הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: כתבי החוץ בישראל ימשיכו לשקר אותנו עד הרגע האחרון - בחירות 2020 לא יוכרעו בקלפי אלא בדם וברחובות
הם ימשיכו לבלבל את המוח על עם שהם לא מבינים, מערכת פוליטית שהם לא מכירים, ותרבות שלמרות שהם מתיימרים להיות אנשי העולם הגדול רק מוכיחה שאין להם מושג מה זאת אמריקה גם אם טראמפ היה מרצה להם במשך שעתיים על החוקה

פחות מחמישים ימים לפני הבחירות והפרשנים הישראלים כהרגלם מפספסים את התמונה המלאה ועיוורים לראות מה קורה באמריקה.

קשה להאשים אותם: תדמיינו לכם אדם אמריקני ממוצע פלוס מינוס, שמזמינים אותו ל-NBC לנתח ולפרשן את הבחירות בישראל, איזה מושג יהיה לו על הפוליטיקה בתוך ש"ס ועל הדילים בכחול-לבן? אז זו בדיוק רמת ההבנה של הנדב-איילים שמחייבים אותנו לבהות בפרצופיהם הממושקפים כל מערכת בחירות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל מי שיודע להרגיש קצת את הדופק ברחוב האמריקני מבין שזה יגמר ברחובות.

אבל אני לא מאשים את הערד-נירים על העיוורון, לא רק עבורם 'אמריקה' היא חתיכת חידה, באופן כללי קשה לשים את האצבע על איזשהו כתב ישראלי שהצליח להבין את ארה"ב.

גם עבוור אלה שנולדו בה וגידלו בה ילדים - אמריקה הולכת והופכת לחידה מקוטבת בין קצוות המנותקים מהערכים האמריקנים המייסדים.

נכון להיום, אנו חוזים בדור רביעי של אמריקנים המנותק מהרוח האמריקניתו דור שמלבד סיסמאות קיטשיות על מאכלים מקומיים, לא מבין מה עושה אותם אמריקנים.

היה זה ההוגה הצרפתי הדגול אלכסיס דה-טוקוויל שבספרו 'הדמוקרטיה באמריקה' אפיין את ארה"ב כאומה של "סוחרים ופיוריטנים", במילים אחרות - אומה של סחר חופשי, ושל נאמנות דתית לפי מצפון המאמין.

אבל יושבי האולפנים בישראל, הרי שב.ד.נ.א שלהם יש יותר סוציאליזם מסחר חופשי, והם יותר חילוניים-אתאיסטים מאנשי אמונה - אז איך לעזאזל הם יבינו מה יקרה ב-3 בנובמבר אם אינם יכולים להבין מבפנים מה מתרחש במיינד האמריקני בכל יתר ימות השנה?

מאידך, אפשר להבין מדוע ממושקפינו העבריים כל כך חירשים, עיוורים וחסרי יכולת לנהל דיון רציני על אמריקה מעבר ל'דפי המסרים' שמעביר להם כל ערב איזה מצביע מרצ שמארגן את האייטם בדסק העורכים.

בכל זאת, מי שהקשר שלו לאמריקה מסתכם בטיול בגיל 24, כמה חברים ליברלים בבוסטון, ואיזה ספר של המינגווי, איך הוא אמור לא לפספס כל פעם מחדש את המציאות דוברת האנגלית?.

מה שכן, בינתיים, כל בר-דעת רואה שהיומרה המזוהמת שלהם לדווח על משהו משמעותי מהפוזיציה הגמדית הזו, מובילה כל שנה מחדש לאותן תחזיות שבלוניות ומטומטמות שהועתקו מ-CNN כמו "נשים לבנות משכילות בפרברים", ו"בני מיעוטיים באיזורים עירוניים", תחזיות מיושנות שמתורגמות לעברית בכל קמפיין.

אכן, כל פעם אותה פרובנציאליות מתרפסת, כל פעם אותן תחזיות מאוסות המפלחות בגסות מטופשת את הדברים, כל פעם אותו מלל צפוי שרק מעיד כמה הדובר קלולס וחסר השכלה בדיוק כמו כל גולש באינטרנט.

לזכות הצופים ייאמר, שהם לפחות לא יושבים באולפן הטלוויזיה ומבלבלים את המוח. לזכות המגישים ייאמר , שהם לפחות עושים מזה כסף טוב.

מרבית הפרשנים הישראליים המצטיירים כ''גדולים עלינו'' מגיעים לאמריקה ומיד אנו מגלים את גודלם האמיתי. ראו למשל את הטורים המחרידים והעלובים של אורלי אזולאי ב-YNET העוסקים בארה"ב. לא עדיף שהייתה חוזרת למקום בו החלה את הקריירה העיתונאית, בסיקור עולם הפשע של נתניה בסוף שנות השבעים?

ומה עם התחזית המעליבה של נדב איל ש"הילארי קלינטון תזכה ב-100%" ושלאחר מכן למרות שהטעה וטעה זכה את פרס סוקולוב (מה שתו בוועדת הפרס?) ומה עם דנה וויס השבוע בבית הלבן? 

ואיך שכחתי את יונית מתחנחנת ומסמיקה מהוד רוממותו חוסיין אובמה (זו עדיין תמונת הרקע שלה בטוויטר), ללא ספק אחד מ-5 הנשיאים הגרועים בתולדות ארה"ב (בלא קשר לישראל).

אגב אותה יונית, שלשום, כאשר הנשיא הודיע על עוד 5 מדינות שיחתמו עם ישראל, ברגע שהמצלמה חזרה לאולפן בנווה-אילן, בחרה לנזוף בנשיא ארה"ב על שאינו מדבר בנימוס! במי שהביא הרגע שלום למזרח התיכון.

אתם מבינים את רמת הניורוזיה? יונית לוי שההבנה שלה את אמריקה דומה להבנה שלי את עידו רוזנבלום, נוזפת בנשיא ארה"ב. 

בית משוגעים.

אכן, כשהם מגיעים לאמריקה הם נראים קשורים כמו עבדכם הנאמן בחפלת אירוסין בג'אסר א-זרקא, חסרי מושג, ו"את החדשות האחרונות" במבזקי החוץ שלהם תקבלו תמיד באיחור אופנתי של 24 שעות (במקרה הטוב...).


בכל מקרה, קשה להאשים את מי שגדל בקייטנה ישראלית מוקף בצפונבונים מנוזלים, שהוא לא נשם, חי, חלם או דימם משהו אמריקני, ושהקשר היחיד שיכל להיות לו כבן העם היהודי לעם האמריקני, גם אותו הוא מפספס, כי הוא ממילא מתנגד לקפיטליזם, אלוהים, ולחירות.

אז אתם מקבלים פרשנות של יהודי-החצר של האיחוד האירופאי, המתנגדים לכל מהלך פרו-ישראלי של הנשיא.

שזה מדהים כשלעצמו, כי לא רק שהם לא מבינים את אמריקה, אלא שגם כאשר שאמריקה כורתת ברית עם העם היהודי, הם כועסים על כך. זאת אומרת יש כאן שילוב מדהים של טיפשות ורשעות. (אגב זו ניורוזיה אוטו-אנטישמית שפורצת מתוכם כשהם מגלים שנשיא גוי אוהב את היהודים יותר משאנשי החדשות היהודים אוהבים את הצופים שלהם).

ההבנה המקולקלת הזו אמריקה רחוקה בהרבה מההבנה העמוקה והמדויקת של פרשנים כמו אהוד יערי וצבי יחזקאלי את העולם הערבי.

אז עכשיו אתם מבינים למה חודשיים לפני הבחירות ועדיין לא קיבלתם את הידיעה החשובה מכל? את הידיעה על כך שהבחירות האלה הולכות להיגמר ברחוב?

כי ההתלהבות של יונית לוי סקול-גיירל מהאתלט של השכבה בראיון עם אובמה זו רק שקופית קטנה ומאלפת המייצגת את העובדה שאת המידע האמיתי לעולם לא תקבלו עד הרגע האחרון מחבורת החובבנים חסרת המקצועיות והידע הזו.

ידידי קובי ברדה שלשם שינוי מבין קצת יותר מהשמות שהוזכרו לעיל את ארה"ב, מסרב עד היום לתת תחזית, ומאמריו המנומקים אף הם בעיקר מספקים ידיעות, חדשות, סטטיסטיקה וסיפורים, אך גם הוא אינו מסנתז אותם לכדי הכרה של המשחק האמיתי שמתרחש שכן יש דבר אחד שברדה מפספס, וזו העובדה שהבחירות האלה הולכות להיגמר לא בצורה דמוקרטית.

ד"ר גדי טאוב לעניות דעתי הינו כרגע היחיד שמבין שמשהו חדש הולך לקרות כאן. 

לכן השאלה מי ינצח ב-2020 וכל הבילד אפ הם מיותרים.

שאלת מי ינצח היא שאלה שקרית, היא הונאה, היא דיסאינפורמציה שכבר לא קשורה יותר למציאות של שנת 2020.

זוהי שאלה שלא רלוונטית מהיום בו הילארי תדרכה את מחנה ביידן שלא להודות בהפסד, מההתנהלות הדמוקרטית בארבע השנים האחרונות שהובילו ליום הבחירות, מההתנהלות עם הקולות שנשלחו בדואר, ומהיחס של ארגוני השמאל הרדיקלי שהשתלטו על מרכזי הערים הגדולות בארה"ב למוסדות פדרליים, וזה גם יילך ויתברר עוד יותר ביום הבחירות לאחר פארסת קולות הדואר שבמסגרתה המפלגה הדמוקרטית שלחה כ-80 מיליון הודעות לבוחר שאין דרך בכלל לאמת אם הם עודם בין החיים, או אי פעם היו אזרחים אמריקנים, כל שכן לאמת אם אדם לא הצביע פעמיים, או יותר.


בפועל מלחמת האזרחים השקטה הזו התחילה בשנת 2014, עכשיו היא רק מגיעה לשיא, לכן השאלה מי ינצח היא מיותרת.

ביום הבחירות טראמפ ינגב את הרצפה עם ביידן, אחר כך, אמריקה כבר תעמוד על סף מלחמת האזרחים.

ואת זה לא תשמעו מהפרשנים הדמוקרטים והעילגים בתקשורת הישראלית.

 

לתגובות : [email protected]

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE