הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כשלון עצום: דיסני חוטפת בענק על גרסת הלייב אקשן של "מולאן"
הסרט החדש שמבוסס על הסרט המצויר של דיסני, אמור היה להיות אירוע השנה. במקום, מדובר באכזבה קשה עבור ענקית המדיה. חוץ המכירות הנמוכות של הכרטיסים ברחבי העולם וגם בסטרימינג, ישנה קריאה רחבה להחרמה של הסרט

דיסני עושה את גרסת הלייב אקשן של "מולאן" בפלטפורמת הסטרימינג שלה: Disney+, ביום שישי שעבר. במהלך השנה התעוררו סביב הסרט מספר רב של מחלוקות אשר נוגעות במשטרת הונג קונג אשר דוגלת בשימוש באלימות כנגד מפגינים, כמו גם במאסר במחנות עבודה של התושבים המוסלמים במחוז שינג'יאנג. על פי ההערכות מאז שנת 2015 יותר מ- 200 מיליון תושבים נשלחו למחנות הללו ושם אך עברו עינויים וספגו אלימות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונה: דיסני

 

בשנה שעברה כוכבת הסרט, ליו ייפיי, הביעה במדיה החברתית שלה תמיכה במשטרת הונג קונג. בפוסט היא שיתפה תמונה עם טקסט בסינית שאומר, "אני תומכת במשטרת הונג קונג, אתם יכולים להרביץ לי עכשיו. כמה חבל עבור הונג קונג." עוד הוסיפה האשטג שאומר, "אני גם תומכת במשטרת הונג קונג."

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

March 27. ‪#Mulan

A post shared by Liu Yifei (@yifei_cc) on

 

כאשר נשאלה ליו אודות הדברים שכתבה בפוסט, בראיון שנתנה למגזין "הוליווד ריפורטר" היא השיבה, "אני חושבת שכמובן מדובר במצב מאוד מורכב ואני לא מומחית. אני פשוט ממש מקווה שזה יפתר בקרוב." אחר כך הוסיפה, "אני חושבת שזה פשוט מצב מאוד רגיש."

 

 

הפוסט שהעלתה ייפיי הגיעה בתקופה מאוד מתוחה בין סין להונג קונג, כאשר משטרת הונג קונג הגיבה למחאות של התנועה הפרו- דמוקרטית עם גז מדמיע, כדורי גומי, תותחי מים ואלות.

"הסרט הזה יצא היום. אבל בגלל שדיסני מתרפסת בפני בייג'ינג, ובגלל שליו ייפיי תומכת בפתיחות ובגאווה באלימות המשטרתית שמופגנת בהונג קונג, אני מפציר בכל מי שמאמין בזכויות אדם להחרים את מולאן," כך כתב ג'ושוע וונג, אקטיביסט של התנועה הפרו- דמוקרטית.

 

 

ורק כדי להוסיף חטא על פשע, דיסני הודתה באופן ברור לסוכנות של הממשלה הסינית בכתוביות הסיום של הסרט על עזרתה בהפקת הסרט. אותה סוכנות מואשמת בהפרה בוטה של זכויות אדם במחוז שינג'יאנג. דיסני טרם הגיבה על הביקורות שהתעוררו ואף לא לעורכי דין למען זכויות אדם אשר דרשו שקיפות מצידה אודות הצילומים.

 

 

גם בקופות הסרט נכשל בצורה נוראית למדי. בהפקת הסרט הושקע סכום עצום של 200 מיליון דולר, והוא כולל לא מעט סצנות קרב ארוכות ומורכבות. בסין, הכנסות הסרט עד כה הסתכמו ב- 23 מיליון דולר בלבד. מדובר בסכום נמוך מאוד, במיוחד לאור האוכלוסייה הגדולה של סין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE