הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה נוספת לענף התעופה האמריקאי: יונייטד צפויה לפטר כ-16 אלף עובדים
ימים בודדים לאחר שאמריקן איירליינס חשפה כי בכוונתה להיפרד מ-20 אלף עובדים, גם יונייטד הצביעה על תחילת אוקטובר כמועד המסתמן לגל הפיטורים, בהתאם למגבלות חקיקת החירום. בין היתר, כ-7 אלף דיילים וכ-3 אלף טייסים יאבדו את משרתם. לפחות חלקם יוצאו לחל"ת, מתוך תקווה שרמת הביקוש תשתפר לקראת תחילת השנה הבאה

בכוונת יונייטד איירליינס לפטר למעלה מ-16 אלף עובדים כבר בתחילת החודש הבא, וזאת על רקע ההבנה ההולכת ומתגבשת לפיה תידרש תקופה ארוכה ביותר על מנת להחזיר את רמת הביקוש לטיסות לימים שקדמו למשבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, יונייטד וחברות תעופה אמריקאיות נוספות זכו למיליארדים מהממשל הפדרלי, אך בתמורה לכך הם נאלצו להתחייב שלא לבטל קווים או לפטר עובדים עד ה-30 בספטמבר. ראוי לציין כי חברות התעופה הסכימו לכך בעיקר כי סברו שהמשבר יחלוף, או לכל הפחות שתאושר חקיקת חירום נוספת. כמעט מיותר לומר, אך שתי התחזיות הללו לא בדיוק התבררו כנכונות.

על אף שמדובר בכמות גדולה ביותר של משרות (ולמעשה 16 אלף העובדים מהווים כ-17% מכוח העבודה של יונייטד), ההערכות הראשוניות של חברת התעופה דיברו על כ-36 אלף מפוטרים. בהודעת החברה הוסבר כי עובדים רבים בחרו לסיים את דרכם מרצון: חלקם נענו להצעה לצאת לפנסיה מוקדמת וחלקם אף הסכימו לעזוב את התפקיד בתמורה לכך שיונייטד תמשיך לממן ביטוח בריאות עבורם ועבורם בני משפחתם - צעד די מובן בימי מגפה עולמית.

לפחות חלק מהעובדים שיאבדו את משרתם לא "יפוטרו" באופן רשמי, אלא יוצאו לחופשה ללא תשלום. לפי החוק הפדרלי, חברה חייבת להכריע את גורלו של עובד שהוצא לחל"ת בתוך חצי שנה, וביונייטד מקווים שניתן יהיה להחזיר לפחות חלק מהעובדים לקראת תחילת השנה הבאה. עם זאת, כאמור, ההערכות הן שרמת הביקוש תעלה בצורה איטית ביותר, כך שלא יהיה צורך בכ"כ הרבה עובדים.

מתוך 16,370 העובדים שיעזבו את יונייטד בתחילת דצמבר ניתן למצוא 6,920 דיילים; 2,850 טייסים; 2,010 מכונאים; 2,260 אנשי שירותי הקרקע; ו-1,400 משרות ניהוליות.

למעשה, יונייטד מצטרפת לאמריקן איירליינס, שהודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לפטר כ-20 אלף עובדים בנסיבות דומות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE