הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר הקורונה הולך ומחריף: מניין הנדבקים בארה"ב עלה ל-6 מיליון
חרף העובדה שארה"ב מהווה 4% מאוכלוסיית העולם, כרבע מכלל נשאי הנגיף אובחנו בה. אם לא די בכך, 3 שבועות בלבד עברו מאז שנחצה הרף הקודם, חמישה מיליון נשאים. בכירה בכוח המשימה בבית הלבן: "מסכות ושמירה על ריחוק חברתי יכולות לסייע בבלימת הנגיף"

למעלה מחצי שנה עברה מאז שהחל משבר הקורונה ברחבי העולם, וארצות הברית רשמה אבן דרך נוספת ובלתי נתפסת: יותר משישה מיליון תושבים אובחנו כנשאי הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיימס סקוור שבניו יורק (צילום: Getty Images)

 

לפי החוקרים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבבולטימור, ברחבי ארצות הברית אובחנו מתחילת המשבר 6,002,615 נשאים. נתון זה מציב את ארה"ב במקום הראשון מבין מדינות העולם, כאשר למעשה ישנן רק שתי מדינות נוספות שבהן יש יותר ממיליון נשאים (ברזיל עם 3.8 מיליון והודו עם 3.6 מיליון).

25,254,339 נשאי הנגיף אובחנו ברחבי העולם, כך שארצות הברית מהווה קצת פחות מרבע (23.7%) מכלל החולים. וזאת למרות שרק 4% מאוכלוסיית העולם מתגוררת במדינה.

עוד עולה מהנתונים כי 99 ימים עברו מאז שאובחן הנשא הראשון בארה"ב ועד שהנתון עלה למיליון (ב-28 באפריל); 43 ימים נוספים נדרשו כדי להגיע ל-2 מיליון (ב-10 ביוני); 28 ימים נוספים עברו עד שנחצה רף 3 מיליון הנשאים (ב-8 ביולי); 15 ימים לאחר מכן הנתון כבר עלה ל-4 מיליון (ב-23 ביולי); כעבור 17 יום כבר אובחנו 5 מיליון נשאים (ב-9 באוגוסט). כעת, כאמור, נחצה רף 6 מיליון הנשאים, 22 ימים בלבד לאחר מכן.

קליפורניה ממשיכה "להוביל" את ארצות הברית עם למעלה מ-700 אלף נשאים, כאשר טקסס שנייה עם כ-636 אלף, פלורידה שלישית עם כ-623 אלף ואילו ניו יורק סוגרת את הרביעייה הראשונה עם כ-440 אלף נשאי הנגיף.

חשוב להדגיש כמות האוכלוסיה בקליפורניה (40 מיליון תושבים) היא כפולה מפלורידה וניו יורק וגדולה במעל 10 מיליון מטקסס ולכן יש לקחת בערבון מוגבל את היותה של המדינה הגדולה בארה"ב בצמרת הרשימה. 

מצידו השני של המתרס, מדינת וושינגטון, שבתחילת ההתפרצות הובילה את דירוג הנדבקים במשך שבועות ארוכים, כעת משתרכת בתחתית הרשימה עם פחות מ-75 אלף נשאים עד כה, מתוך אוכלוסיה של מעל 7 מיליון תושבים.

מדינות נוספות שכמעט מוגדרות כנקיות מקורונה, הן הוואי (8,500 נדבקים), מונטנה (7,500), אלסקה (5,300),  ויומינג (3,850) ואחרונה בדירוג היא ורמונט עם פחות מ-1,650 נדבקים מתוך אוכלוסיה של 624 אלף תושבים. 

 

 

תחנת בדיקת קורונה בלוס אנג'לס (צילום: רויטרס)

 

בתוך כך, אמש (ראשון) אמרה ד"ר דבורה בירקס, מתאמת כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה, שהיא מקווה שניתן יהיה לפתח ולייצר חיסון בטוח ויעיל, אך בו בזמן היא הדגישה שניתן לבלום את התפשטות הנגיף באמצעות חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי: "אני משוכנעת שניתן לעצור את העברת הנגיף מאדם לאדם בתוך הקהילה כבר עכשיו, באמצעות מסכות, שמירה על ריחוק חברתי והימנעות מהתקהלויות", היא אמרה.

עוד הסבירה ד"ר ברקס כי המושג "התקהלות" אינו מתייחס אך ורק לאירועים המוניים כמו משחקי ספורט והופעות, אלא גם למפגשים משפחתיים שבהם אנשים מגיעים מבתים שונים: "זה הזמן לוודא שאנחנו דואגים לבני המשפחה באמצעות חבישת מסכות, גם בסביבתם. כרגע, אנחנו זוכים לעצמאות באמצעות חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE