הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן תכננה לרצוח את שגרירת ארה"ב בדרום אפריקה - אחת מהנשים החשובות בקהילה היהודית
בכירים בפנטגון חשפו בפני הציבור האמריקני כי ישנם איומים קונקרטיים על חייה של לנה מרקס בת ה-66 מצד משטר האייתולות, לפי החוק הבינלאומי התנקשות בשגריר יכולה לשמש עילה לפתיחה במלחמה

ממשלת איראן שקלה להתנקש בחייה של שגרירת ארה"ב בדרום אפריקה.

הרשויות האמריקניות היו מודעות לאיום אשר ריחף מעל ראשה של השגרירה לנה מרקס מאז חודשי האביב, אך דיווחי המודיעין על המזימה הפכו ספציפיים יותר ויותר בשבועות האחרונים, כך מדווח אתר החדשות האמריקני פוליטיקו, המצטט שני בכירים בממשל האמריקני שהעבירו את הידיעה.

על פי הדיווחים, קהילת המודיעין בוושינגטון איננה בטוחה מדוע איראן בחרה להתמקד במרקס, שנראה כי אין לה קשרים ידועים למדינה המוסלמית. עם זאת מוצאה היהודי, והיותה חברה בולטת ומרכזית בקהילה היהודית שבדרום אפריקה, לצד מעמדה הדיפלומטי הרם, עלולים להיות בהחלט גורמים מרכזיים לרצון להתנקש בחייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ישנם עיתונאים המשערים כי ייתכן והמזימה הינה תוצר של מאמץ איראני לנקום בממשל טראמפ על הריגתו של הגנרל קאסם סלימאני בתקיפת מזל"ט אמריקנית בחודש ינואר של תחילת השנה. כידוע, ימים ספורים לאחר מותו של סולימאני ניסתה איראן לנקום באמצעות שיגור מטח טילים לשני בסיסים אמריקנים בעירק. בדיווחים מאוחרים נוע כי המטח גרם לפגיעות מוחיות טראומטיות בקרב עשרות חיילים אמריקאים.

מרקס הייתה ידידה אישית קרובה של הנסיכה דיאנה המנוחה, היא גם אשת עסקים מוצלחת שניהלה מותג תיקים בינלאומי עבור האלפיון העליון, וכאמור גורמת מרכזית בקהילה היהודית הגדולה יחסית (כ-50 אלף יהודים) בדרום אפריקה, הנשיא טראמפ מכיר את השגרירה למעלה משני עשורים והיא הושבעה כשגרירת ארה"ב באוקטובר האחרון.

בדו"ח נאמר כי הודעה לה על האיום האפשרי על חייה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE