הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגפת הבדידות: מרגישים בודדים גם כשאתם מוקפים באנשים?
אם אתם חשים שאין לכם חיבור עם אף אחד, יתכן וגם אתם נדבקתם במגפה. כך תוכלו לעזור לעצמכם להתמודד עם הבדידות שמגיעה לשיא סביב גיל 30

למרות שגשוגן של הרשתות החברתיות והמעבר של יותר ויותר אנשים למרכזי אוכלוסייה גדולים, אנו מתמודדים עם מגפת הבדידות, שהשלכותיה קשורות בבעיות בריאות שונות. לדברי החוקרים, הקשר בין בידוד חברתי לבין תמותה הדוק מהקשר שבין עישון, השמנה או התמכרות לאלכוהול לבין תמותה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים סבורים שאנו מרגישים בודדים כשאנו מוקפים באנשים, אך לא חשים מחוברים לאף אחד. עוד הוסיפו החוקרים, כי ההנחה הרווחת היא שבדידות משפיעה בעיקר על קשישים, בעוד שבפועל כל אחד יכול לסבול ממנה. לדבריהם, שיא תחושת הבדידות מתרחש סביב גיל 30.

החוקרים מסבירים את הסיבות האפשריות לבדידות ומציעים כמה עצות שיכולות לסייע למי שסובלים ממנה. בין העצות העיקריות אפשר למצוא גם את זו שמכוונת אנשים להתחבר מחדש לחברים וליצור חברויות חדשות. החוקרים טוענים, כי התרופה הטובה ביותר לבדידות היא למצוא קבוצת חברים בעלי רקע או ערכים דומים. אחת הדרכים המעשיות לעשות את זה היא לעבור על רשימת אנשי הקשר מדי פעם, על מנת לבדוק אם יש חברים ותיקים שאפשר ליצור איתם קשר מחדש.



עוד סבורים החוקרים שלא מדובר על מספר הקשרים החברתיים, וכי עבור אנשים מסוימים חבר קרוב וטוב אחד מספיק בעוד שאחרים מעדיפים יותר. תחושת הבדידות מושפעת גם מאיכות הקשר שיש לכל אחד עם חברים ועם בני משפחה ולא ממספר הקשרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE