הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום אחרי השלום, ממשל טראמפ פוגע באויב המשותף של ישראל והאמירויות: "אל-ג'זירה יוגדר כ'סוכן-זר' על אדמת אמריקה"
זה מה שקורה כשמסרבים להצטרף למעגל השלום, הנשיא טראמפ מאשים את רשת הטלוויזיה הקשורה למשפחת המלוכה מקטאר בהיותה 'סוכן-זר' ומעתה חוקים מיוחדים יחולו לגבי פעילותה על אדמת ארה"ב

מוקדם יותר השנה החל ממשל טראמפ לאלץ כלי תקשורת ממלכתיים סיניים הפועלים בארה"ב להירשם כסוכנים זרים.

טוויטר וחברות מדיה חברתית אחרות הלכו בעקבות הממשל ותייגו חשבונות המקושרים לחברות מדיה סיניות ורוסיות במימון המדינה עם תגים המזהירים מפני "מדיה המזוהה עם ממשלה".

די מהר, ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר עלול למצוא עצמו מתייג תווית דומה גם בחשבונות הקשורים לרשת אל ג'זירה, לאחר שממשל טראמפ תייג את חברת התקשורת הפופולרית, המפרסמת באנגלית ובערבית, כסוכנת זרה - במהלך חסר תקדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אמריקאים רבים גילו לראשונה את אל-ג'זירה בימים שלאחר 11 בספטמבר, כאשר אל-קאעידה ואוסאמה בן-לאדן הדליפו קלטות בהם לקחו קרדיט על התקפות הטרור לרשת החדשות, הממומנת על ידי אמיר קטאר.

הרשת והמטה הבינלאומי שלה הנמצא בדוחה, ניסתה לסובב את הדרישה כאילו היא איכשהו חלק מעסקה נפרדת, שנחתמה ביום שלישי ושתווכה על ידי ממשל טראמפ, בה איחוד האמירויות הערביות - היריבה האזורית הגדולה ביותר בקטאר - מנרמלת את היחסים עם ישראל. 

משרד המשפטים האמריקני טען כי הערוץ עוסק ב"פעילות פוליטית "מטעם ממשלת קטאר, המספקת כמעט את כל מהמימון של אל ג'זירה, ולכן עליו להיות כפוף לחוק רישום סוכנים זרים. 

"עיתונות שנועדה להשפיע על התפיסות האמריקאיות בנושא מדיניות פנימית או על פעילות של אומה זרה או על הנהגתה, מתייחסת ל"פעילות פוליטית" על פי ההגדרה הסטטוטורית", נכתב במכתב עליו חתם ג'יי א'בראט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE