הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תפנית משמעותית מסתמנת בלוס אנג'לס: שינוי מגמה בנתוני ההדבקה, הנחיה מיוחדת הועברה לקהילה היהודית לקראת ראש השנה
שיעור התוצאות החיוביות והמאושפזים במחוז, כמו גם ברחבי קליפורניה, הוא הנמוך ביותר מאז תחילת ההתפרצות והנתונים שהציגו הרשויות מעידים על ירידה דרסטית של כ-50 אחוזים ביחס לחודשים הקודמים. יתכן שכבר באוקטובר תתאפשרנה הקלות נוספות במגבלות נהלי הקורונה

מחוז לוס אנג'לס עשוי להתקדם לשלב הבא באסטרטגיית החזרה לשגרה, כבר בתחילת החודש הבא, זאת בהנחה שתמשך מגמת השיפור בעקומת ההידבקות בנגיף הקורונה, ולא יתברר שנרשמה עליה בכמות הנשאים ובעיקר המאושפזים, כתוצאה מסופ"ש הלייבור דיי, כך מסרה היום מנהלת מחלקת בריאות הציבור המחוזית, ד"ר ברברה פרר.

לדבריה, בעוד שברחבי האזור שיעור הבדיקות החיוביות אשר עומד על קצת יותר מ-3 אחוזים, עונה לקריטריון המעבר לשלב הבא, שיעור ההדבקה היומי של ממוצע 8.1 מקרים על כל מאה אלף תושבים, אינו עומד בכך. 

"אם ניווכח שסופ"ש הלייבור דיי, לא הוביל לעלייה במקרי ההידבקות והאשפוזים, ונמשיך בהפחת קצב התפשטות הנגיף בקרב הציבור במהלך השבועות הקרובים, בהחלט נוכל להכנס לשלב 2 בחודש הבא".

היא הדגישה כי נכון להיום, שיעור התוצאות החיוביות במחוז הינו הנמוך ביותר מאז תחילת ההתפרצות: "המשמעות היא שקרוב ל-97 אחוזים מהנבדקים אינם נושאים את הנגיף". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יצויין כי הנתונים המעודדים חופפים לאלו של מדינת קליפורניה שנמסרו השבוע, ועל פיהם שיעור הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים עמדו על 3.5 אחוזים בלבד. גם כאן זהו הנתון הנמוך ביותר מאז סוף חודש מרץ. נזכיר כי לפני כחודש מספר התוצאות החיוביות עמד על יותר מ-7 אחוזים. 

שיא שלילי (ואופטימי) נרשם גם בכמות המאושפזים ברחבי קליפורניה בת 40 מיליון התושבים, שעומד נכון לתחילת השבוע על 2,869 חולים השוכבים במיטות בתי החולים במדינה. בדיוק לפני כחודשיים, המספר עמד על כ-6,500 מאושפזים, כלומר מדובר בירידה של יותר מ-50 אחוזים. 

שלשום מסרה פרר כי בעוד מספר המאושפזים ברחבי המחוז ממשיך לרדת, עדיין אין זהו הזמן המתאים להקל במגבלות נהלי הקורונה. 

בתוך כך, ובהמשך ישיר למדיניות זו, הגיש השבוע איגוד מכוני הכושר בקליפורניה, תביעה כנגד המושל גאווין ניוסאם בדרישה לאפשר לתעשייה לחזור לפעילות. בכתב התביעה שהוגש בלוס אנג'לס, נטען כי חדרי הכושר במדינה נסגרו מבלי שהוצגה כל ראייה כי הם תרמו לעלייה בשיעור ההדבקה בקורונה, זאת בעוד שכל תכלית האימון הינה שמירה על בריאות התושבים, דבר קריטי בעיקר בימים אלו.

כזכור, חדרי הכושר נפתחו מחדש באמצע חודש יוני תחת הגבלות קפדניות, אולם מהר מאוד חזרו בהן הרשויות והורו על סגירתם, זאת למרות שכל המתאמנים הונחו לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי והיגיינה. 

 

 

חדרי הכושר דורשים לחזור לפעילות. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

כאמור, המדד האמיתי מבחינת הרשויות יהיה לאחר שלקראת סוף החודש, תתקבל התמונה המלאה מהשלכות סופ"ש הלייבור דיי, שצויין לפני כשבוע, במהלכו המונים בילו בחוץ ובעיקר בחופי הים בשל גל החום הקיצוני ששרר באותם ימים.

בנוסף ביקשה מנהלת מחלקת הבריאות המחוזית, להעביר מסר לקהילה היהודית שכידוע תחגוג ביום שישי הקרוב את ערב ראש השנה, לקיים את ארוחת החג בבית בקרב בני משפחה ובמתכונת מצומצמת. היא הדגישה כי נוהל זה יומלץ גם לקראת שאר החגים בארה"ב שיחלו בחודשים הקרובים. 

"אני מעודדת את כולם לחשוב כיצד נוכל להערך לחג באופן שבו נהנה ממנו וגם נמנע את התפשטות הנגיף שעלול להיות קטלני לאנשים רבים".

עוד היבט אליו התייחסה ד"ר פרר הוא המוצא האתני של הנדבקים. לדבריה, לאחרונה נרשמה ירידה בשיעור האשפוזים ומקרי המוות בקרב אוכלוסיות בעלות נתוני הדבקה גבוהים.

כדוגמה לכך, היא ציינה כי בחודש יוני, בממוצע, על כל 100 אלף תושבים ממוצא לטיני, 200 מתוכם אובחנו כחיובים לנגיף, זאת בעוד שתושבים "לבנים" נשאים, היוו רק רבע ממספר זה, ואילו אסייתים חמישית. 

בחודש ספטמבר, הסבירה ד"ר פרר שאמנם בעלי מוצא לטיני עדיין מהווים את כמות נשאי הנגיף הגדולה ביותר, אולם היחס הממוצע צנח ל-40 נדבקים על כל 100 אלף. 

מנגד, נתון פחות מעודד שעליו הצביעה ד"ר פרר הוא עליה קלה בשיעור מקרי המוות בקרב האוכלוסייה ממוצא אפרו אמריקאי, בטווח שבין סוף אוגוסט לתחילת ספטמבר. 

"עלינו לוודא שלא נראה עלייה בתמותה אצל אוכלוסיה מסויימת, גם אם בקרב אחרות הנתונים מעודדים יותר. נצטרך לשקול לעומק את ההשלכות על רחבי המחוז כתוצאה מפתיחה מחדש והקלה במגבלות, ובעיקר על התושבים הפגיעים ביותר מול הנגיף".  

עד כה מתחילת ההתפרצות, נדבקו במחוז לוס אנג'לס מעל 255 אלף תושבים, מתוכם הלכו לעולמם 6,276 בני אדם. במדינת קליפורניה המספרים עומדים על קרוב ל-770 אלף נדבקים, מתוכם 14,654 מקרי מוות.  

צפו: העדכון היומי במחוז לוס אנג'לס במלואו

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE