הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אם חסרות לך סיבות הנה עוד אחת: הנקה יכולה לצמצם את הסיכון שלך לשבץ
אחרי שמחקרים קודמים הראו שהנקה מצמצמת את הסיכון לסרטן השד, לסרטן השחלות ולסוכרת, מגיע מחקר חדש שמראה, שהנקה מצמצמת גם את הסיכון לשבץ אצל אימהות

מחקר מהשנים האחרונות מצא, כי הנקה יכולה להוריד את הסיכון לשבץ לאחר גיל המעבר, אצל נשים שהיניקו לפחות ילד אחד. שבץ הוא הגורם הרביעי המוביל למוות בקרב נשים בגילאי 65 ומעלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם תניקי במשך שישה חודשים הסיכון שלך לשבץ יצטמצם ב-19 אחוז

לאחר שמחקרים דיווחו, כי הנקה יכולה לצמצמם את שיעורי סרטן השד, סרטן השחלות ואת הסיכון לפתח סוכרת סוג 2, אצל אימהות, מגיעים ממצאי מחקר חדש. לפיהם, היתרונות של הנקה כוללים גם צמצום בסיכון למחלות לב ולבעיות קרדיו-וסקולריות אחרות.

במחקר האחרון השתתפו 80,191 נשים. החוקרים בחנו את הנתונים על מצבן הבריאותי של הנשים, במסגרת מחקר תצפית בקנה מידה לאומי. הם בחנו את האירועים הבריאותיים ואת הרגלי הבריאות של נשים לאחר גיל המעבר שהצטרפו למחקר בין השנים 1993ל-1998.

כל הנשים שהשתתפו במחקר ילדו ילד אחד או יותר ו-58 אחוז מתוכן דיווחו על הנקה. לאחר שקלול הנתונים השונים והתאמה לגורמי הסיכון לשבץ, אשר לא ניתנים לשינוי, כגון גיל והיסטוריה משפחתית, החוקרים הגיעו למספר ממצאים.

מסתבר שהנקה יכולה להציל אותך מהגורם הרביעי למוות: שבץ

הסיכון לשבץ בקרב כלל הנשים שהיניקו היה נמוך ב-23 אחוז; נמוך ב-48 אחוז בקרב הנשים האפרו-אמריקניות שהיניקו; נמוך ב-32 אחוז בקרב הנשים ההיספניות שהיניקו; נמוך ב-21 אחוז בקרב הנשים הלבנות שהיניקו; ונמוך ב-19 אחוז בקרב נשים שהיניקו עד שישה חודשים.

דיווח על תקופת הנקה ארוכה יותר משישה חודשים נקשר בירידה גדולה יותר בסיכון לשבץ.

בהמשך לממצאים, החוקרים ממליצים לנשים בהיריון לשקול להיניק את התינוק כחלק מההתנהלות שלאחר הלידה ולהתמיד בכך לפחות חצי שנה, על מנת שהאם והתינוק יזכו ביתרונות האופטימליים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE