הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחרימים את פייסבוק: קים קרדשיאן, קייטי פרי ועשרות כוכבים נוספים נרתמים למאבק
מעריצים בכל העולם נאלצים לעבור גמילה של 24 שעות מעדכוני הפיד של הסלבריטאים האהובים עליהם. אבל לפחות אפשר להתנחם בעובדה שזה זמני וגם שמדובר במאבק למטרה טובה

סלבריטאים מהשורה הראשונה ועסקים גדולים מקפיאים את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם למשך יום אחד עבור קמפיין StopHateForProfit#. הקמפיין נועד לשפוך אור על ההיסטוריה של פייסבוק אשר אפשרה פרסום של נאומי שנאה והפצה של אינפורמציה שגויה בכל הפלטפורמות שנמצאות תחת חסותה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

חלק מהכוכבים הגדולים שלוקחים חלק בקמפיין הם קים קרדשיאן, ג'יימי פוקס, לאונרדו דיקפריו, ג'ניפר לורנס, קארי וושינגטון ומארק רופאלו. כל אלה ועוד רבים נוספים נשבעים להקפיא את חשבונותיהם בפייסבוק ובאינסטגרם, אשר הינה פלטפורמת בת של פייסבוק, למשך יממה.

 

 

מי שנקט את היוזמה היו תשעה ארגונים למען שוויון זכויות האזרח. הקבוצה היא "קואליציה מגוונת וצומחת שדורשת מפייסבוק לנקוט בצעדים של היגיון בריא על מנת להתייחס לגזענות המשתוללת, לדיסאינפורמציה ולשנאה שמופגנת בפלטפורמה," כך נכתב באתר הקמפיין.

 

 

במסגרת מגפת הקורונה העולמית והקריאה המחודשת לשים סוף לגזענות, הארגון הכריז על השקת "שבוע של נקיטת פעולה". תחילת השבוע הזה הייתה ביום שני ה- 14 בספטמבר, אשר בו הועלו פוסטים במדיה החברתית אשר קוראים למשתמשים להשמיע את קולם כנגד גזענות, אלימות, שנאה, והפצה של מידע שגוי בנוגע לבחירות שיתקיימו בנובמבר. שתי המטרות של השבוע הן לעורר מודעות על ההשפעה המזיקה שיש לפייסבוק על החברה, ולדרוש מפייסבוק לבצע שינויים מהותיים בפלטפורמות השונות שלה לפני יום הבחירות.

 

 

התוכנית של הארגון הגיעה כחודשיים לאחר השקת הקמפיין הקודם שלה אשר סחף אחריו רבים. ביולי, הארגון עודד חברות להפסיק את הפרסום שלהן בפייסבוק כמחאה. מדובר באחת ההכנסות המרכזיות של פייסבוק. במסגרת אותה פעולה, חברות ענקיות כמו פורד, אדידס ובן אנד ג'ריז עצרו לגמרי כל פרסום ברשת החברתית.

 

 

כיאה לכל קמפיין חברתי בעל פרופיל גבוה גם כאן הצטרפו לשורות המאבק עשרות של כוכבים מתעשיית הבידור. עוד כוכבים שהביעו את תמיכתם בפרויקט הם קייטי פרי, דמי לובאטו, אשטון קוצ'ר ונעמי קמפבל.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE