הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך נראתה הקריירה המופלאה של דיאנה ריג - כוכבת "משחקי הכס" שהלכה לעולמה
השחקנית בת ה- 82 השאירה מאחוריה מורשת קולנועית וטלוויזיונית יוצאת דופן שתישא את שמה הלאה עוד שנים רבות. הנה מבט על כל ההישגים הנהדרים שלה במהלך הקריירה ארוכת השנים

דיאנה ריג הלכה לעולמה בגיל 82 לאחר מאבק אל מול מחלת הסרטן. על פי דיווח מהסוכנת שלה, השחקנית נפטרה בשלווה בביתה, כאשר משפחתה לצדה. בתה של ריג, רייצ'ל סטרלינג, סיפרה על הזמן שבילו יחד מאז שאובחנה בחודש מרץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"בילינו את החודשים האחרונים בהתבוננות מאושרת על החיים יוצאי הדופן שהיו לה, שהיו מלאי אהבה, צחוק וגאווה גדולה במקצוע שלה. אני אתגעגע אליה מעבר למה שמילים יוכלו לתאר."

 

 

ריג הייתה זוכת פרס הטוני ופרס האמי, שהפריצה הגדולה שלה בעולם המשחק החלה בסדרה "הגומלים" בשנת 1960. בשנים האחרונות גם הדורות הצעירים למדו להכיר כששיחקה את ליידי אולנה טיירל ב"משחקי הכס". היא הייתה דמות מוכרת מאוד בעולם הבידור הבריטי והיא עבדה לכל אורך שנותיה בתאטרון, בטלוויזיה ובסרטים.

"היא הייתה בן אדם יפה, אדיב ונדיב שהעשירה את החיים של כל מי שהכיר אותה וכמובן שהיא גם הייתה שחקנית נהדרת. היא משאירה חלל גדול בליבי," כך אמר חברה הטוב והסוכן של דיאנה, ליונל לארנר.

 

 

תפקידה האחרון בקריירה, ליידי אולנה טיירל, בהחלט הלם את הקריירה האדירה שהייתה לריג. את תפקידה באחת הסדרות הכי גדולות של העשור, "משחקי הכס", החלה לשחק ב- 2013. על עבודתה הייתה מועמדת לפרס האמי בתור השחקנית האורחת הטובה ביותר בסדרת דרמה.

 

 

היו לה גם מספר תפקידים משמעותיים על המסך הגדול. ב- 1969 היא שיחקה בסרט "בשירות הוד מלכותה", שהיה חלק מסדרת הסרטים המפורסמת שעוקבת אחר מעלליו של ג'יימס בונד. ריג גילמה את דמותה של טרייסי די ויצ'נזו, האישה שאיתה בונד, אשר גולם על ידי ג'ורג' לייזנבי, מתחתן. אך למרבה הצער דמותה נרצחת באכזריות על ידי אויבו של המרגל המפורסם.

 

 

אחת הדמויות המוכרות ביותר שגילמה בצעירותה, הייתה זו של גברת פיל, בסדרת הטלוויזיה משנות ה- 60', "הגומלים". ריג בהחלט הייתה הדמות הזכורה ביותר בסדרת המדע הבדיוני, זאת הודות כשרון הקומי המופלא שהיה והאינטליגנציה המקצועית שבה גילמה את הדמות. השחקנית הופיעה ב- 51 פרקים של הסדרה והייתה מועמדת פעמיים לפרס האמי על התפקיד. בשנת 1997 זכתה לבסוף בפרס האמי על גילום דמותה של גברת דנברס בעיבוד טלוויזיוני של הרומן "רבקה".

 

 

ריג גם הייתה חלק מהלהקה השייקספירית המלכותית בין השנים 1959-64. היא אף יצאה עם הלהקה לסיבוב הופעות באירופה וארצות הברית בתפקיד קורדליה בהפקה של "המלך ליר". ב- 1966, היא שיחקה במחזה "הלילה השנים עשר", בתפקיד ויולה.

 

 

הכוכבת אף הופיעה על במות ברודווי שלוש פעמים. ההפקה הראשונה שבה השתתפה הייתה "אבאלר ואלואיז" ב- 1971, שאף כללה סצנת עירום. בשנת 1975, שיחקה בהפקה של "המיזנתרופ" מאת מולייר. וב- 1994 שיחקה במחזה היווני "מדיאה". על כל אחד מהמחזות הללו הייתה מועמדת בטקס הטוני לפרס השחקנית הטובה ביותר, אך לבסוף זכתה עבור תפקידה במדיאה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE