הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החוקר הישראלי שטוען: "מגדלי התאומים לא נפלו כתוצאה מפגיעת המטוסים"
בהתחלה רק חובבי קונספירציות היו מוכנים להאמין לדיווחים על מטעני נפץ שהוטמנו בתוך מגדלי התאומים לפני המתקפה ששינתה את העולם, עתה מתברר כי גם אנשי מדע מוכנים להטיל ספק בנרטיב הרשמי - "התקשורת הממוסדת היא לא יותר ממשרד יחסי ציבור של גרסאות רשמיות של אירועים"

"איך מטוס יכול היה לחדור את עמודי הפלדה של הבניין הזה? אני נוטה לחשוב שהיו להם לא רק מטוסים, אלא גם פצצות - פצצות שהתפוצצו בו-זמנית", אמר הנשיא דונלד טראמפ, בבוקר בו נפלו מגדלי המטוסים בראיון טלפוני לרשת UPN 9.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אינו היחיד שחושב שפצצות הוטמנו בתוך מבצרי הפלדה הללו, במטרה להפילם.

דרור איסר, הוא ארכיונאי ובעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית ובהיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת תל אביב, ובנוסף גם בעל תעודת ספרן מורשה ממכללת בית-ברל, ומכאן יכולתו לשבת בסבלנות אין קץ ולקרוא מסמכים, ולמען האמת הוא גם עושה זאת לפרנסתו בארכיון עיריית חיפה, שם הוא עובד במשרה מלאה. 

במשך השנים האחרונות הקדיש איסר את זמנו לעיון באלפי עמודי מסמכים ובמאות ראיונות ושהובילו אותו למסקנה כי מגדלי התאומים לא נפלו כתוצאה מפגיעת המטוסים ומהשריפות שנגרמו מדלק המטוסים, כפי שהגרסה הרשמית טוענת.

הטענה המרכזית שלו היא שחומרי נפץ הושתלו בשלושה גורדי שחקים במנהטן והם אלה שהפילו את מגדלי התאומים.

"אני יודע שזה נשמע מטורף, אבל זו האמת המדעית", הוא אומר.

ושוב, גם כאן איסר אינו לבדו, על פי סקרים שנעשו, עשרות אחוזים מהאוכלוסייה האמריקנית, ובהם אלפי מהנדסי בניין וארכיטקטים, כמו גם חלק מבני המשפחות של הקורבנות, טוענים כי ישנו צורך לחקור מחדש את קריסת מגדלי התאומים.

אך מה מביא יהודי-ישראלי 'נורמטיבי' למעמקי אחת הקונספירציות מעוררות המחלוקת ביותר הקיימות כרגע בעולם?

"הדברים הללו מעוררי מחלוקת מהסיבה הפשוטה שהמתנגדים פשוט לא מכירים את הפרטים ולא נחשפו לממצאים ולראיות. הם לא יודעים על בניין מספר 7 [גורד שחקים בן 47 קומות, שהיה סמוך למגדלים, ושהתמוטט בלי שאף מטוס פגע בו], ואף אחד לא טרח לספר להם, כי התקשורת הממוסדת עד היום משווקת לנו את הגרסה הרשמית, בדיוק כמו שהיא עושה כיום בנוגע לגרסה הרשמית של הקורונה".

"התקשורת הממוסדת היא למעשה משרד יחסי ציבור של גרסאות רשמיות של אירועים, והיא פשוט עובדת יד ביד עם הממשל. ולמרות שנראה כי היא תוקפת אותו, היא מתואמת עימו, וגם עם ההיסטוריונים, שתפקידם הוא לשעתק ולהנציח את הנרטיב הרשמי כדי שאף אחד לא יטיל ספק בדברים", אומר איסר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אוקיי, קריסת מגדלי התאומים שינו את ההיסטוריה, אבל למה לא להתמקד ברצח הנשיא קנדי לדוגמה?

"זה לא מעניין אותי, כי כולם כבר מתו. כמו עם הנחיתה על הירח. אם נחתו או לא, מה זה משנה? ב-9/11 כל המעורבים עדיין חיים, ולארי סילברסטיין (שהיה הבעלים של מגדלי התאומים ושל בניין מספר 7) עדיין חי ויודע דברים רבים, ומאד מעניין לשאול אותו שאלות נוקבות, אבל הוא כמובן לא יענה. בינתיים יש פה ושם פליטות פה, של אנשים בכירים מאוד, כמו של חבר בוועדה לחקר אירועי 9/11 (שהוקמה רק לאחר 14 חודשים מיום נפילת המגדלים, כי הממשל התנגד להקמתה), שנפלט לו בשידור חי ברשת CNN שטיל פגע בפנטגון".

אז בוא נחזור להתחלה, מתי החשד שלך התעורר?

"מ-2001 ועד 2013, חייתי את חיי כרגיל ולא שאלתי שאלות. אז הצטרפתי לקבוצת פייסבוק בשם 'עובדות לא חשובות', שכיום יש בה מעל 400 אלף חברים, ובאוגוסט אותה שנה הופיע שם פוסט שדיבר על העובדה שהיה עוד בניין שקרס ב-9/11, בניין מספר 7, בעל 47 הקומות, אשר קרס כ-7 שעות לאחר קריסת הבניין הצפוני, ללא כל סיבה נראית לעין. בדיעבד אנו יודעים שהיו בזירה כ-300 כבאים ואנשי עזרה ראשונה שאמרו להם להתרחק כי הבניין הולך לקרוס, והם עמדו וחיכו במשך למעלה משעתיים שהבניין יקרוס, ויש לי עדויות רבות לכך כי לשמחתנו נציב מחלקת הכבאות של העיר ניו יורק, החליט שהוא עורך ראיונות עם כבאים ואנשי העזרה הראשונה שנכחו באותו יום, וכך התקיימו 503 ראיונות, עד שארבעה חודשים לאחר הפיגועים נציב חדש הפסיק את ביצוע  הראיונות והודיע שלא יפרסם אותם (אך לאחר סאגה משפטית ארוכה הראיונות התפרסמו). המדובר על מעל 7000 עמודים של ראיונות. קראתי את כולם ועל כן דבריי מבוססים".

וכשאתה הולך לחקור את בניין מספר 7, מה אתה מגלה?

"מי שראה את הסרטון לא שוכח אותו. ועל כן, כשראיתי את הסרטון בפעם הראשונה, כשראיתי איך הבניין קרס באופן כה סימטרי, באופן כמעט מושלם, ב-6.5 שניות ידעתי שהבניין קרס בגלל פיצוצים ולא בגלל שריפות משרדיות. כלומר, מי שהטמין את חומרי הנפץ יכול לשלוח את סרטוני הקריסה ככרטיס ביקור לכל חברת הריסה מבוקרת, כדי להראות איזו עבודה מדהימה הוא עשה".

ואז מה אתה חושב לעצמך?

"אז אני מבין שזה מה שקרה גם למגדלי התאומים". 

למה?

"כי איזו סיבה יש להוריד בהריסה מבוקרת את בניין מספר 7 שבע שעות לאחר שמגדלי התאומים כבר קרסו? כלומר, משהו השתבש בתכנית שלהם אם לקח להם 7 שעות להוריד את הבניין. האנשים בשטח ידעו שהבניין יקרוס, אך עם זאת, לפני 9/11 מעולם לא קרס גורד שחקים בגלל אש (הסיבה הרשמית לקריסת בניין מספר 7). ולא משנה אם היה זה בניין בעל שלד פלדה או בטון".

יש ארגון בשם "ארכיטקטים ומהנדסים למען האמת של 9/11", האם אתה נתקלת בדבריהם?

"בוודאי. אני מכיר אותם מ-2013. ובשביל הכיף שלי, עד כמה שזה ישמע מוזר, אני אוהב להאזין לראיונות עם מייסד הארגון, ריצ'ארד גייג', כי כל מה שהוא אומר פשוט אמת. דברי היגיון שברורים לי, ל-3325 הארכיטקטים והמהנדסים שחתמו על עצומה לפתוח מחדש את החקירה על קריסת מגדלי התאומים ובניין מספר 7, ול-500,000 האנשים שעשו לייק לעמוד הפייסבוק של הארגון, גם יחד".

"הסוכנות הפדרלית NIST, שחקרה את קריסת מגדלי התאומים ובניין מספר 7, עשתה בסך הכל עבודה טובה, אבל המסקנה שלה פשוט לא נכונה. חוקריה אמרו דבר מדהים: חקרנו את הסיבה לקריסת מגדלי התאומים, אבל ברגע שהמגדלים החלו לקרוס, הפסקנו לחקור".

"כלומר, אני רוצה לדעת למה כשקומה 80 קרסה על קומה 70, קומה 70 לא התנגדה, ואת זה הם לא הסבירו כי הם לא חקרו, כי הם אמרו שאין מה לחקור. כי הם טענו שברגע שהמגדלים החלו לקרוס דבר לא עצר את קריסתם. ולכן הם טענו שקריסת מגדלי התאומים היתה דבר בלתי נמנע".

"וזה בדיוק מה שרציתי לדעת: מהי הסיבה שהקומות התחתונות לא התנגדו ותוך 9 עד 11 שניות שני המגדלים קרסו".

יש אנשים שטוענים: מה הסיכוי שמישהו מתוך הממשלה האמריקנית, יפעל בתיאום עם אוסאמה בן-לאדן להוריד את מגדלי התאומים? נניח שפיזיקלית הכל נכון, מה ברמה האישית מאפשר את זה? מה אתה עונה לו?

"ב-2006 ה-FBI הודה שאנשיו לא הצליחו למצוא קשר אמיתי בין בן-לאדן ל-9/11 ועל כן ברשימת עשרת המבוקשים של ה-FBI בין השנים 2011-2001 בן-לאדן כיכב בצמרת, אבל בתיאור באתר האינטרנט לא היה מוזכר דבר בקשר ל-9/11". 

מה הן לדעתך העובדות שמוכיחות מעל לכל ספק את הטענה שהן מגדלי התאומים והן בניין מספר 7 הופלו בצורה מבוקרת על ידי חומרי נפץ שהוטמנו בבניינים? 

  • 6.5 שניות לקריסת בניין מספר 7 אומרת שהקומות התחתונות לא הביעו כל התנגדות והנפילה המיידית מעידה על משהו שהוא בלתי אפשרי פיזיקלית.
  • במגדלי התאומים היו 198 מעליות: 99 בכל אחת מהן. ביקרתי  במוזיאון 9/11 בניו יורק ולא הבחנתי אף לא במעלית אחת ששרדה. כל תא מעלית שקל טון פלדה, ועם זאת, מצילומי הוידאו לא ראינו אף מעלית בכל רחבי גראונד זירו לאחר קריסת המגדלים. המסקנה המתבקשת, אם כך, שהמעליות נכתשו לאבק, שהרי מה יכול עוד לגרום לכך פרט לחומרי נפץ? עמודי הפלדה החיצוניים שרדו ברובם הגדול, אך לא המעליות, ולכן אני למד מכך שהסיבה שהמעליות לא שרדו היא כי חומרי הנפץ הוטמנו לידן, ועמודי הפלדה החיצוניים שרדו בחלקם כי הם היו רחוקים מהם. 
  • שריד מהמעטפת החיצונית, בגובה של עשרות מטרים, שרד בשני המגדלים, ומכאן שהדבר סותר את הגרסה הרשמית, שטוענת ש-15 הקומות העליונות במגדל הצפוני וש-25 הקומות העליונות במגדל הדרומי, מחצו את יתר הקומות שמתחת.
  • יכולת למצוא צביר של עמודי פלדה במשקל עשרות טון במרחק של 100 ואף 200 מטרים מאיזור האסון. הגרסה הרשמית טוענת שהמגדלים קרסו בגלל כוח המשיכה, אבל אם כוח המשיכה, כתוצאה מכך שהקומות העליונות נחלשו  בגלל השריפות, באמת כה משמעותי, ולכן כוח המשיכה עשה את שאר העבודה, אז איך בדיוק עמודי הפלדה הגיעו לכזה מרחק? מה דחף אותם? - זה בטח לא כוח המשיכה. כוח המשיכה עובד אנכית, לא אופקית, ולכן אין מנוס מלקבוע  שהיתה כאן מעורבות של חומרי נפץ.
  • ענני האבק האימתניים והמסוכנים, שמהם מתים אנשים עד היום, ושאפפו את כל מנהטן תחתית באותו היום, הם מה שהיו מגדלי התאומים. ואז אני שואל: מהו הכוח שהצליח לכתוש גורד שחקים ששוקל 500 אלף טון, כשמתוכו 100 אלף טון הוא פלדה, לאבק? 
  • 40% מהקורבנות במרכז הסחר העולמי לא זוהו עד היום. המדובר על 1,100 אנשים. איזה כוח קיים בעולם שיכול לכתוש אדם ולהביאו למצב שאפילו אי אפשר לקחת משרידי גופתו דגימת DNA? מהו הכוח שיכול לגרום לכך? על פי "ארכיטקטים ומהנדסים למען האמת של 9/11" חומר נפץ הנקרא ננו-תרמיט אחראי לכך. זהו חומר מתוחכם מאד המפותח במעבדות המתקדמות והמסווגות ביותר בארה"ב ושאי אפשר לפתח אותו במערה באפגניסטן ומכאן שלא היה לבן-לאדן גישה אליו (אלא אם קיבל עזרה מתוך המערכת).
  • הגרסה הרשמית מדברת על 19 טרוריסטים. אך עם זאת, אנחנו חיים בישראל וגדלנו בשנות ה-90 והאלפיים באווירת טרור המחבלים המתאבדים. נאמר לנו שוב ושוב  ששטפו למחבלים הללו את המוח וזאת הסיבה שהם הסכימו להתאבד, אבל זה תמיד היה אחד, גג שניים, אבל 19 מתאבדים? אלו אנשים שעל פי הגרסה הרשמית התאמנו בהטסת מטוסים בסימולטורים על אדמת ארצות הברית במשך חודשים וכל זאת כדי לאבד את חייהם ביחד, ומבלי שאף אחד מהם יחטוף רגליים קרות. ולכן נשאלת השאלה מהי הסיבה שהארכי טרוריסט בן-לאדן לא הביא טייסים אפגנים מאומנים עם רשיון טייס? הוא וודאי יכול היה למצוא כאלה. ככל שעל אדמת ארה"ב מתאמנים יותר זמן טרוריסטים במטרה להתרסק על מגדלי התאומים אז הסיכוי שהם יתפסו הולך וגדל.

אז דרור, רבים יתהו איך 'אדם פשוט' יכול להבין את הממצאים הללו המצריכים ידע בכימיה, פיזיקה, בליסטיקה, וב-DNA?

אני בא מתחום ההיסטוריה, ולכן בחנתי עדויות וראיות ממקורות כתובים וממקורות ויזואליים. כמו כן גם ביצעתי ניתוח ביקורתי של מהדורות החדשות באותו היום. בספר כתבתי גם דברים שחקרתי וגם דברים שאנשים אחרים חקרו. אני בסך הכל הצינור שמעביר את האינפורמציה.

איך מגיעים למסקנה הזו, כשיש מומחי נגד ועדי נגד?

כל הרעיון הוא להוציא ספר שייצור דיון ושיח. שאנשים יתווכחו על הראיות והעדויות. שהרי כפי שנאמר, אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. מי יכול לקבוע מה נכון ומה לא? היסטוריה במהותה זו פרשנות, אך עם זאת יש לשאוף להגיע אל האמת, גם אם זו אמת מטרידה.

 

18% לא
82% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE