הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיקגו לא לבד: גם ניו יורק רושמת את אחת התקופות האלימות בתולדותיה
כמות מקרי הירי בחודשים האחרונים זינקה ב-140% ומספר הרציחות הוכפל, וכבר עתה ברור כי 2020 תהיה השנה הקטלנית ביותר מזה חמש שנים, לכל הפחות, וזאת על אף העובדה שנותרו ארבעה חודשים שלמים עד לסיומה. בכיר ב-NYPD: "נמשיך לעבוד קשה כדי להגן על חיי אדם, למנוע פשיעה ולבנות קהילות בטוחות יותר"

מספר תקריות הירי והרציחות בחמשת הרובעים בעיר ניו יורק - מנהטן, ברוקלין, קווינס, הברונקס וסטטן איילנד - זינקו במהלך החודש האחרון, וזאת בהשוואה לנתונים בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גן שעשועים בברוקלין שבו התרחש אירוע ירי (צילום: AP)

 

חשוב להסביר כי המגמה אינה ייחודית לתפוח הגדול, ולמעשה היא מורגשת כמעט בכל הערים הגדולות בארצות הברית, וזאת על רקע האירועים האלימים שנרשמו בחודשים האחרונים, החל מפרשת ג'ורג' פלויד וכלה במהומות אלימות מחוף לחוף.

בנוסף, ראוי לציין כי באופן היסטורי, ניו יורק רושמת בכל קיץ עלייה בפשיעה, לרבות בפשעים האלימים ביותר.

ולמרות זאת, הנתונים לא משקרים: בין החודשים מאי לאוגוסט (4 חודשים בלבד) נרשמו 791 אירועי ירי בניו יורק, עלייה של 140% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. אם לא די בכך, 180 מקרי רצח נרשמו בתקופה, עלייה של 51% לעומת אשתקד.

מוקדם יותר השבוע פורסמו נתונים עדכניים אודות חודש אוגוסט, ומהם עולה כי 242 אירועי ירי התרחשו, או ממוצע של 7.8 תקריות ביום. לשם השוואה, באוגוסט 2019 נרשמו 91 אירועי ירי. בחודש אוגוסט אף נרשמו 53 מקרי רצח, וזאת בהשוואה ל-36 באוגוסט 2019.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למעשה, עם יותר מאלף אירועי ירי מתחילת השנה, כבר עתה ברור שזו תהיה השנה הקטלנית ביותר שניו יורק ידעה מאז 2015, וזאת מבלי להתחשב בכך שנותרו ארבעה חודשים שלמים עד תום השנה הנוכחית.

 

 

"חרף כל האתגרים הטמונים בכך, שוטרי משטרת ניו יורק לא נבהלים מהמצב. הם השוטרים הטובים והמקצועיים ביותר, והם ימשיכו לעבוד קשה כדי להגן על חיי אדם, למנוע פשיעה ולבנות קהילות בטוחות יותר", אמר דרמוט שיי, נציב משטרת ניו יורק, בתגובה לנתוני הפשיעה הקשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE