הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים מזהירים: מעשנים שנדבקים בקורונה חווים את המחלה בצורה קשה ביותר
על אף שרבים מנסים להיגמל בתקופה זו, ישנם לא מעט אנשים שדווקא ממשיכה בהרגל בשל המתחים והלחצים של המשבר העולמי. קרדיולוג בכיר מסביר: "למעשנים גם ככה יש בעיות רציניות בכל הקשור לבריאות הלב והריאות, וקוביד-19 מגבירה את זה עוד יותר"

למעשנים יש סיכוי גבוה יותר להזדקק לאשפוז בבית החולים וחיבור למכונת הנשמה במידה שהם ידבקו בקורונה, וזאת בהשוואה לאנשים שאינם מעשנים, כך על פי החוקרים במרכז הרפואי סידרס סיני שבלוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ד"ר ג'וזף אבינגר, קרדיולוג בסידרס, הסביר: "למעשנים גם ככה יש בעיות רציניות בכל הקשור לבריאות הלב והריאות, וכאשר מוסיפים לכך גם את מחלת קוביד-19 המועברת באמצעות נגיף הקורונה, רוב הסיכויים שהחולה יזדקק לטיפול רציני ביותר. פשוט אין להם את הכוח הפיזיולוגי הנדרש כדי להיאבק בזיהום של הנגיף".

עוד המשיך ד"ר אבינגר ואמר: "תחשבו על זה בצורה הזו. להתגבר על הידבקות בקורונה זה כמו להשתתף בריצת 100 מטר. עבור מעשנים זה אותו דבר, רק שהם סוחבים עמם שקיות של חול".

היות שכבר שנים רבות ידוע עד כמה העישון מזיק לבריאות, נדמה כי המגפה הנוכחית הייתה אמורה להביא לכך שרבים יבחרו להיגמל מעישון. אך לדברי החוקרים בסידרס סיני, דווקא בתקופה הזו פחות אנשים מנסים להפסיק לעשן: "המחסום העיקרי שמונע מאנשים להפסיק לעשן במהלך המגפה הנוכחית היא הרמה הגבוהה ביותר של מתח, חרדה וחוסר וודאות. מעשנים רבים מצביעים על העישון כאמצעי לשיכוך החרדות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE