הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדינה שתכריע שוב את גורל הבחירות? קרב צמוד מסתמן בין טראמפ לביידן בפלורידה
מהסקר עולה כי 96% כבר יודעים עבור מי הם יצביעו, כך שהקרב על 29 הקולות האלקטורליים שמעניקה המדינה צפוי להיות צמוד, בדומה למה שאירע לפני ארבע שנים. סגן הנשיא לשעבר מוביל בקרב נשים ושחורים, אולם טראמפ זוכה לשיעורי תמיכה מפתיעים מצד הקהילה ההיספאנית

56 ימים בלבד נותרו עד שעשרות מיליוני אמריקאים יגיעו לקלפיות ויכריעו האם הנשיא טראמפ צריך לזכות בקדנציה שניה, או שמא יוחלט שיריבו הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, יעבור להתגורר בשדרת פנסילבניה.

ישנן מספר מדינות מתנדנדות שצפויות להכריע את המירוץ לבית הלבן, ביניהן פלורידה, וסקר שפורסם מוקדם יותר היום (שלישי) מעיד על קרב פוליטי צמוד ביותר במדינת השמש הזורחת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock / ויקיקומונס)

 

לפי סקר רשת NBC, שני המועמדים זוכים ל-48% תמיכה. מעבר לקרב הצמוד, נתון זה מעיד על כך שישנם מעטים בלבד שטרם החליטו בעבור מי הם יצביעו.

חשוב להסביר כי נתון זה מתייחס למה שמכונה "likely voters", כלומר אנשים שככל הנראה יצביעו. לרוב, משיב לסקר זוכה להגדרה זו כאשר הוא עונה בחיוב על השאלה, "האם אתה מתכוון להצביע?". לעומת זאת, המושג "registered voters" - מצביעים רשומים - מתייחס, ובכן, לאנשים שנרשמו להצביע.

בסקר NBC בקרב מצביעים רשומים, הנשיא טראמפ זוכה ליתרון מזערי (48% לעומת 47%) על פני ביידן.

 

האם הנשיא יצליח לשחזר את הישגיו בפלורידה מ-2016? (צילום: Shutterstock / ויקיקומונס)

 

הקרב הצמוד בפלורידה לא בדיוק מהווה הפתעה, שכן לפני ארבע שנים טראמפ זכה ב-29 הקולות האלקטורליים שמעניקה המדינה, בזכות הפרש של 112,911 קולות בלבד, או 1.2% מהקולות (49.02% לעומת 47.82%).

עבור הקמפיין של הנשיא, הבשורה הטובה ביותר בסקר היא היתרון של טראמפ על פני ביידן בקרב המצביעים ממוצא היספאני (50% לעומת 46%). מדובר במהפך עצום לעומת 2016, אז קלינטון גרפה 62% מהקולות של הקהילה ההיספאנית, לעומת 35% בלבד שהצביעו עבור המועמד הרפובליקני.

לעומת זאת, שימו לב להפרשים העצומים בקרב קבוצות המצביעים השונות: בקרב מצביעים אפרו-אמריקאיים, ביידן מוביל עם 83%, לעומת 11% בלבד שהעידו על תמיכתם בטראמפ. בקרב נשים, ביידן מוביל עם 57% לעומת 40%, ואילו בקרב מצביעים שהגדירו את עצמם כעצמאיים (כלומר, לא משויכים למפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית), ביידן זוכה ל-51% תמיכה, בהשוואה ל-40% עבור הנשיא המכהן.

בקרב מבוגרים - חלק לא מבוטל מאוכלוסיית פלורידה - ביידן בן ה-77 זוכה לתמיכה בשיעור של 49%, ואילו טראמפ בן ה-74 זוכה ל-48%. לשם השוואה, ב-2016 הצליח טראמפ לזכות ב-57% מהקולות של המבוגרים, וזאת לעומת 40% שבחרו בקלינטון.

הנשיא ממשיך לשלוט בשלוש קבוצות נוספות באוכלוסייה: גברים (58% לעומת 38%), לבנים (56% לעומת 41%) ולבנים ללא תואר אקדמי (63% לעומת 35%).

כאמור, פחות מחודשיים נותרו עד יום הבחירות, ונראה שפלורידה שוב תמצא את עצמה במרכז הבמה האלקטורלית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE