הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צריכים למצוא את האיזון בין הלימודים לבריאות": משרד החינוך בלוס אנג'לס נערך לפתיחת בתי הספר
על אף שעדיין לא סומן תאריך יעד להחזרת התלמידים לכיתות, ב-LAUSD מבינים שהסוגייה צפויה להיות פשוטה יותר בבתי הספר היסודיים, שכן לרוב התלמידים נמצאים בכיתה אחת ועם מורה אחד. לעומת זאת, טרם גובשו פתרונות שיאפשרו לקיים את הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים באופן סדיר

שנת הלימודים במערכת החינוך הציבורית בלוס אנג'לס (LAUSD) כבר החלה, אם כי באופן מקוון בלבד, אך ראשי משרד החינוך כבר נערכים לקראת המעבר לשלב הבא: פתיחת בתי הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביה"ס טאפט בשכונת וודלנד הילס (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להזכיר שמחוז לוס אנג'לס עדיין מוגדר כ"סגול" (הדרגה הרביעית והמחמירה ביותר לפי סיווג לשכת המושל), ועל כן קשה להצביע על תאריך ספציפי שבו ניתן יהיה לפתוח את בתי הספר. עם זאת, מחלקת בריאות הציבור המקומית הבהירה שזה לא יקרה לפני ה-1 בנובמבר.

יתרה מכך, כבר עתה ברור שצפויים מכשולים רבים גם כאשר יתקבלו כל האישורים הנדרשים מלשכת המושל בסקרמנטו. הבוקר (שני) התייחס מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר, לסוגיות אלו: "התוכנית שלנו היא לפתוח את בתי הספר ולאפשר את החזרה לכיתות הלימוד אך ורק כאשר התנאים הבריאותיים יאפשרו זאת", הוא אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים.

"אחד האתגרים הגדולים הוא ליצור מערכת שעות שתאזן בין צרכי החינוך של התלמידים, לבין השמירה על נהלי הבריאות - דבר שיצטרך לקרות גם כאשר בתי הספר יפתחו", המשיך המפקח.

 

קליפורניה חולקה לארבע קטגוריות, בהתאם לתחלואת הקורונה המקומית (צילום: Shutterstock / משרד הבריאות בקליפורניה)

 

ביוטנר אף הסביר כי בנייה מערכת שעות מאוזנת תהיה קריטית ביותר בתיכונים ובחטיבות הביניים, ופחות בבתי הספר היסודיים. הסיבה, לדבריו, היא שהתלמידים ביסודי בדרך כלל נשארים באותה כיתה עם אותו מורה לאורך כל היום. כך למשל, אם בכיתה לומדים 24 תלמידים, ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות של 12 - אחת שתלמד בבוקר והשנייה בשעות הצהריים - ולצמצם את החשיפה ל-26 איש (שתי הקבוצות, מורה עוזר הוראה).

לעומת זאת, בתיכונים ובחטיבות הביניים המצב שונה לחלוטין, שכן התלמידים לרוב נדרשים לעבור מכיתה לכיתה, ומורים נדרשים ללמד כיתות שונות: "אם יש 12 תלמידים שעוברים בחמש כיתות, וכל מורה נדרש ללמד ארבע 'קבוצות' של אותו שיעור, כבר מדובר בחשיפה של כ-250 איש".

ביוטנר הוסיף כי מדובר בסוגיה קריטית ביותר, בייחוד אם תירשם התפרצות של נגיף הקורונה בקרב תלמידים: "אם זה יקרה בכיתה אחת ביסודי, אז 26 תלמידים ומורים יצטרכו להיכנס לבידוד. אבל בתיכון זה כבר עולה למאות אנשים. בפועל, המשמעות היא שכיתות לימוד קטנות יותר בתיכונים ובחטיבות הביניים, אינן יעילות בהפחתת הסיכויים להדבקה בתוך בתי הספר".

 

מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר (צילום: AP)

 

סוגיה נוספת שטרם נמצאה לה פתרון היא בדיקות הקורונה. במשרד החינוך לומדים כ-700 אלף תלמידים, וישנם קרוב ל-75 אלף עובדים (מורים ואנשי צוות נוספים), ועל כן ההערכות מדברות על כ-40 אלף בדיקות קורונה שיתבצעו מדי יום.

כאמור, בתי הספר לא יפתחו מחדש עד תחילת נובמבר, לכל המוקדם, אך במשרד החינוך מקווים למצוא פתרונות לאותן סוגיות כבר עכשיו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE