הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יוצא דופן ומדאיג": המדענים ויורדי הים נפצעים מלהקות לוויתנים שמטילות טרור בים התיכון
"האורקות ניקבו בגוף הספינה במשך למעלה משעה - סובבו את הסירה 180 מעלות, השביתו את המנוע והרסו את ההגה", זוהי רק עדות אחת מבין מספר עדויות מטרידות ביותר על שורת תקיפות קשה של לוויתנים במימי הים התיכון

לווייתנים תוקפים באגרסיביות סירות מפרש לאורך חופי ספרד ופורטוגל ומותירים מומחים ימיים מבולבלים לאור המפגשים המשונים הללו.

'האורקות' הן חיות אינטליגנטיות מאוד וידועות כי הן נוהגות לעקוב מקרוב אחר סירות, אך כאשר הן תוקפות שוב ושוב ספינות הרי שמדובר בדבר מאוד יוצא דופן, כך דיווח ה"גרדיאן" הבריטי לאחרונה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במהלך החודשיים האחרונים, המפגשים הללו גרמו לפגיעה בכמה סירות והותירו לפחות ימאי אחד חבול.

בתקרית האחרונה שאירעה ביום שישי, סירה בגובה 36 מטר שהייתה ליד A Coruña, בחוף הצפוני של ספרד, הותקפה על ידי אורקה שפגע בירכתה בערך כ-15 פעמים.

אירוע דומה אירע ב-30 באוגוסט כאשר ספינה שידרה למשמר החופים אותות מצוקה כי היא "מותקפת" מצד לווייתנים מזן 'קטלן' המפורסם.

באותו יום, יאכטה של ​​חיל הים הספרדי, איבדה חלק מציוד ההיגוי למפגש עם לוויתן. אך לא כאן תמה סדרת המפגשים הביזארית, ב-29 ביולי, מקר קשה במיוחד בו הוקפה סירה בתשעה לוויתנים! שתקפו אותו בדרום מערב ספרד.

האורקות ניקבו בגוף הספינה במשך למעלה משעה - סובבו את הסירה 180 מעלות, השביתו את המנוע והרסו את ההגה, כך פורסם.

מדענים כינו את התנהגותם האחרונה "יוצאת דופן מאוד" ו''מדאיגה", כך פורסם.

ד"ר רות אסטבן חקרה אורקות הנמצאות מחוץ לגיברלטר במשך שנים רבות, והיא מאמינה שאותה קבוצת אורקות אחראית לתקריות, ואמרה כי מדובר בהתנהגות חריגה עבור המין.

בינתיים, הרשויות הימיות הספרדיות הזהירו את הספינות "לשמור מרחק" מכל אורקות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE