הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
20 אלף תושבים פונו מבתיהם במהלך שריפת הענק בקליפורניה: הגורם - אירוע משפחתי לחשיפת מין העובר
מאות כבאים נאבקים כדי לבלום את התקדמות שריפת "אל דוראדו", שהחלה בעקבות השימוש מכשיר פירוטכני במהלך מסיבת "חשיפת מין העובר". היער הלאומי סן ברנרדינו נסגר וארבע עיירות פונו. במכבי האש ביקשו להזכיר: "האחראים לשריפות יער כתוצאה מרשלנות או פעילות שאינה חוקית, יצטרכו לתת את הדין בעקבות מעשיהם, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הפלילי"

משפחה שעשתה שימוש במכשיר פירוטכני במהלך מסיבת "חשיפת מין העובר", גרמה לפרוץ שריפת "אל דוראדו", שכילתה עד כה כ-35 אלף דונם במחוז סן ברנרדינו, כך על פי מחלקת היערות והגנת השריפות בקליפורניה (Cal Fire).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפת אל דוראדו (צילםו: AP)

 

השריפה פרצה אתמול (ראשון) בסביבות השעה 10:30 בבוקר, כאשר המשפחה ערכה את האירוע בפארק בעיר יוקאייפה (Yucaipa), כ-115 קילומטר מזרחית ממרכז העיר לוס אנג'לס.

 

 

בשל החום הכבד והלחות הנמוכה, השריפה התפשטה במהירות, ועד כה הכבאים הצליחו להשתלט על 7% מהאש. למעלה מ-500 כבאים הוזעקו למקום, וכמות גדולה של מטוסי כיבוי אף נצפו באזור.

 

 

שעות בודדות לאחר שהחלה השריפה, מושל המדינה הכריז על מצב חירום, ורשויות החוק המקומיות הורו לפנות ארבעה ישובים, ביניהם אוק גלן, יוקאייפה רידג', פורסט פאלס ומאונטן הום וילג'. לפי ההערכות, כ-20 אלף איש נאלצו להתפנות מארבע העיירות. בנוסף, בשירות היערות של ארצות הברית (USFS) הוחלט לסגור את היער הלאומי סן ברנרדינו, חרף העובדה שמדובר בחג, וזאת על רקע החשש שהשריפה תמשיך להתפשט באזור.

 

השריפה פרצה בפארק "אל דוראדו ראנץ'", ועד כה כ-35 אלף דונם עלו באש (צילום: CalFire)

 

כאמור, בהודעת Cal Fire הוסבר כי "מכשיר פירוטכני מסוכן" הוא זה שגרם לדליקה: "אנו מבקשים להזכיר שלא נדרש הרבה מאמץ לגרום לשריפת ענק, בייחוד בתנאי מזג האוויר הקיימים", אמרו במחלקה.

עוד נמסר כי על אף שאיש לא נעצר בשלב זה, "האחראים לשריפות יער כתוצאה מרשלנות או פעילות שאינה חוקית, יצטרכו לתת את הדין בעקבות מעשיהם, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הפלילי".

 

שריפת אל דוראדו (צילום: Getty Images)

 

לפני כשלוש שנים, שריפה פרצה באריזונה בנסיבות דומות. חקירת האירוע חשפה כי אב המשפחה, שוטר במשמר הגבול של ארצות הברית, השתמש בחומר נפץ כדי "לחשוף את מין התינוק", ובמקום גרם לשריפה שכילתה כ-190 אלף דונם וגרמה לנזק בשווי 8 מיליון דולר. הוא נמנע ממאסר בפועל, אולם הוא נידון לתקופת מבחן בת חמש שנים ונדרש לשלם פיצויים בגובה 8.2 מיליון דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE