הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גל שני? הצחקתם את פלורידה: "אנחנו לא נסגור פה כלום" - בוטלה חובת המסכות, מסעדות ועוד עסקים חוזרים לשגרה מלאה
"המדינה ערוכה לכל זינוק אפשרי בשיעור ההדבקות", הצהיר המושל חרף הנתונים שהציגו החמרה בכמות מאובחני הקורונה ברחבי האזור, והמשיך במדיניותו הלא מתפשרת בחיזוק הכלכלה המקומית אל עבר החזרה לחיים שפויים

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הודיע היום כי בכוונתו להסיר באופן משמעותי מגבלות נהלי קורונה ברחבי המדינה, אשר יתירו פתיחה מלאה של מסעדות,ברים ועסקים נוספים כמו מלונות (לגבי השאר עדיין לא פירט), זאת לדבריו במטרה לסייע לכלכלה המקומית. 

יש לציין כי הכרזה זו מגיעה בצל החמרה בנתוני הקורונה בפלורידה וחרף מצב זה, דה-סנטיס מצהיר כי אין בכוונתו להורות על עצירת או הגבלת פעילות כלשהי, אלא כאמור, בדיוק להפך.

"המדינה ערוכה לכל זינוק אפשרי בשיעור ההדבקות, אנחנו לא נסגור כלום מעתה והלאה". מתחילת ההתפרצות, קרוב ל-700 אלף מתושבי פלורידה אובחנו עד כה כנשאי נגיף קורונה, מתוכם כ-14 אלף בני אדם הלכו לעולמם.

היום דווח על 2,847 תוצאות חיוביות ו-120 מקרי מוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא נכנע להיסטריית הקורונה. מושל פלורידה, רון דה-סנטיס

במהלך חודשי האביב והקיץ, הורו הרשויות בפלורידה על סגירת מוקדי התקהלויות כמו פאבים ומועדוני לילה, והמסעדות הוגבלו לשירותי איסוף בלבד. כמו בכל העולם, המגבלות על פתיחת העסקים, העצימו את שיעורי האבטלה במדינה. 

לאחרונה השתנתה המגמה במדיניות המושל דה-סנטיס וכבר בתחילת החודש הנוכחי הוא הודיע על צמצום מגבלות נהלי הקורונה באזור דרום פלורידה, והתיר אז אירוח סועדים בתוך המסעדות כל עוד התנועה בהן תתבצע באמצעות חבישת מסכות וקיבולת המקום תוגבל לעד 50 אחוז מסך הלקוחות. 

הוא אף חזר על שאיפתו להחזרת הברים ומועדוני הלילה לפעילות וכן הביע את רצונו כי שלושת המחוזות המרכזיים בדרום פלורידה - פאלם ביץ', מיאמי-דייד וברווארד, יצטרפו לשאר המדינה בהליך החזרה לשגרה.

"הכל פתוח מלבד הברים ומועדוני הלילה, וזה דבר שאנו נטפל בו. נעבוד בשלושת המחוזות בדרום המדינה, נדאג שיהיו מוכנים ובכך נסיים עם החלק האחרון בפאזל". 

כמו כן, המושל נשבע לפני מספר שבועות כי לא יהיה סגר בפלורידה: "אני שומע אנשים שטוענים כי יש לסגור את המדינה ולמען האמת, זה מכעיס אותי". 

כעת, כאמור, הוסרו כליל המגבלות על אירוח סועדים בתוך המסעדות וברים, כאשר לא תהיה כל מגבלה על קיבולת הנוכחים במקום. ההחלטה על כך תהיה בידי הבעלים לפי שיקול דעתם. כלומר, הם יוכלו להחליט על תפוסה של 50 אחוז או 100 אחוז, ככל העולה על רוחם.

 

ברים הומי אדם במיאמי ביץ' בתחילת השנה. המושל דה-סנטיס שואף לחזור למראות אלו בטווח הקרוב

בתוך כל סחף הסגירות העולמי, אשר יש כאלו שיגדירו אותו כהיסטרי וחסר היגיון של ממש לאור אי הצגת הוכחות נחרצות על הדבקה במהלך ארוחה משולחן סמוך, (או אימון בחדר כושר תוך הקפדה על ריחוק חברתי) אפשר לומר כי דה-סנטיס מציג נוף שונה בניהול שגרת החיים לצד הקורונה, שכידוע, לא צפויה להיעלם בקרוב. 

בנוסף, הוא הודיע כי יבלום כל החלטה של ראשי ערים או מחוזות לסגור את המסעדות והברים אלא אם יציגו ראיה משמעותית על הצדקה בריאותית או כלכלית להחלטה.  

בשלב זה לא ברור אם הנוכחים במסעדות ידרשו על ידי הבעלים לעטות מסכה בעת שהותם במקום, אולם יתכן שרמז לתשובה לכך התקבל בהצהרתו הבוקר של המושל כי החליט לאסור על הרשויות המקומיות לקנוס עוברי אורח שמתהלכים ללא מסכות על פניהם. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE