הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בוטלו דמי שינוי כרטיס הטיסה ביונייטד, האם ענקיות התעופה בארה"ב יבחרו ליישר קו?
בשנה שעברה יונייטד שלשלה לקופתה כ-625 מיליון דולר בזכות דמי שינוי כרטיס בגובה 200 דולר, אולם כעת הוחלט לשנות מדיניות באופן קבוע, גם לאחר שיסתיים המשבר. עם זאת, השינוי יחול רק על טיסות פנים, ורק על כרטיסים שאינם 'בייסיק'. המנכ"ל: "לפעמים צריכים לקבל החלטה קשה על חשבון שירות הלקוחות. אין בכוונתו לעשות זאת"

יונייטד איירליינס הודיעה אמש (ראשון) שהיא מבטלת את הדרישה לשלם 200 דולר כדמי שינוי כרטיס, עבור מרבית הנוסעים בטיסות פנים בארה"ב, צעד מפתיע למדי שעשוי לסייע לחברת התעופה להתאושש מהמשבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"כשאנחנו מבקשים לקבל משוב מהנוסעים ושואלים אותם באיזה תחומים הם רוצים לראות שיפור, התשובה השכיחה ביותר היא לבטל את החיוב הזה", הסביר מנכ"ל חברת התעופה, סקוט קירבי, "במשברים קודמים, חברות התעופה נאלצו לקבל החלטות קשות כדי לשרוד, לעיתים על חשבון שירות הלקוחות. יונייטד איירליינס לא מתכוונת לפעול באופן הזה".

 

 

ראוי לציין כי יונייטד איירליינס כבר הודיעה כי לא תגבה דמי שינוי כרטיס בכל טיסותיה עד סוף השנה הנוכחית, וזאת כחלק מתגובתה למשבר הקורונה. לעומת זאת, השינוי שעליו הכריז קירבי הוא חלק מהמדיניות החדשה שאינה קשורה לקורונה. 

בנוסף, חשוב להסביר שהמדיניות החדשה רלוונטית אך ורק לכרטיסים 'רגילים', ולא כרטיסי 'בייסיק אקונומי' (בעלי כרטיסי 'בייסיק' כן יכולים לבצע שינויים ללא עלות עד סוף השנה).

 

סקוט קירבי, מנכ"ל יונייטד איירליינס (צילום: רויטרס)

 

בדומה לרוב התעשיות במשק האמריקאי, גם ענף התעופה נפגע אנושות ממשבר הקורונה. ארבע חברות התעופה הגדולות בארצות הברית - דלתא, אמריקן, יונייטד וסאות'ווסט - הפסידו יחדיו כעשרה מיליארד דולר בין החודשים אפריל ויוני.

חקיקת החירום שגובשה בקונגרס העניקה להן חבל הצלה, שכן חברות התעופה האמריקאיות קיבלו סכום כולל בגובה 25 מיליארד דולר. בתמורה לכך, חברות התעופה נאלצו להתחייב שלא לפטר עובדים או לבטל קווים עד סוף חודש ספטמבר. היות שמועד זה הולך ומתקרב, חברות התעופה שוב מבקשות לקבל כ-25 מיליארד דולר, אולם עד כה לא נרשמה התקדמות כלשהי בחקיקת החירום הבאה.

יונייטד איירליינס, למשל, זכתה ל-5 מיליארד דולר במסגרת חקיקת החירום, אולם בשבועות האחרונים היא הזהירה שתיאלץ להוציא כ-36 אלף עובדים לחל"ת ב-1 באוקטובר ללא חקיקת חירום נוספת.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בשלב זה, לא ברור אם אמריקן איירליינס או דלתא איירליינס מתכוונות ליישר קו עם יונייטד (שתיהן גובות 200 דולר כדמי שינוי כרטיס). לעומת זאת, סאות'ווסט איירליינס אינה גובה תשלום נוסף על שינוי כרטיס.

דמי שינוי אומנם נראים כמו חלק זניח בהכנסות של חברות התעופה, אך מנתוני משרד התחבורה בוושינגטון עולה כי בשנת 2019 חברות התעופה בארה"ב גבו מהנוסעים 2.8 מיליארד דולר בעקבות בקשות לשינוי כרטיס. דלתא הובילה את הרשימה עם 830 מיליון דולר, אחריה אמריקן עם 818 מיליון דולר ויונייטד גבתה 625 מיליון דולר מלקוחותיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE