הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מי שמסרב לחבוש מסכות הוא אדם סוציומט באופי שלו"
מחקר שנמשך קרוב לארבעה חודשים מצא כי אלו שנוטים לזלזל בהנחיה הפשוטה ביותר, חבישת מסכות, הם גם כאלה שסובלים מתכונות אנטי-חברתיות ברורות. התופעה אולי מסבירה מדוע ויכוחים בנושא הפכו לקטלניים ברחבי ארה"ב

חבישת מסכה היא אולי הפעולה הפשוטה והקלה ביותר שכולנו יכולים לעשות כדי לבלום את המשך התפשטות נגיף הקורונה, אך בכל זאת הסוגיה הפכה לטעונה ביותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

למעשה, חבישה ואי-חבישה של כיסוי פנים הפכו למסר פוליטי כזה או אחר, חרף העובדה ש-34 מדינות בארה"ב מחייבות את תושביהן לפעול כך במקומות ציבוריים.

סקר של מרכז המחקר פיו (Pew Research Center) בוושינגטון די. סי. שפורסם בחודש שעבר דווקא הצביע על שיעור יחסית גבוה - כ-85% - שהעידו על עצמם שהם חובשים מסכות בכל החנויות ובתי העסק שבהם הם נמצאים. מחד, מדובר בנתון שבהחלט מעודד, אך מאידך גם חשוב לזכור שוויכוחים על חבישת מסכות הסתיימו ברצח.

מחקר חדש שפורסם ע"י אוניברסיטה בכירה בברזיל, מנסה לענות על השאלה הגדולה: מדוע ישנה התנגדות כה נחרצת, עד כדי פגיעה פיזית באחרים, בעקבות דרישת המסכות?

ובכן, לפי החוקרים באוניברסיטת לונדרינה, ישנן תכונות אנטי-חברתיות ברורות בקרב 'סרבני המסכות'. בין היתר, התכונות הבולטות בקרב קבוצה זו הן חוסר אמפתיה ונטייה לקחת סיכונים מיותרים. במהרה, החוקרים הבינו כי תכונות אלה דומות לתכונות של הפרעת אישיות אנטיסוציאלית.

מסרבים לחבוש מסכה? אובר תדרוש מכם סלפי לפני הנסיעה הבאה

בסקר השתתפו למעלה מ-1,500 איש, ולמשך קרוב לארבעה חודשים. בין היתר, החוקרים ניסו למדוד תכונות כגון חוסר אחריות אישית, אימפולסיביות ועוינות, בקרב המשתתפים.

כאמור, המסקנה העיקרית היא שאדם בעל תכונות אנטיסוציאליות יסכים לחבוש מסכות במקומות ציבוריים הרבה פחות, אם בכלל, בהשוואה לאדם שאינו מתאפיין בתכונות אלה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE