הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
AOC: לאחר מות גינסבורג: "הגיע הזמן להקצין, אני צריכה שתהיו מוכנים"
חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקזיו קורטז מתכננת מה שנראה כמהפכה עממית בסגנון סוציאליסטי, אחרת קשה להבין את הטון שבחרה להתבטא בו לאחר מותה של השופטת היהודייה רות בדר-גינסבורג

לאור התגובות ההיסטריות בשמאל האמריקני לפטירתה של השופטת רות בדר-גינסבורג וכוונת הנשיא טראמפ להמשיך ולמלא את מקומה בטרם יום הבחירות עם מחליף רפובליקני (כפי שנהוג במקרים שכאלה להחליף שופט שנפטר בשנת בחירות וכפי שנעשה ב-28 הפעמים הקודמות ששופט עליון מת בשנת בחירות) נציגת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (ניו יורק) הודיעה אמש ל-6.6 מיליון עוקביה באינסטגרם כי על הדמוקרטים 'להקצין ולהילחם' בעקבות מותה של בדר-גינסבורג.

"תן לרגע הזה להקצין אותך, להפוך את עצמך לרדיקלי יותר" אמרה. "תן לרגע הזה באמת לשים הכל בפוקוס מוחלט. כי הבחירות האלה תמיד היו על המאבק של חיינו ובשבילם" אמרה והוסיפה אמירה מעט מטלטלת - "אני צריכה שתהיו מוכנים", מבלי להוסיף למה בדיוק.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


AOC גם ביטאה את צערה בעקבות אובדנה של גינסבורג בציוץ ביום שישי בערב, בו כתבה כי "זה קורע לב שברגעים האחרונים שלה היא הייתה, כמו רבים אחרים, עסוקה במה שיקרה לאחר פטירתה" - לפני שאמרה לעוקביה להקצין ולהתכונן למאבק.

"אף נשיא אינו התשובה", המשיכה הסוציאליסטית-דמוקרטית מניו יורק, "אתה התשובה. תנועות המוניות הן התשובה".

אוקסיו-קורטז אמרה שהיא עלתה לשידור חי ברשת כדי לתת מענה לאנשים האבלים על אובדן גינסבורג אשר "פוחדים", מהעתיד.

היא דיברה במשך כ-40 דקות על חומרת המצב בבית המשפט העליון שאיבד עתה שופטת ליברלית, וכמה חשוב להמשיך במאבק לניצחון הדמוקרטים בנובמבר.

בנוסף היא רמזה לחוסר הפופולריות של ג'ו ביידן בקרב פרוגרסיבים שהעדיפו שהסנאטור ברני סנדרס יהיה מועמד המפלגה.

"עלינו להתמקד בהצבעה לג'ו ביידן. לא אכפת לי אם אתה אוהב אותו או לא, "אמרה אוקסיו-קורטז לתומכיה.

"הצבעה לג'ו ביידן אינה נוגעת לשאלה אם אתה מסכים איתו. זו הצבעה לתת לדמוקרטיה שלנו לחיות יום אחד",

"זהו המאבק של חיינו ובשבילנו. זה תמיד היה נכון, וזה נהיה יותר נכון בכל יום. המתנגדים לדמוקרטיה זקוקים שתוותר כדי להצליח. אל תתן להם את זה", הוסיפה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE