הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צו נשיאותי מיוחד: החל מיום ראשון תושבי ארה"ב לא יוכלו להוריד את אפליקציית טיקטוק
נגמרו המשחקים, למרות שהיינו בטוחים שהושלמה העסקה בין ענקית התוכנה האמריקנית 'אורקל' ובין טיקטוק, כנראה שהדיל הזה לא השביע את רצונו של טראמפ, "אנו דורשים בעלות אמריקנית"

ממשל טראמפ יוציא צו האוסר על אמריקאים להוריד את טיקטוק מאחר שאפליקציית שיתוף הווידיאו הסינית מיהרה לחתום על עסקה עם ענקית התוכנה האמריקאית אורקל, מבלי שהעסקה עמדה בדרישות שהציב הבית הלבן, כך עולה מדיווח של הניו יורק פוסט.

הצו המיוחד שנשלח היום ממשרד המסחר האמריקני יאסור על אפל וגוגל להציע את האפליקציה הסינית החשודה בהעברת מידע של אזרחים אמריקנים לשירותי הביון של ממשלת סין.

טיק טוק אינה האפליקציה היחידה שתסבול מסנקציות אמריקניות החל ממחרתיים.

גם האפליקציה הפופולרית האחרת בבעלות סינית, WeChat תוסר לאלתר מחנויות האפליקציות האמריקאיות, כך מדיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ יכול לבטל את הצו לפני כן אם חברת האם הסינית המחזיקה בבעלותה את טיקטוק הלא היא ByteDance תסיים את העסקה על פי שביעות רצונו של הממשל הפדרלי.

כידוע, במטרה להפוך את אורקל שבקליפורניה לשותפה הטכנולוגית שלה בארה"ב טיקטוק פנתה למשא ומתן גם עם מיקרוסופט שהפסידה את המכרז.

על פי הדיווחים, בכירים בבית הלבן בודקים את תנאי העסקה, במסגרתה נקבע כי אורקל ומשקיעים אמריקאים אחרים יקימו חברה חדשה בארה"ב שתפעיל את פעילות טיקטוק העולמית.

טראמפ אמר השבוע שהוא לא יאשר עסקה במסגרתה החברה המפעילה את טיקטוק, ByteDance הממוקמת בבייג'ינג, נשארת עם רוב המניות בטיקטוק שנהינת נכון לעתה מ-100 מיליון משתמשים אמריקאים החשופים לגניבת מידע.

מחלקת המסחר לא הגיבה לבקשת תגובה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE