הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עסקת נשק ראשונה מסוגה: הרוסים והאיראנים מצפצפים על הסנקציות האמריקניות
על רקע הסנקציות האמריקניות: פוטין מחליט להתקדם עם שיתוף הפעולה הביטחוני עם טהרן, סין ככל הנראה תהיה המדינה הבאה לנסות ולפגוע באינטרסים האמריקנים במזה"ת באמצעות מכירת נשק למשטר האייתולות

נשיא איראן חסן רוחאני נשא שלשום נאום בפני העצרת הכללית של האו"ם בו אמר כי הממשל האמריקני הבא יצטרך "להיכנע" לחוסנה של איראן.

"לכל ממשל אמריקני לאחר הבחירות הקרובות לא תהיה ברירה אלא להיכנע לחוסנה של האומה האיראנית", אמר רוחאני שבטחונו המתריס נובע מכך שרוסיה העניקה השבוע התחייבות רשמית לתמיכה צבאית בטהרן לאחר שאמברגו הנשק הנוכחי שהחזיק כ-13 שנה יגיע לסיומו ב-18 באוקטובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שחברות אירופאיות רבות עוזבות את טהרן בשל הסנקציות הכלכליות המקשות על ניהול עסקים במדינה, נראה כי הניסיונות של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו למנוע מכירת ציוד מלחמתי רוסי או סיני לאיראן, עולים בתוהו ונכון לעתה מלבד תמיכת ישראל, אוסטרליה וקנדה וושינגטון מנהלת את מסע הלחצים לבדה ובלא תמיכת מדינות האיחוד האירופי.

במקביל, סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב לא התרשם מהלחצים האמריקנים: "הזדמנויות חדשות יופיעו בשיתוף הפעולה שלנו עם איראן לאחר שיסתיים משטר הסנקציות המיוחד שהוטל ע"י החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231 ב-18 באוקטובר, לאן שיתוף הפעולה, יתפתח היא שאלה נפרדת", הוסיף. ריאבקוב הוסיף כי לשיתוף הפעולה הרוסי עם הרפובליקה האיסלאמית אין קשר ישיר למעשי הממשל האמריקני.

כמו כן, בכירים רוסים וסיניים, ובעיקר כלי התקשורת הממלכתיים של מוסקבה ובייג'יניג לעגו להצעותיו האחרונות של פומפאו לפיה לארה"ב יש סמכות להטיל מחדש את כל הסנקציות הבינלאומיות עקב הפרות איראן לכאורה את הסכם הגרעין, הפרות שכוללות את המשך הגדלת כמויות העשרת האורניום במדינה.

שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, אמור לנסוע למוסקבה ביום חמישי כדי להיפגש עם מקבילו סרגיי לברוב, שם שני הצדדים צפויים לדבר יותר על שיתוף פעולה צבאי ומכירת נשק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE