הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שלף אקדח וניסה לברוח": החשוד בירי הקטלני בפורטלנד נהרג בחילופי אש עם המשטרה
פחות משבוע לאחר שאיש הימין הקיצוני ארון דניאלסון נורה למוות ברחובות העיר, המשטרה הגיעה לבית בוושינגטון כדי לעצור את החשוד המרכזי, מייקל ריינוהל. אלא שהוא ניסה לברוח ברכבו, ובהמשך ברגל, ואף איים לפגוע בשוטרים: "רשויות החוק הגיבו לאיום המפורש ופגעו בו. מותו נקבע במקום", אמרו בשירות המרשלים

החשוד המרכזי באירוע הירי הקטלני בפורטלנד בשבוע שעבר, נורה למוות אמש (חמישי) בעת שרשויות החוק המקומיות והפדרליות הגיעו לביתו, כך נמסר משירות המרשלים של ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע, אמש בוושינגטון (צילום: AP)

 

כזכור, בשבוע שעבר נורה למוות ארון דניאלסון בן ה-39, פעיל הימין הקיצוני התומך בנשיא טראמפ, בעת ששיירה של תומכי הנשיא עברה במרכז העיר הגדולה באורגון. בתוך זמן קצר, רשויות החוק הצליחו לקשור את החשוד, מייקל ריינוהל בן ה-48, לאירוע.

בשעות הבוקר של יום חמישי, בית המשפט אישר את צו המעצר לריינוהל, וכאמור, אמש השוטרים הגיעו לביתו בעיר לייסי שבוושינגטון, כ-200 קילומטר צפונית לפורטלנד.

 

 

אך החשוד לא הסכים להסגיר את עצמו: "מהדיווחים בשטח עולה שהחשוד שלף אקדח ואיים לפגוע ברשויות החוק, שהגיבו לאיום המפורש ופגעו בו. מותו נקבע במקום", כלשון הודעת שירות המרשלים.

 

חובשים מעניקים טיפול ראשוני לדניאלסון (צילום: AP)

 

הבוקר אישר משרד השריף המקומי (מחוז ת'ורסטון) שכלי נשק אכן נמצא ברשות החשוד, ואף נמסרו פרטים נוספים: "אנחנו יכולים לאשר שהחשוד היה חמוש באקדח בעת האירוע. הבית שבו שהה היה תחת מעקב של הבלשים, ובשלב מסוים הוא יצא מהמקום ונכנס לרכבו במטרה לעזוב את המקום", אמרו במשרד השריף.

 

 

"במהלך הניסיון לעצור [את ריינוהל], אש נפתחה לעברו בעת שהיה בתוך הרכב, והוא ניסה לברוח מהמקום בריצה. אש שוב נפתחה לעברו, ומות נקבע במקום לאחר מכן", כלשון ההודעה.

 

ריינוהל ניסה להימלט ברכב, ולאחר מכן ברגל, לפני שנורה (צילום: AP)

 

ריינוהל תיאר את עצמו ברשתות החברתיות כ-"100% אנטי פשיזם, אך אני לא חבר באנטיפה. אני לא חבר באף ארגון", והוא השתתף בחודשים האחרונים במאות הפגנות שאירעו ברחבי פורטלנד.

שעות ספורות לפני שנורה למוות פורסם ראיון עם ריינוהל, בו טען כי ירה למוות בדניאלסון מתוך הגנה עצמית, טענה שאינה זוכה לגיבוי מעדויות בשטח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE