הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפנטגון קבע שסין מחזיקה את הצי הגדול בתבל, שר ההגנה הגיב במתקפה "הם בפיגור של עשורים ולעולם לא יצמצמו את הפער"
"מספרים לא אומרים הכל", מתעקש שר ההגנה מארק אספר שטוען כי ברמה האנושית, הטכנולוגית-מזערית, וברמת ציוד העל, ארה"ב עדיין מובילה במרחק רב על פני היריבה האסטרטגית הגדולה ביותר שלה

שר ההגנה, מארק אספר, הצהיר על עליונותה הימית של ארה"ב ביחס לסין, באומרו בתוקף, "אני רוצה להבהיר שסין אינה יכולה לעמוד מול ארצות הברית בכל הנוגע לכוח הימי".

אספר התייחס לדברים באירוע של תאגיד RAND והדגיש שהמעצמה הקומוניסטית הגדולה עוברת מעקב בים סין הדרומי, וכי בסופו של דבר היא רחוקה מכדי לסגור את הפער מבחינת היכולות הימיות מול ארצות הברית, למרות שמבחינת כמויות ספינות יש בידי סין יותר.

אספר הזכיר לקהל שמספרים הם לא הכל.

"גם אם נפסיק לבנות ספינות חדשות, ייקח להם שנים [הרפובליקה העממית של סין] לסגור את הפער בכל הנוגע ליכולת שלנו בים הפתוח", אמר אספר, "מספרים של ספינות הם חשובים, אבל הם לא מספרים את כל הסיפור".

"המספרים לא מתייחסים לסוגי הספינות, וליכולות של הספינות שנספרות; המיומנות של הצוותים שמפעילים אותן; תעוזת הקצינים המובילים אותם; או הדרכים בהן אנו נלחמים ומקיימים אותם", הוסיף אספר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוא הדגיש עוד כי משרד ההגנה נותר נחוש בשמירה על הדומיננטיות הברורה הזו, מכיוון שקיימות תוכניות חיל הים להרחיב את מספר הספינות הכללי שלו, באומרו "עלינו להגדיל את המימון לבניית ספינות ואת המוכנות המקיימת בכוח גדול עוד יותר".

על עתידם של כלי רכב צבאיים בלתי מאוישים, אמר: "כל צי זה צריך להיות מורכב מלוחמי שטח; כלי רכב קרקעיים, ותת קרקעיים מאוישים, בלתי מאוישים ואוטונומיים; כלי טיס בלתי מאוישים מכל הסוגים; וכוח גדול יותר עם כוח צוללות בעל יכולת גבוהה יותר, כחלק ממערך הרתעה אסטרטגי מודרני".

הערותיו העלו גבות גם לאור ההכרה הנרחבת כי לסין יש את הצי הגדול ביותר בעולם, כפי שהדגיש הדו"ח השנתי של הכוח הצבאי הסיני של הפנטגון לאחרונה.

"סין כבר השיגה שיוויון עם ארצות הברית או אפילו חרגה בכמה אזורי מודרניזציה צבאית", נכתב בדו"ח הפנטגון. "יש לה את הצי הגדול ביותר בעולם, עם כוח קרב כולל של כ-350 ספינות וצוללות כולל למעלה מ-130 ספינות שטח", נכתב בדו"ח.

בדו"ח נאמר כי סין היא "המדינה הגדולה ביותר מבחינת יכולת ייצור ספינות בעולם לפי טונות".

בצי האמריקני יש 21 נושאות מטוסים סה"כ, בין 11 נושאות המטוסים, רובן מונעות על ידי גרעין, לסין יש רק שתיים עם שלישית בדרך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE