הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן עולה למתקפה: "טראמפ הסתיר מאיתנו מידע בנוגע לקורונה, זה כמעט פלילי"
בראיון לרשת CNN הבהיר סגן הנשיא לשעבר כי לא יסמוך על הנשיא המכהן בנושא חיסונים וידרוש מכל המושלים וראשי הערים לחייב את הציבור לעטות מסכות שלדבריו יצילו את חייהם של כמאה אלף תושבים עד סוף השנה. הוא אף העביר ביקורת על המדיניות הכלכלית הנוכחית והבטיח לעמוד לצד מעמד הפועלים

המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, התראיין הערב לרשת CNN במפגש שהתקיים מחוץ לאולפני הערוץ מעל במה, מול קהל שצפה בו מתוך כלי הרכב בחנייה. 

במהלך האירוע התקשורתי, בחר ביידן לתקוף נחרצות את הנשיא דונלד טראמפ על מדיניותו במשבר הקורונה ואף האשים אותו באחריות לאלימות ולמהומות ברחובות ארה"ב, ובעיקר בפרברים. ביידן טען כי ביכולתו לאחד את האומה האמריקאית והצביע על נסיונו כסגן נשיא וסנטור על מנת לעשות זאת: "לא אהיה נשיא דמוקרטי אלא נשיא של כל האמריקאים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לשאלתו של המנחה, אנדרסון קופר שבביקורת מרומזת על הנשיא הנוכחי, תהה האם ביידן רואה את עצמו בתרחיש שבו ימעיט בערכו של מידע על מנת לא ליצור פאניקה, התקומם סגן הנשיא לשעבר "מעצם הרעיון שהוא בחר שלא לשתף את הציבור במידע שהועבר אליו בנוגע לכך שהנגיף הזה מדבק פי 7 לעומת שפעת, ונקלט דרך האוויר לתוך הריאות. מה הוא עשה?".

עוד הוסיף ביידן כי בית הספר לרפואה באוניברסיטת קולומביה הצביע על כך שאם טראמפ היה נוקט בהנחיית נהלי זהירות זהירות שבוע אחד מוקדם יותר, חייהם של לא פחות מ-37 אלף תושבים היו ניצלים.

"עוד בחודש מרץ, הדגשתי כאן בתכנית בנוגע לחשיבות בעטיית מסכות, ובנוכחות של נשיא שמספר לנו מה מתחולל לפנינו. הוא ידע זאת ולא עשה כלום. זה כמעט פלילי". 

לפניית אחד הנוכחים בקהל שטען כי חוסר ההחלטיות בבית הלבן הובילה לזלזול מצד הציבור בהקפדה על נהלי הזהירות, ושאל את ביידן מה יעשה כנשיא על מנת לוודא כי כל האוכלוסיה האמריקאית תדאג להגן על עצמה ועל הסביבה מפני הנגיף, השיב המועמד הדמוקרטי כי "מילותיו של נשיא חשובות, אנשים מקשיבים לו. אני אבהיר באופן ברור מה צריך לעשות. לא אוכל לחייב את כולם לעטות מסכות אבל אנחנו יודעים שישנו תרחיש ל-215 אלף קורבנות עד ינואר, בזכות המסכות נוכל לחסוך את מותם של מאה אלף בני אדם מתוכם".

"עלינו לדאוג שנאמר לאומה האמריקאית את האמת ואני אדאג לקרוא לכל מושל במדינה להגיע לבית הלבן ואדרוש ממנו לחייב את התושבים לעטות מסכות, ואם הם יסרבו, אקרא לראשי הערים בתחום שיפוטם ואפציר בו להכריז על תקנה זו, כי הוא יכול להציל חיים".

 

"It's close to criminal" - Biden on Trump's handling of Covid-19

"He knew it and he did nothing. It's close to criminal." Democratic presidential nominee Joe Biden slams President Trump for his handling of the pandemic, saying if he had acted earlier he would have saved many thousands of lives. https://cnn.it/3mwP6RN #BidenTownHall

Posted by CNN on Thursday, September 17, 2020

 

מיד לאחר מכן האשים ביידן כי שיקולים פוליטיים הנחו את הנשיא בקבלת החלטותיו: "לאחרונה הנשיא טראמפ אמר שאין צורך לממן מסכות בבתי הספר מכוון שלא מדובר במקרה חירום לאומי. על מה הוא מדבר, זה לחלוטין חסר היגיון, ונובע אך ורק מסיבה אחת - שוק המניות, הוא חשש שיפגע, כל מה שאכפת לו זה להיבחר מחדש במקום לדאוג לציבור האמריקאי ולבעיותיו".

בהמשך הוא שוב חזר על מסר הצלת החיים, (למרות שאמר כמעט את אותן מילים דקה לפני כן), וסיפר כי "גם ראש ה-CDC הבהיר כי אם נעטה כולנו מסכות, נציל חיים של מאה אלף תושבים עד ינואר. עלינו להיות כנים עם הציבור האמריקאי, שהוא קשוח. הנשיא רוזוולט אמר בעבר שהדברים רק יהיו גרועים יותר לפני שיהיו טובים יותר אבל צריך לדבר בגובה העיניים עם הציבור האמריקאי, מעולם לא היה מקרה בו הוא לא נרתם למטרה. הנשיא הזה צריך ללכת". 

 

"אהיה נשיא של כל האמריקאים"

לשאלה מצופה אחר שתהה האם כנשיא הוא יחייב את בתי הספר להתחסן כנגד הקורונה, בחר ביידן קודם כל להביע אי אמון בנשיא טראמפ: דבר ראשון, אני לא סומך על הנשיא בנוגע לחיסונים, אני סומך על המילה של ד"ר פאוצ'י (מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות). אם הוא יגיד שהחיסון בטוח, אז אתחסן.עלינו להקשיב למדענים, לא לנשיא. על מנת להבטיח כי בתי הספר יהיו בטוחים לחזרה ללימודים, עלינו להוציא בסביבות 200 מיליארד דולר עבור חיטוי, תוספת כוח אדם, התאמת כיתות קטנות יותר, וידוא כי מערכות האיוורור מתפקדות".

"אין חיסון שיבטיח הגנה במאה אחוז, לכן למורים תהיה החלטה קשה אם לעמוד מאחורי חוצץ תחת מגבלות נהלי זהירות וללמד. לא הייתי מהמר על כך גם אם כולם היו מחוסנים מכוון שמדובר בסיכון המערכת החיסונית בגוף. יש לא מעט מורים שמתו מקורונה. גם אשתי מורה ומתכננת ללמד, בתקווה שבתור האשה הראשונה, עלינו להבטיח שהמורים והתלמידים יהיו מוגנים".

בנוסף, ביקר ביידן את המדיניות הכלכלית, המוצלחת לדעת רבים בארה"ב, של הנשיא טראמפ ואמר כי הוא בחר לתגמל את העשירים והתעלם ממעמד הפועלים. "בשכונה שלי בסקרנטון, אין הרבה תושבים בעלי מניות. עלינו לדאוג שעובדי מערכת הבריאות יתוגמלו כראוי. 15 דולר לשעה זה מעט מידי עבורם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE