הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שמענו צרחה מחרידה": זוועה בבניין - דיירת נכנסה למעלית ושילמה על כך בחייה
טרגדיה קשה התרחשה השבוע בבניין מגורים בבוסטון כאשר אישה בשנות ה-30 לחייה, ניסתה ככל הנראה להעמיס ארגז לתוך המעלית אשר לפתע צנחה במהירות אל הקרקע כשהיא בתוכה. "היא מתה, היא מתה", זעק עד ראיה לאסון

אשה ממדינת מסצ'וסטס נהרגה בנסיבות טרגיות לאחר שהמעלית בבניין בו התגוררה צנחה אל הקרקע כשהיא בתוכה.

האירוע הקטלני התרחש שלשום, במהלך שעות אחר הצהריים, בקומפלקס דירות בעיר בוסטון. "שמעתי רעש של מישהו שמביא חבילה במסדרון ואז לפתע צרחה מחרידה", סיפרה אחת השכנות לכלי התקשורת, "כולנו יצאנו מהדירה ורצנו במהירות למסדרון, שם ראינו גבר מבועת שמתקשה לנשום תוך שהוא צורח 'היא מתה, היא מתה'".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאוחר יותר התברר כי מדובר בדיירת הבניין, קרי אוקונור בת ה-38, מרצה לצרפתית באוניברסיטת בוסטון. היא עברה לאחרונה למבנה המגורים וההערכה היא שניסתה להעמיס ארגז לתוך המעלית שכאמור, צנחה בפתאומיות במורד פיר המעליות והוטחה במהירות ובעוצמה לקרקע.

מטעם הרשויות נמסר כי המעלית עברה לאחרונה בדיקת מפקח ואושרה לפעילות. נסיבות התאונה עדיין נחקרות.

 

קורבן האסון - קרי אוקונור בת ה-38

הטרגדיה הקשה מזכירה אירוע קטלני שהסתיים בנסיבות דומות לפני קצת למעלה משנה בעיר בניו יורק, כאשר גבר בן 30, דייר בבניין מגורים במנהטן, ביקש לצאת מהמעלית ואז נמחץ על ידה למוות, כל זאת לעיני חמישה אנשים נוספים שצפו במחזה המבעית.

סמוך לשעה 8:30 בבוקר במהלך חודש אוגוסט 2019, נכנס סם וויסברן למעלית מהקומה ה-23 בבניין ה-MANHATTAN PROMENADE, בו הוא מתגורר, כאשר שהו בתוכה שישה דיירים נוספים.

לאחר שהמעלית הגיעה לקומת הקרקע, אחד הדיירים יצא ממנה. מיד אחריו, גם וויסברן רצה לצאת ולפתע דלתות המעלית החלו להסגר. בניסיון לעצור אותה, הוא הושיט את זרועו בין הדלתות ופסע כלפי חוץ. למרות זאת, המעלית לא נעצרה והמשיכה בירידה לכיוון קומת המרתף, כשהדלתות עדיין פתוחות, וויסברון נלכד ונגרר ברווח בין המעלית לפיר, כל זאת לעיני שאר הנוסעים המזועזעים.

 

זירת האירוע בקריסת המעלית בשנה שעברה בבניין המגורים במנהטן

"זה היה נורא, מראה מבעית", אמר אחד מעדי הראייה. הדייר שיצא ראשון מהמעלית עוד ניסה נואשות להציל את וויסברון אך זה היה מאוחר מידי והוא נשאב לתוך הפיר ומת במקום. כוחות ההצלה שהוזעקו לבניין, חילצו את שאר הנוסעים ופינו את גופת ההרוג.

יממה לאחר מכן, נחשף סרטון האבטחה שתיעד את האירוע, במהלכו נראית המעלית מגיעה לקומת הקרקע, שם ממתינה צעירה להגעתה. אחד הנוסעים יוצא ממנה, ומיד אחריו וויסברון, ואז אירע האסון לתדהמת אנשים בלובי וחמשת הדיירים הנוספים ששהו במעלית ונאלצו לצפות במחזה המזוויע.

וויסברון עוד ניסה נואשות להושיט את זרועו הימנית ולאחוז בקיר הלובי ולאחר מכן את רגלו על הרצפה, אך ללא הועיל. ניתן להבחין ברגעי ההלם שניות אחרי לאחר מכן ואת חוסר האונים ששרר במקום בזמן ההתרחשות.

"הבחור ניסה בשארית כוחותיו לטפס לעבר הרצפה תוך כדי שהמעלית צונחת, זה היה פשוט נורא", אמר עובד הבניין שהיה עד לטרגדיה, "לצאת ממעלית תוך כדי שהיא נעה, לא מאחל זאת לאף אחד".

כאמור, ווילסון התגורר בקומה ה-23 ובבוקר האסון, היה בדרכו ללובי הבניין. מותו נקבע במקום. שאר הנוסעים, שכאמור חזו בזוועה, חולצו לאחר מכן על ידי כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה.

 

סרטון האבטחה המתעד את האסון בשנה שעברה במנהטן. אזהרה: קשה לצפייה

דיירים רבים סיפרו אז לכלי התקשורת כי אינם מופתעים מהאסון. הם טענו כי זה זמן רב שהמעליות אינן מתפקדות כראוי, "תמיד יש בעיה עם המעליות, הרבה פעמים הן נתקעות או בכלל לא עובדות", אמרה אחת הדיירות.

עוד סיפרו על מקרים רבים בהם המעליות קופצות מקומה לקומה. "זה לפעמים הרגיש כמו בסרט אימה, עם כל הצער אנחנו לא מופתעים שהאסון קרה, כולנו חששנו שדבר כזה יתרחש מוקדם יותר", סיפר דייר בניין שעלות השכירות הממוצעת לדירת חדר היא כ-3,700 דולר בחודש.

"זה מריח לי כמו טעות אנוש", אמר אז מומחה בטיחות מעליות לשעבר בעל רקע עשיר בחקירת מקרים דומים. לדבריו, על סמך ניסיונו, יתכן שמישהו תפעל באופן שגוי את מערכת הבטיחות בחדר המעליות כחלק מטיפול בתקלה מסוימת. "תפקידו של לוח השליטה הממוחשב במעלית הוא למנוע ממנה לנוע בזמן שהדלת נמצאת במצב פתיחה. על מנת שאירוע מסוג זה יקרה ללא מעורבות אנושית, צריכים להתרחש בו זמנית שורה של כשלים מכניים וחשמליים. הסיכויים לכך אפסיים".

"הבחור שיצא ראשון מהמעלית, חייו ניצלו בנס, אין לו מושג עד כמה הוא בר מזל".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE