הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיל הים האיראני: הברחנו מטוס ריגול אמריקני
בטהרן לא שמעו ממש על הסכם אברהם, בים, ביבשה, ועתה נראה כי גם באוויר הרפובליקה המוסלמית מוצאת עצמה בתמרוני אוויר שרק ממתינים לגפרור הנכון להתלקחות אזורית

סוכנות הידיעות AFP דיווחה על הצהרה מפתיעה מצד צבא איראן, אשר לא זכתה להתלהבות מהצד האמריקני שמספר מבסיסיו הותקפו מוקדם יותר היום על ידי כוחות שיעים בעירק.

בחיל הים האיראני טוענים כי הבריחו מטוסים אמריקאים שחגו קרוב לאזור בו נערכו תרגילים צבאיים במיצרי הורמוז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

באופן ספציפי טענו באיראן כי שלושה מטוסים אמריקאים בסך הכל, כולל מטוס ריגול P-8, מזל"ט MQ-9, ומזל"ט RQ-4, נתפסו כשהם נכנסים לאזורי הזיהוי של מערך ההגנה האווירית האיראני באמצעות מכ"ם.

חיל הים האיראני טען כי לאחר "התעלמות מהאזהרות של מערכות ההגנה של איראן להתרחק מאזור התרגיל, עקבנו אחר המטוסים האמריקאים על ידי מזל"ט איראני לפני שהם שינו מסלול ועזבו את האזור".

האיראנים נמצאים בעיצומם של תרגילים נרחבים תחת השם "זולפאגאר 99" שיארכו כשלושה ימים ומתרחשים במיצרי הורמוז, נקודת מעבר מרכזית עבור סחר הנפט העולמי. התרגילים נמתחים עד חופשע האוקיאנוס ההודי.

למרות מסע הלחץ המרבי מצד וושינגטון והסנקציות הקשות והאינטנסיביות, סוג קונפליקט ישיר כפי שנחזה בתחילת השנה עם הריגת קאסם סולימאני נעדר נכון לעתה מהזירה במהלך הקיץ החולף.

עתה עם הסכמי אברהם שחנתמו בווישנגטון, והירי המאסיבי לעבר שגרירות ארה"ב ולעבר מוסדות בריטים בעירק, ייתכן והאירונים מנסים לאותת ערב הבחירות בארה"ב שהכל על השולחן,

דבר אחד בטוח, האהזהרה אמש של שר החוץ פומפיאו כי ארה"ב לא תסבול מכירת נשק סיני ורוסי לאיראן - לא אמורה להרגיע את המתחים הקיימים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE