברה עדיף בהרבה לשכור שירותים חיצוניים לפרסום מאשר להעסיק בחברה מומחה קמפיינים, משווק תוכן ומשווק מדיה חברתית שיכולים לעלות לחברה בין 150,000 - 200,000 $ לשנה. לכן העסקה של צוות חיצוני לטפל בפרסום הוא בחירה חכמה מאוד עבור רוב בעלי העסקים.


מיטל מסבירה מה הוביל אותם לכתוב את הספר ומה המסר שהם רוצים להעביר לקוראים: "כבעל עסק אתה משקיע זמן רב בלימוד דרכים לשיפור העסק שלך, ומציב מערכות יעילות לתמיכה בצמיחת העסק. אתה מפקח על המכירות, על ניהול הפרויקטים, על משאבי אנוש, על הפיננסים, על ההיבטים המשפטיים, ועל טכנולוגיות וממשקים כמו CRM לניהול הלקוחות שלך. זה כל כך קל להיסחף ולהגיע למצב שהמחשבות שלך יתערבבו." לשיטתה זו הסיבה שעסקים קטנים הם היעד המושלם עבור חברות פרסום ושיווק שרלטניות שפונות לבעלי העסקים, מבטיחות להם את הירח והכוכבים ואז לוקחות הון תועפות מבלי שאי פעם ייצרו תוצאות אמיתיות.


"זה הגיוני לחלוטין שתיפול בתוך המלכודות של הבטחות שהן יותר מדי טובות-מכדי-להיות-אמיתיות. רצינו ליצור ספר שמלמד בעלי עסקים כיצד להכין את הראש שלהם לפרסום ושיווק באינטרנט. כיצד להגדיר ממשקי KPI (מדדי ביצוע מרכזיים) שניתנים לאימות וכיצד לעקוב אחריהם." היא מספרת.

 

מימין: הלקוח אבנר גת, מיקי, מיטל ונדב גת


שם הספר " שיווק ופרסום באינטרנט בעידן הפנדמיה: עשרה חוקים כדי להפסיק לשרוד ולהתחיל לשגשג." בהחלט משקף את התחושה הכללית של בעלי עסקים בעת הזו. אז איך בעצם הגיעו השניים לכללים הללו?


מיקי מסביר ש- "כל פרק בספר התפתח מתוך ניסיון חיים אמיתי. אין שיעור שלא למדנו על הבשר שלנו ולא היינו צריכים ליישם בחיי היום-יום שלנו. יש לנו פרק שנקרא "אי-הנוחות הוא המפתח לצמיחה" שם אנחנו מפרקים כמה נקודות תורפה עסקיות מוחשיות ואיך פרצנו דרכן בתקופות של אי נוחות אמיתית בניסיון לעשות דברים שלא רצינו לעשות או שלא הרגשנו מוכנים אליהם."


מיטל יודעת שהיא ומיקי נמצאים בעמדה די מצוינת, שהם זוכים לעבוד עם כל כך הרבה בעלי עסקים כך שהם רואים את הדפוסים בדרך העבודה. "לא תאמין כמה פעמים אנחנו שומעים את אותן סוגיות עולות שוב ושוב. והתירוצים שאנחנו שומעים 'אני עייף מכדי לשנות דברים', 'הצוות שלי לא יוכל להתמודד עם זה', 'לקוחות לא אוהבים לעבוד ככה...' לכן הכותרת ממוקדת סביב אי נוחות." מתוך הניסיון הרב שלה, הבחירה הקשה יותר היא כמעט תמיד הבחירה הנכונה. מיקי ומיטל מלווים את הקוראים בספר, ראשית על ידי "סידור הראש" של בעל העסק, ואחר כך על ידי מתן דוגמאות מוחשיות להצלחה.


אך לא רק בעלי עסקים או עובדים בתחום השיווק יכולים להרוויח מקריאת הספר, אלא שהרבה מהעקרונות הם נרחבים מעבר לשיווק בלבד ולעקרונות עסקיים כלליים. מיקי נותן דוגמה לכך: "הפרק האהוב עלי וזה שלקח לנו הכי הרבה זמן לכתוב, נקרא 'אתה לא יכול לבנות בניין בלי בלוקים.' משמעות הביטוי הזה בהקשר שלנו היא שכל החלטה עסקית שתקבל, צריכה להיות מגובה במידע כלשהו. לצורך המחשה, תחשוב על יוזמת עבודה שהתחלת בה, שלא ידעת לעקוב אחר ההצלחה שלה מלבד תחושת הבטן המיידית שלך או פידבק מכמה אנשים. יותר מדי בעלי עסקים מגדירים הצלחה כשהם חושבים 'הטלפון שלי ממשיך לצלצל ואנשי המכירות שלי עסוקים ולא מתלוננים.' אנחנו דוחפים אותך מעבר לזה ומאתגרים אותך לאמץ מערכת שאנו מכנים 'תגדיר, תעקוב, תעריך'."


מיקי מודע לכך שהשלבים פשוטים להבנה וקשים ליישום. הוא מסביר שבראש ובראשונה, חשוב להגדיר את הערכים האינדיבידואלים להצלחה ולפרק את זה כמה שיותר. יש גם את יעדי השיווק של החברה ובתוך כך, מדדי הביצוע העיקריים בכל היבט של המשפך השיווקי- שיווק בדוא"ל, שיווק במדיה חברתית, קמפיינים בתשלום וכו'. לאחר מכן, ברגע שידוע בבירור מה הם ה-KPI, יש להבין איך לעקוב אחריהם. "זה המקום בו כלי המעקב שלנו מועילים להפליא כדי לאפשר לנו וללקוחות שלנו לעבד נתונים בצורה קלה לעיכול. לבסוף, כל זה לא אומר כל כך הרבה ללא ניתוח נתונים ואופטימיזציה מתמשכת של האסטרטגיה למיקסום התוצאות."


התוכנית של מיקי ומיטל היא להוציא את הספר באנגלית ובעברית לפני תחילת השנה החדשה יחד עם תוכנית שיווק באינטרנט בחינם למשך שבועיים, כדי לעזור לעסקים להתארגן לקראת 2021 רווחית יותר.


אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על "אמת דיגיטל" או להיות מעודכנים אודות הקורס, כדאי לכם לעקוב אחרי העמוד הרשמי בפייסבוק או להירשם לרשימת הדוא"ל באתר החברה: www.emetdigital.com / [email protected]

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE