הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צוקרברג עובד עם טראמפ": מרד בעמק הסיליקון - עובדי פייסבוק עוזבים בטענה ל'צנזור פוליטי"
למרות שהרשתות החברתיות בארה"ב מוטות באופן חד צדדי לכיוון מסוים במפה הפוליטית, פייסבוק שהיא הבמה המאוזנת מכולם, סופגת אש קשה מבית ומבחוץ, עתה לאחר מרד של מספר עובדים, המנכ"ל מארק צוקרברג, נאלץ לרענן את הנהלים למול המתקפות משמאל

אחרי שקומץ עובדים עזבו את עבודתם כדי שיוכלו לדבר על היעדר פרוגרסיביות בפייסבוק, מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, החליט כי עליו להתמודד עם מה שתואר כמרד פנימי.

התפרצות הרגשות האנטי-ניהוליים בחברה החלה בהאשמות שהופצו בעיתונות המרכזית על תפקידה לכאורה של פייסבוק בהפצת דיסאינפורמציה "רוסית" שסייעה לנשיא טראמפ טיעון שאפילו עיתון הניו יורקר הליברלי - הודה שהוא  b *** s *** רק לפני כמה ימים.

למרות שפייסבוק, מצנזרת קולות שמרנים, אין ספק שקולות אלה מקבלים יותר מקום בפלטפורמה שלה בהשוואה לרשתות החברתיות האחרות - והדבר מכעיס מאד את הממסד הדמוקרטי השולט בתקשורת האמריקנית, וכמה מעובדי החברה הטוענים כי צוקרברג משתף פעולה של טראמפ - מעצם העובדה שהוא מאמין בהענקת חשיפה שוויונית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צוקרברג גילה נחישות מפתיעה בטיפול בהאשמות אלה, עד לאחרונה, כשסוף סוף נרתע והורה על "איסור" של מודעות פוליטיות חדשות לקראת השבוע האחרון של עונת הקמפיין.

עד עתה, עמק הסיליקון עוסק בצנזורה קשה המזכירה את זו של "המחנה הקומוניסטי הסיני", כך לדברי הסנטור ג'וש האולי שהגיב על המרד בענקית הטק.

למרבה האירוניה, על פי הדיווחים, צוקרברג תיאר כללים חדשים בתוך פייסבוק, אשר יזהו במפורש היכן ניתן לקיים שיחות על נושאים מסוימים, ופייסבוק תעניק מעתה לעובדים את "האפשרות" להצטרף לדיונים מסוימים, אך תוך מגבלות מסוימות, וזאת כדי לא לאפשר בריחה המונית של דמוקרטים ממניעים פוליטיים במקום העבודה.

"אנו מעריכים מאוד ביטוי ודיון פתוח. מה ששמענו מעובדינו הוא שהם רוצים אפשרות להצטרף לדיונים בנושאים חברתיים ופוליטיים במקום לראות אותם באופן בלתי צפוי בפיד העבודה שלהם", אמר דובר פייסבוק ג'ו אוסבורן ל- CNBC.

"אנו מעדכנים את מדיניות העובדים ואת כלי העבודה שלנו כדי להבטיח שהתרבות שלנו תישאר מכובדת וכוללת".

מעתה ואילך, בפייסבוק "שיחות מתוחות" - כפי שצוקרברג עצמו תיאר אותן - פשוט לא יתקיימו באופן חופשי, ואז, לעובדים לא יהיה על מה לכעוס - ככה 'בריחת המוחות' תיעצר.

כי כך עושים דברים באמריקה העכשווית..

הידיעה מגיעה בזמן שעיתון 'ביזנסוויק' בבעלות מייקל בלומברג מפרסם כתבת פרופיל של צוקרברג המאשים אותו בהפצת "דיסאינפורמציה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE