הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הליך הדחה נוסף נגד טראמפ? פלוסי הטילה פצצה - "לא שוללים הדחה של הנשיא כדי למנוע מינוי שופט חדש"
ראשת בית הנבחרים האמריקני אמרה בראיון לאיש החדשות הבכיר של רשת ABC ג'ורג' סטפנופולוס כי יש בידה "חיצים רבים, ואפשרויות רבות", וסירבה לשלול התחלה של הליך הדחה שני

יו"ר הבית, ננסי פלוסי, סירבה ביום ראשון לשלול שימוש בהליך הדחה בכדי לחסום את הרפובליקנים בסנאט מלהצביע על מועמדת חדשה למלא את המשרה הפנויה בבית המשפט העליון שנוצרה בעקבות מותה של השופטת רות בדר-גינסבורג.

מגיש חדשות ABC, ג'ורג 'סטפנופולוס, העלה יחד עם פלוסי את האפשרות שבית הנבחרים (שכבר ניסה בעבור להדיח את הנשיא בלא הצלחה) הנשלט על ידי הדמוקרטים יעבור לניסיון להפליל מחדש את טראמפ, או את התובע הכללי ויליאם בר, במטרה למנוע מהסנאט להצביע במהלך מושב זה על מינוי שופטת מחליפה (טראמפ הצהיר כי מן הראוי שהמינוי יהיה של שופטת נקבה ולא של שופט זכר).

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"ובכן, יש לנו את האפשרויות שלנו. יש לנו חצים שבהם אני לא עומדת לדון כרגע, אבל העובדה היא שיש לנו אתגר גדול", אמרה פלוסי בתכנית "השבוע הזה" של רשת ABC.

"הנשיא הזה איים שלא יקבל אפילו את תוצאות הבחירות בהצהרות שהוא וסייעניו שחררו" אמרה הדמוקרטית מקליפורניה שהוסיפה כי חברי הקונגרס "נשבעים להגן על החוקה של ארצות הברית. ומוטלת עלינו האחריות לענות על צרכי העם האמריקני".

"כרגע, המטרה העיקרית שלנו - ואני חושבת שרות בדר-גינסבורג תרצה שתהיה - היא להגן על שלמות הבחירות בזמן שאנו מגנים על העם האמריקני מפני נגיף הקורונה", אמרה פלוסי.

"אז שוב, כשאנשים אומרים לעצמם, מה אני יכול לעשות? אתה יכול להצביע. אתה יכול לצאת ואתה יכול לעשות זאת בהקדם האפשרי".

טראמפ אמר בסוף השבוע כי יציע מישהי למלא את מושב בית המשפט העליון של גינסבורג עוד השבוע, ומנהיג הרוב של הסנאט, מיטש מקונל, אמר שהוא יביא לכך שהסנאט שבשליטת המפלגה הרפובליקנית יביא את המינוי להצבעה במהלך הסתיו הקרוב, דבר שהינו לחלוטין מקובל ושנעשה כבר כ-28 פעמים ברציפות בכל פעם שנפטר שופט עליון במהלך שנת בחירות.

פלוסי כינתה את גינסבורג בן ה -87, שמתה ביום שישי, "מוח חזק ומבריק בבית המשפט".

"היא הייתה מבריקה, והיא הייתה אסטרטגית, והיא הצליחה. והיא עשתה יותר למען שוויון לנשים בארצנו מכל אחד שאתה יכול למנות, ונשים מעריכות את זה, ואני חושבת שתראה נשים שוקלות את ההחלטות האלה".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE