הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זוהי העלות הכלכלית של מהומות ג'ורג' פלויד: המספרים שברו את כל השיאים בהיסטוריית חברות הביטוח האמריקניות
חברות הביטוח כורעות תחת הלחץ לאור מיליארדי הדולרים בנזקים שעליהן לשלם לבעלי העסקים שספגו נזקים כבדים בעקבות הפרעות, הנזקים אינם כוללים את הפקרעות שאירעו בערים רבות לאחר שנרגעו מהומות ג'ורג' פלויד

הרס הרכוש מהפרעות שהתרחשו בעקבות הריגת משטרת מיניאפוליס את ג'ורג 'פלויד שברו שיא היסטורי של תביעות ביטוח בתולדות ארה"ב, כאשר התביעות עלו למבטחים כ-2 מיליארד דולר, על פי דו"ח חדש.

גל ההצתות, הונדליזם ופשעי הרכוש האחרים ששטפו את המדינה בעקבות הריגת פלויד הותירו נזק של קרוב לשני מיליארד דולר, כך חשף ה-III (המכון למידע ביטוחי).

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נתון זה מייצג רק את הנזק שנגרם בין ה-26 במאי ל-8 ביוני - כלומר הנתון האמיתי שלוקח בחשבון את ההרס בערים כמו פורטלנד, שיקגו, אטלנטה, וקנושה הינו ככל הנראה גבוה בהרבה - אך גם בתאריכים מוגבלים אלה מדובר בנזק המהומות הגבוה ביותר בתולדות ענף הביטוח. בעבר רק אסונות טבע כמו הוריקנים ושיטפונות הביאו לתביעות נזקים של למעלה ממיליארד דולר.

בעוד שהתסיסה נמשכת בערים מסוימות, חלק גדול מההתפרעויות גוועו - אך בינתיים חברות הביטוח מתכוננות להתלקחות מחודשת שסביר להניח שתפרוץ לאחר הבחירות בנובמבר כך מסר בכיר בענף הביטוח טום ג'והנסמאייר ביום רביעי.

לדבריו, "יכולות להיות פרעות שיובילו להפסדים משמעותיים נוספים".

מספר סוכנויות ביון אמריקאיות, וקבוצות חשיבה, כמו גם קבלנים צבאיים ואפילו חברות טכנולוגיה ערכו סימולציות בחירות בהן התוצאות במחלוקת עלולות להוביל לתסיסה אזרחית נרחבת, כולל להתפרעויות.

למרבה האירוניה דווקא לעסק שרוף כלשהו יהיה לפחות מזל להגיש תביעת ביטוח, אך עסקים שלא נהרסו בפרעות, יימצאו אף במצב גרוע יותר בשל הפסדים כלכליים שאינם ניתנים לכיסוי ביטוחי במסגרת הסגר שגרם לאיד המיתונים הגרועים ביותר בתולדות ארה"ב, בשל ההשבתות הכלכליות הקשורות לנגיף שאינן מכוסות בפוליסות ביטוח רגילות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE